Ja dat weet ik, dus ik had verwacht dat dit product ook Werckmann zou zijn. Maar het staat er niet op.... maakt ook niks uit is maar een naam.

Het is een (Chinese) uitgeklede kloon van een Duitse Stabila. Dat ding kost meer dan 20 euro. https://www.stabila.com/nl/producten/details/waterpas-pocket-pro-magne… Ik vermoed dat de Action het besteld heeft met de bedoeling dat hun label er op kwam maar dat dat fout gegaan is..

Horizontaal en vertikaal voor € 1,25, lagen gisteren nog in de winkel.

Ik heb een paar van die dingen in de 10W versie en zou niet meer zonder willen. Gezien hoe lang ze het op één lading volhouden (ik laad ze elke paar maanden preventief terwijl ze dan nog niet leeg zijn, gebruik is wisselend maar gevoelsmatig minuten per week terwijl degene die ik open heb gehad maar één 18650 had iirc), betwijfel ik die 10W een beetje maar het geeft voldoende licht. Derde exemplaar (50ct op Koningsmarkt) is duidelijk sneller leeg.

Maar let op:

Zustand: B-Ware

Der Artikel befindet sich in einem guten Zustand mit leichten Gebrauchsspuren. Er wird in der Originalverpackung (OVP) oder in neutraler Verpackung mit neuem, ggf. nicht originalem Zubehör geliefert. Das Gehäuse weist nur leichte Kratzer auf, die ab 30 cm Abstand nicht sichtbar sind. Der Bildschirm kann leichte Gebrauchsspuren aufweisen die im eingeschalteten Zustand nicht sichtbar sind.

Op vrijdag 28 augustus 2026 17:14:33 schreef r-p:
Ik heb een paar van die dingen in de 10W versie en zou niet meer zonder willen. Gezien hoe lang ze het op één lading volhouden (ik laad ze elke paar maanden preventief terwijl ze dan nog niet leeg zijn, gebruik is wisselend maar gevoelsmatig minuten per week terwijl degene die ik open heb gehad maar één 18650 had iirc), betwijfel ik die 10W een beetje maar het geeft voldoende licht. Derde exemplaar (50ct op Koningsmarkt) is duidelijk sneller leeg.

heb er 2, 1 van 10W en 1 van 20W, maar beiden omgebouwd naar makita liion accu. dan kun je zo wisselen als de accu leeg is. ook een 50% licht stand erop gemaakt.

Op vrijdag 28 augustus 2026 19:24:08 schreef testman:
[...]

heb er 2, 1 van 10W en 1 van 20W, maar beiden omgebouwd naar makita liion accu. dan kun je zo wisselen als de accu leeg is. ook een 50% licht stand erop gemaakt.

Hoe heb je de diepteontlaadbeveiliging geregeld met de Makita accus, ik meen dat deze geen eigen beveiliging hebben maar alleen in combinatie metbde machines?

Heb er ooit zo een gehad. Ik geloof van v. Craenenbroek. Is redelijk snel gesuccombeerd.
Nu een van een webwinkel met 4 standen, waarvan de laatste een uiterst irritant knipperlicht.
Toch veel beter dan dat ding van v. Leusden…..

Heb iets dergelijks ook, op accu's, en zou hem voor geen goud meer willen missen. Werkt magnifiek, ideaal bij verbouwingswerken. Maar kostte beduidend meer, ik meen zo'n 40-45 euro. Maar was naar mijn bescheiden mening z'n geld dubbel en dwars waard. Ansmann FL2500R-USB

Maar het oplaadbare handlampje wordt nóg veel meer gebruikt (ook erg handig in meterkasten).

Het moet al een verdraaid flinke klus zijn voor ik de bouwlampen op netspanning uit de kast trek....

Is redelijk snel gesucombeerd.

Zulke woorden discombobuleren mij....

Op vrijdag 28 augustus 2026 22:55:29 schreef Robvansuilen:
[...]

Hoe heb je de diepteontlaadbeveiliging geregeld met de Makita accus, ik meen dat deze geen eigen beveiliging hebben maar alleen in combinatie metbde machines?

de nieuwere accu's hebben dit wel, alsmede een overstroom beveiliging. echter heb ik die diepontlaad beveiliging wel in de lamp ingebouwd, schakelt bij 12V af, vooral voor 14,4V packs gemaakt. die heb ik diverse en sommige zijn al bijna 20 jaar, dus nog geen diepontlaad beveiliging.

heb ook wat hilti en metabo handlampen welke voorheen op NICD packs werkten en gloeilamp, omgebouwd naar led en makita liion accu. past heel mooi een 51mm 12V ledspotje in :P

de lamp welke nonius heeft heb ik ook 1, althans een ali kloon. denk 8W dat ding. die werkt op 2x losse 18650 cellen en is met micro usb op te laden.

de laatste tijd komen steeds meer accupacks voorbij met de gele stekker afgebroken of 2 cellen die nog 0,7V zijn, door een val, hoek van de cel is ovaal.

bouwlamp met stekker is toch wel handig, die zijn vlot 50W en geven zeker meer licht als je veel bruin en zwart om je heen hebt, bij verbouwing en renovatie oa. op t werk gebruikt men de 21W ledlampen veel, de oude bouwlampen op 230V worden minder nog gebruikt. tijd terug kwam ik nog een 500W halogeen bouwlamp tegen bij een collega, die wilde best een nieuwe ledlamp :)

Offtopic, maar ik gebruik altijd Ferm 20v accus om eigen projecten te voeden. Reden is dat de machines vrij dom zijn en alle beschermingselectronica in de accus zit, ook de diep ontlaat beveiliging.

Action heeft ze helaas niet meer. Maar bepaalde types van demcranenbroeknzijn exact hetzelfde.

Op vrijdag 28 augustus 2026 23:55:47 schreef Tidak Ada:
Heb er ooit zo een gehad. Ik geloof van v. Craenenbroek. Is redelijk snel gesucombeerd.
Nu een van een webwinkel met 4 standen, waarvan de laatste een uiterst irritant knipperlicht.
Toch veel beter dan dat ding van v. Leusden…..

Ik heb er 2 van van Cranenbroek. Ooit de 18650's en het BMS vervangen door cellen gekocht bij NKON, (is hier nog een topic van), wereld qua verschil in branduren.

Goed en goedkope filament voor 3D printers :P : https://nl.aliexpress.com/item/1005011618288483.html
Geen bijkomende invoerkosten, en levering was hier binnen 24 uur (uit Duits magazijn)