Hallo,
Kan er iemand een domme belg helpen ?
Ik zit met het probleem dat ik 2 pc heb en geen plaats.
Nu zou ik met 1 toetsenbord, muis en monitor alle 2 die pc willen bedienen.Dus met een soort switch die met 1 druk op de knop schakeld tussen de 2 pc's.Kan iemand mij hier een schema of de plaats waar dit schema te vinden is bezorgen?
bedankt op voorhand.
heb ik
Ik heb hier zo een mech. switchbox staan het prob. is dat ik veel storingen heb op het scherm(dubbel beeld).Er bestaan ook electr. switchboxen maar die kosten in de winkel 400 a 500 gulden en dat vind ik toch wat veel. Daarom wou ik zoeiets zelf bouwen maar weet niet hoe???
Als iemand een idee heeft altijd welkom.
In ieder geval bedankt voor de reactie
Groeten
Er heeft in elektuur ooit zoeits gestaan om zelf te bouwen, weet alleen niet meer welk nummer.
Als je veel storingen hebt zoals dubbelbeeld is meestel de afscherming van de VGA kabel niet goed, of de VGA kabel is te lang.
Als je andere of extra verlengkabels tussen de switchbox en de monitoren gebruikt, kan het ook zijn dat ze van slechte kwaliteit zijn(niet per ader afgeschermd).
Ik heb dit in het verleden zelf ook eens gehad. Nieuwe kabel van goede kwaliteit en het probleem was voorbij.
niet altijd waar
Dat van die kabels is niet altijd waar. Ik heb een 4 voudige switchbox op m'n hobby plek staan en heb daar ook last van. Of ik mis een kleur of een sync signaal dat heel het beeld gaat lopen. Of het toetsenbord niet werkt, maar met een beetje "wringen" aan die knop is het beeld bij mij wel goed verder.
GRtz,
Antoine
Dat probleem met teveel computers heb ik ook en heb mij pas een Sitecom KVM switch gekocht niet goedkoop (ƒ499,- 4 poorts) maar werkt wel perfect.
Je kunt dan schakelen via je toetsenbord of via het kastje zelf en een hoge resolutie (1600x1200) is geen probleem en voor dat geld krijg je er ook nog eens de benodigde kabels bij.
Er is ook een versie voor 2 PC's die is iets van 399.
of je maakt netwerk, ethernet bv en je gebruikt Windows XP.
Kun je je andere pc volledig bedienen in een window op je eigen pc
grtx rudx
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Daar hoef je niet perse Windows XP voor te hebben hoor.
Er is ook dergelijke software voor Win 3.x, Win 9x,
DOS, OS2, Linux etc...
Marcel
Prutsertje
bloep....