Goedenavond,

Voor een koyo click met 2 x rj12 poorten heb ik een programmeerkabel besteld vorige week. Nu wilt hij niet ermee communiceren. Usb>rj12 stekker, er stond bij de beschrijving dat deze bedoeld is voor de Usb Naar Rj12 6p6c Plc Programmering Rs232 Seriële Kabel Voor Directlogic Dl05 Dl06 Dl105 Dl205 D3-350 D4-450 D2-DSCBL. Is er iemand met een link of weet iemand een betrouwbare kabel? Of een pinout van de stekker? Heb ook al geprobeerd om de pinout van de rj12 stekker te wijzigen, tx en rx reageren ook niet op de plc…

Als je gewoon de D2-DSCBL hebt zou het moeten werken. Als je géén RS232 op je PC hebt en met een converter werkt moet je wel de driver laden. En dan nog kan het zijn dat het niet goed werkt, da's nou eenmaal het nadeel van converters. Niemand kan voorspellen of het werkt.

Dat gezegd hebbende: juist met de Click heb ik nog nooit gezien dat het niet werkt.

Bedankt voor de snelle reactie Gerrit,

De onderstaande heb ik besteld, met de volgende pinout (zoals op foto)

1 nc
2nc
3 tx
4 rx
5nc
6 gnd
Klopt dit voor de volgende plc?
Koyo click c002dd2.
En ik heb deze pinout ook al geprobeerd (aangeknepen)

1nc
2 rx
3tx
4gnd
5nc
6nc

En die rx en tx ook al omgedraaid, geen resultaat. Het is idd een usb naar rj12 verloop, rs232 heb ik niet op de laptop. (Trouwens ik heb geen aparte driver ervoor geinstalleerd, ik kreeg wel een melding dat een driver succesvol was geinstalleerd via windows)

[Bericht gewijzigd door SvenTech op (14%)]

Heb je wel een coverter met een FTDI chipset.

een pl2302 chipset zit er in.ook met de geinstalleerde drivers kreeg ik geen communicatie.

Had nog een usb naar rs232 converter liggen met een ftdi chipset erin. Even breadboard draadjes er aangedaan om te testen, rx en tx knipperen nu en hij maakt een upload. Ik kan in iedergeval er mee verder, en binnenkort maar eens idd een normale rs232 naar rj12 bestellen bij plcdirect.

Waarom niet gewoon gelijk een originele kabel besteld, die kosten bijna niks.