Heb een oudere Brincker Bretange E-Bike.
Deze heeft een Bafang MM G33 .250, 36 V 250W 14 A, 1704200397 middenmotor.
Accu geeft op het display 80%, display en bediening werken.
Er staat geen 'sleuteltje' en geen errors in het scherm.
De motor geeft geen reactie als ik de trappers rondraai (met de hand of fietsend)
De Walk Assist functie reageert wel, achterwiel gaat draaien.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Denk zelf de rotatie en/of krachtsensor in de trapas.
Is het mogelijk om deze sensor(en) tijdelijk te overbruggen om te kijken of motor dan wel draait?
geeft display snelheid aan? sta je in een vermogenstand en niet op 0. kan ook gewoon een kapotte motor zijn
zit normaal een pas EN torque sensor in. moest één van de 2 niet werken zou ik een foutmelding verwachten. als er snelheid is, zou ik dan verwachten dat een remsensor signaal geeft dat je remt?
druk eens 5sec op de - knop, gaat die dan draaien?
Als ik gewoon fiets dan geeft scherm snelheid aan
- Er staat geen enkele foutmelding op het scherm en vermogen staat niet op 0
- 5 sec de - indrukken laat de motor goed draaien (walk- assist.)
- zie nergens een remsensor zitten. Achter is rollerbrakerem en voor is velg rem
aan de remhendels aan het stuur, zit daar 1 remkabel aan of vertrekt er ook een electrisch draadje?
normaal hebben bafang motoren sensoren aan de remhendels die de motor onmiddelijk stoppen als je gaat remmen.
als 1 van die kapot is of onderbroken, of licht aan het remmen is, zal de motor nooit vermogen geven? weet eigenlijk niet of walk assist bij remmen nog werkt. ik denk dat die bij kabelbreuk nog wel werkt.
als je nu de linkerrem knijpt, komt er dan een remsymbool op scherm (sensor werkt dan)
doe dan hetzelfde met de rechterrem
[Bericht gewijzigd door fcapri op (19%)]
Bij geen van de 2 remmen is een draad te vinden, alleen de remkabel. Heb de kabels gevolgd maar nergens iets.
Bij inknijpen van de hendels verschijnt er ook niets in de display.
tja, motor draait bij walk assist. externe remsensoren zijn niet aanwezig (beetje gevaarlijk op een ebike en zeker met middenmotor).
dan kan de fout enkel in de motor zitten.
normaal zou bij een defect van trap of torquesensor een icoon of fout op display moeten komen. tenzij ze alle2 tegelijk kapot gingen of kabelbreuk intern.
vervangmotor geen optie? uithalen en openen zal toch het minimum zijn. ik vrees dat de fiets het niet waard zal zijn. aangezien die geen remsensoren heeft zal het toch al een budget versie zijn
Probleem in de motor dacht ik ook.
Zie overigens op het plaatje in de motor ook geen aansluiting voor een remsensor.