Beste CO’ers,
Ik ben op zoek naar iemand die tegen een redelijke vergoeding een JVC GR-C7E VideoMovie VHS-C camcorder uit de jaren ’80 wil onderzoeken en eventueel repareren.
De camera is compleet met:
* originele accu
* originele lader/netvoeding
* zoeker
* draagriem
Klachtomschrijving:
* Camera krijgt voeding.
* Zowel via accu als via de netvoeding verschijnt soms heel kort een “0” op het display.
* Daarna valt het display direct weer uit.
* Geen reactie op EJECT.
* Geen beeld in de zoeker.
* Geen hoorbare motoren of andere activiteit.
Omdat het probleem identiek is op zowel accu als netvoeding vermoed ik een intern elektronisch defect.
Zelf denk ik aan:
* lekkende/elco’s (bekend probleem bij veel camcorders uit deze periode)
* defect in de voedingssectie
* mogelijk een beveiliging/ICP die aanspreekt
Uitwendig ziet de camera er netjes uit en ik zou hem graag weer werkend krijgen.
Ik woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen, maar verzenden is uiteraard ook mogelijk.
Heeft iemand ervaring met deze JVC VideoMovie-modellen of kent iemand een reparateur die zich bezighoudt met vintage videoapparatuur?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,
Jacarrino
P.S. Mocht reparatie economisch niet haalbaar zijn, dan hoor ik ook graag of iemand bereid is een diagnose te stellen zodat ik weet waar ik aan toe ben. ?
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Plaats daarvoor beter een oproep in https://www.circuitsonline.net/aanbod dat is daarvoor in het leven geroepen!
Het forum is o.a. om begeleid te worden bij zelf repareren. 
Er zitten heel veel SMD elcootjes in vaak op folie pcb's en is een flinke klus.
joopv
Golden Member
Misschien (waarschijnlijk) is de accu defect. Dat kan de voeding te zwaar belasten en andere issues veroorzaken.
Afgezien daarvan: wil je het ding echt operationeel hebben of wil je alleen bestaande opnames kunnen afspelen b.v. om te digitaliseren? Want er bestaan diverse inititieven , commercieel en hobbyisten, om opnames op oude media zoals VHS-C naar iets nieuws om te zetten.
Zoals gezegd, even in V &A zetten.
Daar horen oproepen thuis, zeker omdat TS niet zelf wil gaan repareren.