Goedeavond iedereen,

Ik heb 2 kapotte fatbikes. (allebei voor weinig gekocht want defect) en het leek mij wel een leuk projectje om er een goede van te maken.

De ene is 48 volt daar is het achterwiel van kapot die maakt een raar geluid. De ander is een 36 volt. Die fiets doet het maar is de accu onbetrouwbaar..

Is het mogelijk om het wiel van de 36 volt te gebruiken op de fiets van de 48 volt? wat ik op Google lees zou het moeten kunnen maar kan het ook? sowieso zijn de stekkers anders.. Dus als het zou moeten werken zou iemand mij dan kunnen helpen welke kleuren op welke kleuren moeten als ik de stekker moet over zetten? het zijn beide brushless motoren.

Het zou moeten kunnen: Een motor kan het geen zak schelen wat voor spanning je er op zet. Zolang hij maar niet te heet wordt. En heet worden gebeurt door "stroom". Effectief is er dus een max stroom.

Er zijn wel een paar voetnoten bij:

* De controller moet wel geschikt zijn voor de spanning.
* De controller zit soms IN het wiel.
* Een motor die voor 36V gemaakt is, heeft meer stroom nodig voor hetzelfde koppel dan een motor die op dezelfde max snelheid voor 48V gemaakt is.

Op donderdag 2 juli 2026 09:21:09 schreef rew:
Het zou moeten kunnen: Een motor kan het geen zak schelen wat voor spanning je er op zet. Zolang hij maar niet te heet wordt. En heet worden gebeurt door "stroom". Effectief is er dus een max stroom.

Er zijn wel een paar voetnoten bij:

* De controller moet wel geschikt zijn voor de spanning.
* De controller zit soms IN het wiel.
* Een motor die voor 36V gemaakt is, heeft meer stroom nodig voor hetzelfde koppel dan een motor die op dezelfde max snelheid voor 48V gemaakt is.

Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en het geprobeerd. En wonder boven wonder werkt het! ik heb er al ca 20km mee gefietst en meerdere keren gevoeld en de motor blijft koel. De stekker is geen 100% match maar het past. De pin layout was wel het zelfde.