Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Deze TPV philips is spontaan op zwart gegaan. Bij nader inspectie bleek spanningregelaar ic U9101 opengebarsten aan een kant. DEze vervangen en alles eromheen lijkt goed , nl geen gesprongen c tjes of diodes en protectieweerstanden ook heel. Maar geen standby light... Op de trafo meet ik primair wel 309 volt aan 2 pinnen primair maar secundair niks. Trafo stuk gegaan ook ?? Secundair lijkt alles dood..
[Bericht gewijzigd door Bart64 op (20%)]
Voor de meedenkers bijgaand het stukje schema rondom de betreffende component.
En @Bart64: ik zou zelf als eerste de gelijkrichterdiodes aan de secundaire zijde (D9101 & D9102) controleren op sluiting.
Bart64
*hier heb ik geen app voor nodig
Secundair is er geen sluiting in de diodes, secundair meet ik helemaal niks nl omdat voeding primair niet opstart. Ik heb het ic misschien te heet gesoldererd met hete lucht ipv met een soldeerbout of het was al defect. VCC heefft het ic ook, maar het comp naar de FB 18 (feedback?_? komt misschien niet, is die wel te meten met een digitale meter? Dit ic is wel erg belangrijk om op te starten nl.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
R9102 en R9103 respectievelijk
0,05Ω en 10KΩ
Rare serieschakeling slaat nergens op. Is dit wel het juiste schema?
C9120 en C9121 en C9131 checken op ESR en/of fors capaciteitsverlies. Als daar geen vlakke DC spanning is werkt de FB ook niet.
Heb je de juiste DC voedingsspanning voor het IC op pin 3 en 4? (zie datasheet)
Waar heb je dat nieuwe IC vandaan? (pas op voor namaak of fake alieexpres is daar goed in)
[Bericht gewijzigd door vergeten op (12%)]