fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Ik heb een schema met THT onderdelen wat ik wil het omzetten naar SMD.
Nu kan ik natuurlijk op elke component rechts-klikken en 'package' kiezen, om dan het bijbehorende SMD package te kiezen.
Maar voor meer dan een paar onderdelen wordt dat wel een beetje omslachtig...
Echter, als ik een groep selecteer en dan rechts-klik en zeg 'change group' krijg ik een -voor mij in elk geval- wat vage melding:
Het is me tot nu toe niet gelukt om het werkend te krijgen.
Mis ik iets of is dat een bekende quirk van Eagle 5 onder Linux (zoals het niet werken van 'Library - Update All') en zit er niets anders op dan eindeloos klikken en scrollen?
Een ULP hiervoor schrijven gaat me nu wat te ver...
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Eagle heeft een command line. Je kan daar dingen intikken als zet attribuut van R1 genaamd lcsc op 12233445.
Gui acties triggeren gewoon de commandos.
Kennelijk zou je mer een groep geselecteerd iets als change package 'M0805' kunnen tikken
In Eagle op de commando regel intikken: change package 'C-EU'
Waarin C-EU de naam van de package is die je wilt hebben (de package naam moet tussen ' en ' staan op de commando regel)
Dan vervolgens op de componenten klikken die je de andere package wilt geven.
Of met een group, selecteer / maak een group, tik bovenstaande commando in, klik rechts op de group en selecteer change:group