Halo ik zit met een probleem over 1,5 jaar gelden heb ik bij Aly een scoop gekocht heeft het tot heden toe altijd goed gedaan tot gisteren , ik wilde hem aanzetten en dat ging niet , de batterij zal leeg zijn dacht ik en heb de stekker in de computer gestoken om die terug te herladen , deze morgen wil ik die terug opstarten maar dat gaat niet normaal kan ik daar direct mede werken maar nu niet wie kan mij hierbij hulp bieden
Heb je de pc aan gelaten?
Bij een uitgeschakelde pc geven de USB poorten geen spanning.
USB laden kan je beter met een USB adapter doen , de USB poort van een pc kan heel beperkt zijn in vermogen wat hij kan leveren.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Zou je niet op zijn minst het merk en type vermelden?
Wat moeten wij met "gaat niet normaal"? Doet het ding helemaal niets, of wat doet hij wel?
Precies hoe verwacht je dat wij met zo'n extreem overduidelijke omschrijving iets zinnigs kunnen zeggen? Ik zou een kip slachten om middernacht bij volle maan op een viersprong en kijken of dat helpt.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op zondag 12 juli 2026 22:49:50 schreef SparkyGSX:
Wat moeten wij met "gaat niet normaal"?
Het is een "Let's eat(,) grandma" -achtige zin. Ik heb even wat peper en zout aan de tekst toegevoegd:
Op zondag 12 juli 2026 15:15:36 schreef Rapperder:
Halo ik zit met een probleem. 1,5 jaar gelden heb ik bij Ali een scoop gekocht. Die heeft het tot heden toe altijd goed gedaan. Tot gisteren: ik wilde hem aanzetten en dat ging niet.De batterij zal leeg zijn, dacht ik. Ik heb de stekker in de computer gestoken om de batterij te herladen. Deze morgen wil ik de scoop opstarten maar dat gaat niet. Normaal kan ik daar direct mede werken maar nu niet. Wie kan mij hierbij hulp bieden?
Goed, alsnog kom ik er niet mee verder. De accu zal leeg zijn, en laden is blijkbaar niet gelukt. Wat Revado zegt klinkt zinnig: Probeer het eens met een USB-lader.
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Dat is inderdaad indrukwekkend. Waarbij ik wel moet zeggen dat wij hier lachen om een 4-sprong, wij hebben een 5-sprong.
Aan Rapperder, geef aan:
Welke scope, merk, type. Als je iets niet weet gewoon fotos maken met duidelijk leesbare tekst van labels.
Heeft hij niet een netaansluiting? Als het puur USB-opladen is, dan inderdaad met een adapter, dat gaat meestal goed.
nonius
set SCE to AUX.
Start de scope ook niet op terwijl de USB-stekker ingeplugd is?
Ik had recent het probleem dat (na langere tijd niet gebruikt te zijn) m'n nano-VNA niet wilde opstarten vanaf de accu. Met aangesloten USB-kabel startte hij direct op en bleef daarna ook op de accu gewoon doorwerken. Blijkbaar was de inschakelstroom net iets te groot voor de (waarschijnlijk toch behoorlijk ontladen) accu. Opladen duurde verdraaid lang, toch een dag of twee.
Sindsdien doet hij het weer gewoon prima.
Ik geef het 95% kans dat de accu van de scope gewoon wat te ver leeg is....
Bedankt iedereen , ik ga de foto's door sturen het betreft een Type DS03D12 , 3,2 inch . wat ik u ook ga melden ik heb die open gemaakt zoals u kan zien op de foto de bat los gemaakt en door gemeten 3,7 volt zoals het aangeduid staat op de bat verder heb ik die terug aangesloten en de spanning opnieuw gemeten en die duidde niets aan is dat normaal
Dan is de accu heel ver leeg of defect ( spanning stort in bij belasting).
Doet het scoopje het wel als je het op een USB adapter aansluit?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je de batterij belast met een weerstand of klein lampje, is de spanning dan nog steeds goed? (of 'kakt' die in?)
Is zo te zien Li-Ion?
Betere fotos (deze zijn bewogen of niet goed gefocused) kan helpen.
Voor de duidelijkheid: merk is Zeeweii.
[Bericht gewijzigd door Arco op (32%)]
als ik de spanning direct op de +en- meet dan meet ik nu 3,98 en met een weerstand van 100 Ohm blijft de spanning idem , ik zal proberen met ander foto's
Je kan de tablet ondersteunen met bijv. een stapeltje boeken om een foto te maken. En extra licht om een trillingsarme foto te maken.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (10%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik denk niet dat het de batterij is. Hij zou op 3,7V gewoon moeten werken. Hij laadt blijkbaar ook want de spanning is nu bijna 4V. Waarschijnlijk is er wat kapot.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Te weinig licht kan ook een oorzaak zijn van bewogen foto's
(er is dan een langere sluitertijd nodig om voldoende licht ' binnen te harken ' )
nonius
set SCE to AUX.
Is de oscilloscoop de laatste keer werkend uitgezet?
Zo ja dan zet ik m'n geld toch op de accu. Meet ook eens met een voltmeter wat er gebeurt op het moment dat u de scoop probeert aan te zetten; zakt dan de spanning in elkaar?
Een belasting van 100 ohm (40mA) lijkt me weinig om de accu goed te testen.
En zoals gezegd, probeer de scope ook eens aan te zetten terwijl de USB-laadkabel aangesloten zit. En probeer het voor de zekerheid ook eens met een andere USB-kabel (er zitten grote kwaliteitsverschillen tussen). Zie ook m'n eerdere opmerking over de nano-VNA.
Zit er inwendig een reset-knopje op de scope, of evt. twee testpunten die men dient kort te sluiten voor een 'harde' reset?
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Controleer (als dat er is) de beveiliging van de cel. Recent meegemaakt dat de laad-FET heel was, maar de ontlaad-FET stuk (of het spanningsdetector IC weigerde, vanwege de extreem lage kosten en absurd kleine afmetingen heb ik gewoon een nieuw 1S beveiligingsprintje gekocht).
Gevolg was dat de accu netjes opgeladen werd, maar het apparaat onbruikbaar was.
@nonius neen het toestel ging automatisch uit , ik kan de spanning niet aanzetten ook niet wanneer ik op de rode knop druk en gaat ook niet aan wanneer ik een usb kabeltje gebruik en ik heb al verschillende gebruikt.
Zit er inwendig een reset-knopje op de scope, of evt. twee testpunten die men dient kort te sluiten voor een 'harde' reset? (geen testknop of reset knop of twee punten).
@fred101 dat denk ik ook
@revado neen die doet niets
ik ga nu eens met een hogere waarde van de weerstand de spanning meten1k is dat genoeg
Arco
Special Member
Ja,
Een fiets (gloei)lampje uit de koplamp kan ook, is 300mA...
Als je de USB aansluit, gaat ook de laadled niet aan? (rood bij opladen, groen bij vol)
nu heb ik verschillende weerstanden gebruikt , zie hier de resultaten
De bat is nu nog maar 3,102 volt met een weerstand van 1k = idem van 67k 3,083 volt en met een weerstand 100k = het nog 2,847 volt en met lampje dat schijn heel helder . als ik nu de lader terug aansluit hoelang kan dat duren dat de bat volledig terug opgeladen is , hier zijn een paar andere foto's beter kan ik het niet
@Arco deze was ik vergeten Als je de USB aansluit, gaat ook de laadled niet aan? (rood bij opladen, groen bij vol) daar brand geen enkel ledje