Bedankt Sine nu kan ik verder proberen

Halo om mijn batterijen terug te herladen heb ik twee printjes met in elk printje 2X IP 2312 erin die printjes heb ik nu aangesloten op de baterijen die bijna leeg zijn , nu zie ik op alle twee printjes dat er een rode ledje aangaat hoe kan ik nu zien wanneer die volledig geladen zijn , wat ik denk als het geladen is dat er een blauw ledje gaat branden is dat zo want voordat ik die aansloot op de batterijen gingen bij alle twee het blauwe ledje aan

Volgens de scoop manual gaat er dan een groen ledje aan...

scoop manual waar hebt u dat gelezen , het heeft niets met de scoop te maken maar wel met twee losse printjes opladers

Op zondag 12 juli 2026 15:15:36 schreef Rapperder:
Halo ik zit met een probleem over 1,5 jaar gelden heb ik bij Aly een scoop gekocht heeft het tot heden toe altijd goed gedaan tot gisteren , ik wilde hem aanzetten en dat ging niet , de batterij zal leeg zijn dacht ik en heb de stekker in de computer gestoken om die terug te herladen , deze morgen wil ik die terug opstarten maar dat gaat niet normaal kan ik daar direct mede werken maar nu niet wie kan mij hierbij hulp bieden

Tja, helaas hebben we geen glazen bol waarmee het probleem snel opgelost kan worden.
Dit is geen zure reactie hoor, maar een hapklare oplossing is natuurlijk niet voorhanden.
Met Chinese meetapparatuur zijn schema's of een servicemanual bijna nooit beschikbaar.
Je kunt alleen het probleem/storing zo goed mogelijk omschrijven en hopen dat een collega-hobbyist je verder kan helpen.
Ook het vermelden van je locatie is een goed idee, wie weet zit er een persoon in de buurt die hier ook mee te maken heeft.

hier zijn een paar foto's die ik gebruikt nu is mijn vraag die twee oplader printjes die heb ik doorgemeten met het ledje aan de ene geeft 9 volt en andere 18 volt uit is dat normaal , kan ik ook die grote voeding opladen via die printjes en ook de batterij van de Oscilloscoop

Wacht even, het gaat er toch om het onderzoeken waarom die scoop niet aan gaat ?
Dan is toch een externe voeding aan te sluiten op die connector ?
liefst eentje met ingestelde stroombegrenzing op iets van 200mA en dan op 3,5V
dan zou de scoop aan moeten gaan, indien ja, dan is de battery en/of het laadcircuit verdacht.

indien nee, dan verder zoeken naar evt. sluiting of onderbreking.
heb het idee dat er nu teveel gefocussed wordt op het accutje zelf

neen de Oscilloscoop gaat niet aan , mijn vraag is wel die 2 printen dat ene 6 volt uit en de andere 18 volt uit het wel dezelfde printjes

Halo vermoedelijk is er een sluiting in de ip2812 zoals gemeld is maar begint daar maar een IP 2812 in te plaatsen zo klein dat zal van mij heel veel geduld voor nodig zijn , of anders een andere kopen maar ik heb gezien dat er nu veel invoer rechten moeten bij gerekend worden
hier nog een paar foto's die zijn mischien duidelijker

Vraag of er een van de CO leden in de regio Mechelen kan helpen.
Dat zelf vervangen zal niet makkelijk gaan voor je, SMD is klein.

bij mij moet er niemand komen helpen dat heeft mijn vrouw niet graag .
ik zal wel zelf zien wat ik kan doen , het enigste dat ik nog graag wilde weten of dat normaal is wat ik gevraagd had over die twee printjes , mijn vraag is wel die 2 printen dat ene 6 volt uit en de andere 18 volt uit het zijn wel dezelfde printjes is dat normaal als ik die aansluit met een usb kabeltje dan gaat er een blauw ledje branden bij alle twee , en als ik dan een batterij op aansluit dan band het rode ledje

Jouw printjes zijn een Youxinbang-batterijlaadmodule, speciaal ontworpen voor het opladen van 2S-, 3S- of 4S-lithiumaccupakketten.

De module ondersteunt een USB Type-C-ingang (doorgaans 5 V / 1 A of 2 A) voor het opladen van accupakketten met een nominale spanning van 7,4 V tot 14,8 V.

De laadmodule beschikt over ingebouwde beveiligingsfuncties voor veilig opladen. Voor een betrouwbare werking is het belangrijk dat de aansluitingen goed worden gesoldeerd en dat de gebruikte voeding geschikt is voor de benodigde laadstroom, vooral bij hogere stromen.

Niet geschikt voor jouw 1S accu uit je DSO3D12.

@revado bedankt maar toch wilde ik graag weten hoe het komt dat het ene printje 18 volt uit geeft en het andere veel minder wat is de oorzaak ervan

toch wilde ik graag weten hoe het komt dat het ene printje 18 volt uit geeft en het andere veel minder wat is de oorzaak ervan

Omdat ze anders geconfigureerd zijn. Waarbij de door jou gemeten spanningen niet kloppen.

De laadspanning wordt bepaald door de versie van de laad-IC die op de print is geplaatst. Daardoor kun je een bv. 4S-module niet eenvoudig ombouwen naar 3S of 2S.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (25%)]

@Roland van Leusden bedankt nu weet ik meer en kan verder

Halo mijn Oscilloscoop werkt nu terug na het vervangen van IP2312 maar ik heb veel moeite gehad met dat uit te solderen en er terug in te zetten maar moeilijk gaat ook . Maar nu zit ik met een ander probleem ik wil de signaal Tracer en de andere signalen proberen Sinus Wobbel Balken en andere vroeger wist ik dat ook maar nu niet meer hoe de werking ervan is

Heeft zo te zien geen mogelijkheid voor wobbelen, balken, ed. (zie handleiding)
Een 'signal tracer' is een scoop van nature al...

@Arco dat weet ik ook nog een signaal tracer moet men in het begin van een signaal ingang aansluiten en zo het signaal volgen maar blijft dat signaal dan idem of veranderd dat volgens de componenten die men volgt een voorbeeld ik heb een printje gemaakt zie hieronder moet men dan ook eerst de voeding van dat printje aan zetten ben het vergeten

Dat is een led die op wisselspanning kan branden.
De diode beschermt de led.

@revado kan men daar ook geen gelijkspanning op aansluiten voorbeeld 123 +-
en die dan volgen tot achter de 1 k weerstand met een signaal tracer

Op gelijkspanning is de 1N4001 een kortsluiting en zal de led niet branden.
Dan zal je die los moeten nemen en de weerstand aan plus.
Maar dan niet op wisselspanning aansluiten natuurlijk, daar is de led niet blij mee.

Kan je niet makkelijker een DMM pakken?
Wat een signaaltracer ( denk dat je het scoopje bedoelt) er verder mee van doen heeft snap ik niet goed, die gebruik je om een signaal zoals audio of een frequentie te volgen.
Gelijkspanning meet/ volg je het makkelijkste met een DMM.

Een 2 potige bicolor (rd/gn) led is het simpelst: weet je meteen de polariteit...

@revado wat is een DMM is dat het afkorten van Digitale Multimeter is dat juist

Ja, inderdaad een Digitale Multi Meter.

En de tip van Arco is ook een handige met die 2 kleurenled.

Bij een bicolor led krijg je bij AC oranje licht...