nonius
set SCE to AUX.
Mooi stukje Oostblok-technologie uit 1969. Sdelano v SSSR. Weegt 236kg. Da's voor mij een zware motor: alles wat ik niet kan tillen. 
Een 10pk/7.5kW motor krijg ik in m'n eentje nog net getild & versleept. Alles daarboven is 'zwaar!'
Trouwens benieuwd wat er in 's hemelsnaam gehakseld moet worden. Op mijn hakselaar zat oorspronkelijk een 3pk 1-fase motor; toen die voor de zoveelste keer de geest gaf (de laatste keer onherstelbaar) heb ik hem vervangen door een 3-fase 3pk. Die maalt alles kapot, tot polsdikke takken.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op zondag 19 juli 2026 20:50:37 schreef nonius: Da's voor mij een zware motor: alles wat ik niet kan tillen.
Een 10pk/7.5kW motor krijg ik in m'n eentje nog net getild & versleept. Alles daarboven is 'zwaar!'
Alles is relatief, zie dit:
nonius
set SCE to AUX.
Kijk, da's nou tenminste meten met menselijke maten in termen die we allemaal begrijpen, i.p.v. al dat techno-gebrabbel over micrometers, toleranties en dat geklier met de noniusschaal!
Heb trouwens nooit geweten dat het verschil tussen 'iets speling' en 'wat speling' zo groot was, maar zo leer ik ook weer bij!
En geef toe, het is veel duidelijker dan die vage passingstermen als H7/g6 die alleen maar door vakidiote techneuten met een fetish voor het ISO-passingsstelsel begrepen worden!
Zoals Einstein al zei, 'Alles is relatief. Eén haar in je soep is veel, één haar op je hoofd is weinig.'