Goedemiddag, onze droger blijft aangeven dat het reservoir vol zit. We hebben de droger rechtstreeks aangesloten op de afvoer. Ik heb achter de condensator veel nat stof weggehaald en het slangetje doorgespoeld. De storing blijft echter bestaan. Kan iemand mij nog tips geven?
Ten eerste een volledig type wat op achterzijde apparaat of in de deurrand vermeld staat is wel wat beter om hier te vermelden, een Serie bevat vele modellen.. Deze warmtepomp modellen hebben nogal last van vervuilde verdamper / condensor, dus een volledige demontage en alles goed reinigen is de enigste oplossing om het goed te doen...er zit verderop nog meer vervuiling waar je niet zo bijkomt.. Dus schoevendraaiers uit de ruststand en schroeven maar tot op het bot...
Dank voor je antwoord. Ik heb een foto van het serienummer toegevoegd. Je schrijft over een warmtepomp droger, maar dit is een condensdroger. Zijn deze bekend met hetzelfde probleem?
Welkom in de wondere "reservoir vol melding" wereld.
Onze Siemens condensdroger heeft het ook, en het is een bekend probleem zoals je kunt zien als je even op internet zoekt.
Sommige mensen worden er echt helemaal gek van. Komt en gaat, gaat en komt.
Onze machine is helemaal schoon, zeker na de zeer grondige schoonmaakbeurt tijdens het vervangen van de snaar, maar de melding komt af en toe weer.
Zie mijn topic waar ik het op een gegeven moment ook weer over die melding heb hier : https://www.circuitsonline.net/forum/view/171048/1 En hier : https://www.circuitsonline.net/forum/view/170074
Mee leren leven en de droger even opnieuw starten, of een andere droger lijkt het.
Ik heb gekozen voor het eerste, de droger werkt verder prima.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
@max: Als het 2 meetpennen zijn ipv een vlotter, help het korter knippen van die meetpennen wel eens.
Geen idee of het hier een warmtepomp of gewone condensdroger is. Meestal de vettige drab uit de pomp verwijderen lost veel op. Werkwijzen en tips verschillen heel veel per model dus met de geleverde "serie 4" kan ik verder niet specificeren.
Als hij op de afvoer zit kun je tijdelijk de darm in een emmer hangen om te kijken wat er gebeurt. Wel het uiteinde niet in het water laten komen. Anders zuigt (heveling) hij het water terug in de machine als de pomp stopt.
[Bericht gewijzigd door EricN op (25%)]