Android Auto werkt alleen met originele " dunne" Samsung USB-C kabel en niet met Action data kabel

woensdag 28 september 2022 07:54:38
Op 27 september 2022 22:13:19 schreef RAAF12:
[...]

Denk ik ook dat een dikke kabel beter is.

Dat sowieso. Op dunne en goedkope kabels werkt bv Andoïd Auto ook gewoon helemaal niet. Op kabels onder de 10 euro heb ik het nog nooit aan de gang gekregen.

Wat is het grote verschil tussen een dunne originele en een dikke Action ?

Weerstand van de kabel?
Als het apparaat 5v vraagt en maar 4.8v krijgt, dan weet 'ie dat de kabel of lader niet deugen.

Kan ook zijn dat de usb-c kabel niet geheel bedraad is. (plug omkeren kan een enkele keer helpen dan)
Met de Action kabels met de gevlochten mantel heb ik nog nooit problemen gehad...

[Bericht gewijzigd door Arco op (16%)]

Toevallig heb ik eind vorig jaar een andere auto gekocht met daarin ook Android Auto.
Eerst geprobeer met een draadloze dongle, dat werkte in eerste instantie best wel goed, tot het moment dat ik de navigatie echt ging gebruiken, juist op het moment dat ik de navigatie echt nodig had bleek de hele boel flink, lees minuten, 'achter' te lopen. Toen ik de auto aan de kant zette om de USB kabel te gaan gebruiken bleef er nog best wel een tijdje nieuwe plaats informatie binnen komen, m.a.w. de draadloze USB link kon het gewoon niet bijhouden. Dit is een veel gehoorde klacht van deze manier van Android Auto gebruiken.

Voor wat beterft de USB kabel, ik heb diverse 'dure' USB kabel geprobeerd die het allemaal niet deden, een kabeltje van ik geloof 1,79 Euro van Action deed het meteen en gebruik ik nog steeds zonder problemen.