perkepower
Perry L
Ik heb een kapotte e-step gekocht voor een paar tientjes en hier een nieuwe controller en display in gezet. Ook heb ik nieuwe ledstrips gekocht en deze onder het deck gemonteerd. Het remlicht heb ik op hetzelfde circuit aangesloten als de led's, zodat de hele step oplicht bij het remmen. Zodra ik de remhendel omlaag druk dan gaan de led's aan (continu).
Als ik vervolgens de verlichting inschakel van de step:
De leds beginnen te knipperen. Als ik de remhendel vervolgens indruk gaan ze continu branden. Ik weet niet wat de standaardconfiguratie voor de verlichting is van deze step, maar volgens mij zou het precies andersom moeten zijn:
Remmen --> led knipperen
verlichting aan:
Leds blijven continu branden, remmen --> led's knipperen
Ik zou dit graag willen omdraaien maar heb even geen idee waar dit aangestuurd wordt. Kan dit komen door een (verkeerde) hall sensor in de remhendel? Of wellicht een defect in de nieuwe controller? Hall sensor in het wiel bij de motor?
** opmerking bij de foto's **
de rood/zwart/gele draden voor de gas- en remhendel kwamen met een hall sensor. Gezien de draden vrij kort waren heb ik deze eraf geknipt en aan de bestaande bedrading gesoldeerd en vervolgens ingetaped zodat ik meer speling heb.
Zou het door de afknipte hall sensors kunnen komen? Kan ik wellicht de bestaande sensor in de remhendel omdraaien zodat deze een tegengestelde werking heeft?
Iemand enig idee of tips waar ik moet zoeken?
Ter verduidelijking een filmpje hoe het nu is:
https://youtube.com/shorts/v-OnGR9KnyM