Picprogrammers

Beste moderators, ik zou jullie willen vragen om de beide picprogrammers in het item schakelingen te vervangen door een picprogrammer met voeding. Ik heb hier evt het schema wel van. Ongeveer een keer per week is er een gefrustreerde beginner die het niet voor elkaar krijgt. IEdere keer vraag ik ze om de spanning op de mclr pen te meten, en die blijkt altijd te laag te zijn. Het is heel frusterend als een schakeling die correct opgebouwd is niet werkt. Daarom wou ik voorstellen om een werkende schakeling neer te zetten, die overigens amper meer componenten heeft.

Ik ga hier in mee. ik heb zelf beide programmers gebouwd die wel werkten maar zoals ik in een recent topic opperde had ik problemen die achteraf veroorzaakt bleken door de opbouw van de programmer.

Ik ben nu op zoek naar een goed schema van een universele programmer, eentje waar ik de pic in een ziffsocket kan plaatsen en dus niet de losse draden van data clock en VPP moet inprikken.

Heb overigens ook al eens zitten pluizen naar een USB programmer.. heeft iemand daar al ervaring mee? (zelfbouw) en hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de onderdelen?

Si vis pacem para bellum.

Voor.
Heb zelf de beschikking over een picstartplus :-p maar zie ook erg vaak dezelfde problemen voorbij komen.
Maar Laurens: Je kunt sowieso jouw schema toch naar de mods sturen? Dit betekent dan in ieder geval dat jouw variant er OOK is.

in elektuur heeft er een usb-multiprogrammer gestaan, ik weet echter niet meer wanneer. ik weet wel dat in het laatste jaar gepubliceerd is. ik zal eens nakijken wanneer.

heer, laat ze mij vergeven ik weet niet wat ik zeg :p
fripster

Golden Member

hoi,

wat vinden jullie van deze?

http://www.semis.demon.co.uk/Pics/PICmain.htm

lijkt me wel wat

Da fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Hmm, mischien zijn er naast die gefrustreerde wel 30 blije beginners die geen topic starten. Ik zou hem dus niet weghalen maar er liever een waarschuwing bij plaatsen. Hij werkt waarschijnlijk niet met laptops of andere energie zuinige moederborden.

heb hem ontvangen

ik zal hem er dit weekend bij zetten.

IF you can't convince them, then confuse them!

Ik heb hem ook gebouwd een jaar geleden... en voldoet prima. als je nauwkeurig werkt en ff die driver voor win NT installeerd en bij de opties aanvinkt moet hij het gewoon doen.

Die andere programmer lijkt me wel mooier... alles in 1

Is het niet makkelijker om het serieel te houden?

En nogmaals de vraag of iemand ervaring heeft met een zelfbouw USB programmer.

Si vis pacem para bellum.

Geen ervaring, maar in het juni nummer van 2004 in Elektuur staat een multiprogrammer, die via usb werkt.