High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 28 maart 2005 19:58:09 schreef Rd12tf:
[...]
Doe dat eens keer 15 !MvgEat
42.4 KV
Op 28 maart 2005 19:58:20 schreef Mr GAmba:
Ben nog opzoek naar datasheet. Vr= ( V-max ? )
Vr = Spanning in sper, r van reverse.
MvgEat
Op 28 maart 2005 20:00:49 schreef High-Voltage:
[...]42.4 KV
In de praktijk haal je dat niet door verliezen en bij 50 Hz zal je wel heel grote cees moeten gebruiken om nog wat energie uit de sliert te halen. Maar wel interessant die CW multipliers.
Daarom spreek in liever over de top-top waarde, die is eenvoudiger te bepalen: gewoon één trapje casacade en meten!
MvgEat
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 28 maart 2005 20:06:04 schreef Rd12tf:
[...]In de praktijk haal je dat niet door verliezen en bij 50 Hz zal je wel heel grote cees moeten gebruiken om nog wat energie uit de sliert te halen. Maar wel interessant die CW multipliers.
Daarom spreek in liever over de top-top waarde, die is eenvoudiger te bepalen: gewoon één trapje casacade en meten!
MvgEat
Dat er verliezen zijn, wist ik. Maar ik begrijp het nog altijd niet wrm je drm in top to top waardes moet gaan spreken. Maar laat maar zijn. Gelukkig werkt die buis op 6V 
Op 28 maart 2005 20:08:21 schreef High-Voltage:
[...]Dat er verliezen zijn, wist ik. Maar ik begrijp het nog altijd niet wrm je drm in top to top waardes moet gaan spreken. Maar laat maar zijn. Gelukkig werkt die buis op 6V
Heb je het geprobeerd? Ja! Doet ie het!
MvgEat
High-Voltage
Op 28 maart 2005 20:09:19 schreef Rd12tf:
[...]Heb je het geprobeerd? Ja! Doet ie het!
MvgEat
Nee, nog niet getest. Maar die verkoper zei dat hij op 6V werkte. Mss dat hij morgen aan de beurt komt.
Op 28 maart 2005 20:00:49 schreef High-Voltage:
[...]42.4 KV
En volgens mij heb ik het toch fout ...
Een trap cascade is een top gelijkrichter niet top-top, dus het antwoord is 21,2 kV! 
MvgEat
High-Voltage
Op 28 maart 2005 20:22:03 schreef Rd12tf:
[...]En volgens mij heb ik het toch fout ...
Een trap cascade is een top gelijkrichter niet top-top, dus het antwoord is 21,2 kV!MvgEat
Ik weet gewoon dat hij je spanning (RMS) multipliet met het aantal trappen.
Dus 1KV AC in bij 10 trappen geeft 10KV DC uit.
Een DC spanning heeft geen top to top waarde hé...
Op 28 maart 2005 20:26:40 schreef High-Voltage:
[...]Ik weet gewoon dat hij je spanning (RMS) multipliet met het aantal trappen.
Dus 1KV AC in bij 10 trappen geeft 10KV DC uit.Een DC spanning heeft geen top to top waarde hé...
1 kV AC -> 10xCWmult. -> 14,1 kV DC.
MvgEat
High-Voltage
Op 28 maart 2005 20:29:09 schreef Rd12tf:
[...]1 kV AC -> 10xCWmult. -> 14,1 kV DC.
MvgEat
Hoe kom je daarbij...
Ik kan er echt echt niet meer aan uit.
Bij je XX1080 had je een 1.5KV CCFL met daarachter een 10 traps achter. En je had ongeveer 14K - 15KV.
Op 28 maart 2005 20:33:28 schreef Electrogek:
hoe de fok is de formule(t is donker
)
Yep, ik ga chechen!!
MvgEat
(tot zo)
Op 28 maart 2005 20:34:32 schreef High-Voltage:
[...]Hoe kom je daarbij...
Ik kan er echt echt niet meer aan uit.Bij je XX1080 had je een 1.5KV CCFL met daarachter een 10 traps achter. En je had ongeveer 14K - 15KV.
Top waarde my dear Watson!
MvgEat
High-Voltage
Op 28 maart 2005 20:35:42 schreef Rd12tf:
[...]
Yep, ik ga chechen!!MvgEat
(tot zo)
Dat gaat heel erg goed!! Tis jammer dat het balk is ipv een ronde vlek maar het is een perfecte bijverlichting en vrijwel onzichtbaar! Op een klein donkerrood puntje na.
Ook eens checken met gewone IR leds.
MvgEat
Op 28 maart 2005 20:41:45 schreef High-Voltage:
Laten we die top to top prul maar achterwegen laten....
Ga wel een experiment doen met een 12 V trafo + 5 X 1n4001 + 5 X 50u/63 volt. Meet ook stukken eenvoudiger.
MvgEat
Op 28 maart 2005 20:48:09 schreef Electrogek:
hebbie pics rd12tfik ga mischien van die 1 watt ir dingen kopen
No pics yet.
Die 1 Watt bij Budgetcom?
MvgEat
High-Voltage
De massa van die buis hier is 825g 
Dus zeker met HSP voeding in 
Edit:
Het is wel een drietraps. Dus mss zou dat toch zonder HSP voeding kunnen zijn...
Nee, ik denk van niet. 
[Bericht gewijzigd door High-Voltage op ]
Anoniem
zijn de mods op vakantie ? elk topic langer dan 10 pagina's word dicht geknikkerd en een 2e deel geopend en deze zit inmiddels als op pagina 23
Op 29 maart 2005 00:47:26 schreef STARTOURS G24T:
zijn de mods op vakantie ? elk topic langer dan 10 pagina's word dicht geknikkerd en een 2e deel geopend en deze zit inmiddels als op pagina 23
Quote van frontpage:
Updates
zondag 27 maart 2005 19:14 door Jonathan Pauwels
Door vraag van de gebruikers is de maximum lengte van topics opnieuw opgeschroefd tot 30 paginas
High-Voltage
Vandaag buis getest
:p:p:p:p
8.3V op zn dink gegeven. (Wel met een weerstand van 100 ohm)
Maar hij krijgt te veel licht 
Moet int donker gebeuren. En als je ineens veel licht binnenlaat valt hij uit en moet hij herstarten.
Deze middag eens in het donker doen.
Ook moet je wat je wil zien volledig tegen het glaasje houden, anders zie je nx. Maar dat is hopelijk omdat hij teveel licht krijgt (daglicht).
Pic's zijn er nog niet.
Edit:
Hij maakt een enorme fluittoon. Dat zal de CCFL wel zijn zeker?
. Vr= ( V-max ? )
)