High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 30 maart 2005 17:48:06 schreef Rd12tf:
[...]Iemand met een XX1227 heeft er meer aan H-V, hoe groot is de tekst op dat L.doosje?
(Als je alles van te voren weet kan met een dubbeltje de wereld rond)MvgEat
Dat kan kloppen wat je daar zegt van die XX1227. Want toen met die verrekijker een klein beeldje (ongeveer diameter 10mm) was het mooi scherp. Er wordt nog aan een oplossing gewerkt. Desnoods nog een lens tussen zetten. (Als de prul maar niet omkeerd)
De text, goeie vraag... Ik denk ongeveer 1cm hoog. Maar dat komt zo nauw niet, als jullie eens willen testen of je een klein voorwerp (5cm x 5cm) volledig op jullie schermpje krijgen op ongeveer 1m afstand.
Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
H-V leest weer over mijn post heen
) dus dan nog maar xtje zeggen: als je wil neem ik graag jouw oculair over............ *hint*
* Technokiddy hoopt dat deze rode letters opvallen 
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 30 maart 2005 18:20:57 schreef Technokiddy:
H-V leest weer over mijn post heen) dus dan nog maar xtje zeggen: als je wil neem ik graag jouw oculair over............ *hint*
Nee, ik lees niet over je posts heen. Zo snel gaat dat oogstuk nog niet weg hoor. Als er nog eens een vlooienmarkt is moet je daar maar eens gaan kijken, daar heb ik het ook gevonden 
Zeker nu mn kennis van dat groot kanon duidelijk wordt gaat dat zeker gebruikt worden 
Brandpunt van 300m.(voorkant) Alleen het brandpunt moet ik nog eens bepalen aan de kant om te kijken.
Op 30 maart 2005 18:20:57 schreef Technokiddy:
H-V leest weer over mijn post heen) dus dan nog maar xtje zeggen: als je wil neem ik graag jouw oculair over............ *hint*
Rd12tf moet nog steeds een verrekijker slopen Technokiddy!
(Hint)
MvgEat
Technokiddy
Op 30 maart 2005 18:42:03 schreef Rd12tf:
[...]Rd12tf moet nog steeds een verrekijker slopen Technokiddy!
(Hint)MvgEat
Rd12tf ik haal het oculair dan bij bugetcom vandaag dan heb ik zeker een net oculair
toch bedankt
*hint* gevonden 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 30 maart 2005 17:46:10 schreef Rd12tf:
@MAH je moet dan aan 1,3 kV damper dioden gaan denken, heeft die goeie oude Okaphone die ook?MvgEat
ze hebben het waarschijnlijk wel en als ze het niet hebben dan kunnen ze het wel voor me krijgen (ben ondertussen bijna een bekende te worden daar
) maar als dat te duur word ga ik toch naar de kringloop en zoek daar een oude lazerprinter op....
maar heb je ook een typenr van die diodes?
Technokiddy
Gebruik de by227 die kan tot 800volt aan en zolang je een kortsluiting maakt werken ze eprfect ontlaad ook met een 10meg weerstand dan spaar je je diodes
de BY227 gebruik ik ook en die werkt perfect 
High-Voltage
Op 30 maart 2005 23:09:46 schreef Technokiddy:
Gebruik de by227 die kan tot 800volt aan en zolang je een kortsluiting maakt werken ze eprfect ontlaad ook met een 10meg weerstand dan spaar je je diodes
de BY227 gebruik ik ook en die werkt perfect
GEEN!!!
Heeft nu al iemand geprobeerd om op 1m een object van ongeveer 5cm op 5cm scherp te stellen en scherm vullend te maken???
Technokiddy
AI! jah goed gezien H-V kheb een major typo gemaakt 
Maarje ik heb met mijn buisje scherp beeld tot een meter of 5 en verder heb ik nog niet gemeten ik gebruik een intelbare camera lens
High-Voltage
Op 31 maart 2005 14:26:59 schreef Technokiddy:
AI! jah goed gezien H-V kheb een major typo gemaaktMaarje ik heb met mijn buisje scherp beeld tot een meter of 5 en verder heb ik nog niet gemeten ik gebruik een intelbare camera lens
Maar kan jij op BV 2m nog een lucifer doosje scherm vullend maken???
Hoeveel licht heb jij ongeveer nodig?
Technokiddy
Niet scherm vullend je ziet er wel andere objecten omheen van een halve meter kan het netjes en ik gebruik alleen het licht met de gordijnen dicht heel klein beetje licht dus maar
High-Voltage
Op 31 maart 2005 14:51:10 schreef Technokiddy:
Niet scherm vullend je ziet er wel andere objecten omheen van een halve meter kan het netjes en ik gebruik alleen het licht met de gordijnen dicht heel klein beetje licht dus maar
Hier lukt het ook op een halve meter. Maar eens een meter er van af dan lukt het niet meer scherm vullend. Maar kan jij dan de text nog lezen op het doosje???
Dan zul je toch naar een andere lens moeten gaan zoeken. Of je moet de afstand van de lens tot de restlichtversterker 'veel' gaan varieren.
**edit**, ik bedenk me net, zou een lens van ee fototoestel ook werken, want dan kan je ook telelenzen enzo gebruiken
.
[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op ]
High-Voltage
Op 31 maart 2005 15:23:42 schreef Mr GAmba:
Dan zul je toch naar een andere lens moeten gaan zoeken. Of je moet de afstand van de lens tot de restlichtversterker 'veel' gaan varieren.**edit**, ik bedenk me net, zou een lens van ee fototoestel ook werken, want dan kan je ook telelenzen enzo gebruiken
.
Dat is een lens van een camera.
Ow,... ok
Hmzz, ik heb net me inverter ff doorgemeten, 2 weerstanden in serie, 470ohm en 810kohm.
Nu meet ik met mijn scoop over de weerstand van 470ohm 8V .
.
Dus: I=UR1/R1 -> I = 8 / 470 = 0,017 A
UR2=I*R2 -> U = 0,017 * 810*10^3 = 13770 V
Dat zou betekenen dat mijn inverter 13778 Volt wisselspanning top-to-top levert. Alleen kan ik maar vonken trekken van ±1mm.
Doe ik nou iets verkeerd met rekenen, of zie ik iets over het hoofd ? ( Weerstandwaardes kloppen, heb ze nagemeten )
Vreemd vreemd, me scoop is denk ik oud aan het worden. Net nog een x gemeten en nu komt er 3 volt top-to-top uit. Over R1 dus dat geeft een totale spanning van : 5170 volt, klopt ook niet.
Maar het vreemde is, is dat ik een andere sinus te zien krijg als ik de draden andersom over de weerstand aansluit. Dan meet ik iets meer dan 1 volt top-to-top, wat dan 1723 Volt.
[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op ]
MAH
High-Voltage
How eens op je soop 
Euhm... Je kan eens controleren of er ergens slechte contacten zijn in de snoeren, soldeer verbindingen enz...
Je mag het niet echt meetsnoeren noemen, het zijn van die krokodillen kabeltjes , €1,- voor 20 stk. Morguh alles maar solderen.
High-Voltage
Op 31 maart 2005 21:28:11 schreef Mr GAmba:
Je mag het niet echt meetsnoeren noemen, het zijn van die krokodillen kabeltjes , €1,- voor 20 stk. Morguh alles maar solderen.
Snoeren zijn snoeren [punt]
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Op 31 maart 2005 21:31:38 schreef High-Voltage:
[...]Snoeren zijn snoeren [punt]
Ja, maar meetsnoeren zijn geen gewone snoeren [punt].
High-Voltage
Op 31 maart 2005 21:54:56 schreef Thomas:
[...]
Ja, maar meetsnoeren zijn geen gewone snoeren [punt].
Ben je er nu al in geslaagt tot hier te komen???
Als ik een snoer gebruik om te meten dan is dat op dat moment een meetsnoer.
Dus niet moeilijk doen. We weten wat er bedoelt wordt.
MAH
Ik soldeer het wel, en dan kijk ik wel verder, krijg ik dan nog rare waardes, mag me pa zijn scoop weer eens terug sturen voor callibratie 
High-Voltage
High-Voltage
Eindelijk de oplossing gevonden voor het feit dat mn beeld verdween na een halve meter. Het diafragma van de lens stond te groot. Dus die prul kreeg te veel licht binnen. Nu die wat minder gezet en het werkt perfect 
Pic's zijn gemaakt, ze volgen strax. Alleen (gelijk al veel gezegt hebben) heeft die camera écht moeite met dat groen licht... Ze zijn vrij onscherp, maar met het blote oog zijn ze zeer goed. Als ik dat oogstuk gebruik dan wordt het beeld wat waziger.