Op 29 maart 2005 22:30:55 schreef MAH:
hij mag natuurlijk ook wel eens zijn pc uit laten...(of iets anders te doen hebben)
De PC uitlaten? What a concept!
Zie het al voor me: aan een touwtje de buurt rond totdat hij zijn gedefragmenteerde schijf heeft opgeschoond... 
(Sorry, ik heb nogal een bizar gevoel voor humor ).
Op 29 maart 2005 22:34:54 schreef High-Voltage:
Ik had anders de indruk van wel. Het is ooit geweest dat hij hier tot stukken in de nacht zat.
Misschien is de ruzie thuis nu weer bijgelegd? 
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 29 maart 2005 22:49:49 schreef MAH:
ik denk er nog ff over...
Over?
Die ruil van Technokiddy of over dat Rd12tf nog niet is komen opdagen ? 
Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
Op 29 maart 2005 22:49:49 schreef MAH:
ik denk er nog ff over...
Als je het tegen mij had MAH dan ist goed voeg me anders toe aan je msn dan kunnen we ruilen als je wilt, mijn msn staat in me profiel als email 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
haha, ik d8 dat die mail niet klopte.. @kloteschool????
KT88: je hebt idd wel erg rare ideeen. je kan hem ook uitlaten door gewoon de knop niet in te drukken
[offtopic] hoeveel heb je op??[/offtopic]
... hoeveel heb je op??
Niets, ik drink geen alcohol.
Heb een zeer levendige fantasie en ben al gek van nature 
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 29 maart 2005 22:59:54 schreef KT88:
[...]
Niets, ik drink geen alcohol.
Heb een zeer levendige fantasie en ben al gek van nature
Voordeel aan gek zijn is dat het geen pijn doet.
De gevolgen ervan echter wel 
Op 29 maart 2005 23:01:08 schreef High-Voltage:
[...]Voordeel aan gek zijn is dat het geen pijn doet.
De gevolgen ervan echter wel
Kom H-V, gek zijn is gezond! Het helpt prima bij kwalen als bazen-allergie en hardnekkige managers-uitslag.
En je buis werkt!!! Is dat piepen van die omvormer al over?
MvgEat
//Edit: En ik heb het idd heel druk deze week!!!
High-Voltage
Op 30 maart 2005 07:48:10 schreef Rd12tf:
[...]Kom H-V, gek zijn is gezond! Het helpt prima bij kwalen als bazen-allergie en hardnekkige managers-uitslag.
En je buis werkt!!! Is dat piepen van die omvormer al over?
MvgEat
//Edit: En ik heb het idd heel druk deze week!!!
Nee dat piepen gaat niet over
Als je de buisvastneemt bij de plastieke behuizing, dan is het beter. Maar weg gaat het niet. En dat heeft nog de hele nacht liggen piepen in mn oor 
En heb je hem op 6V draaien, dus niet meer op 8,2 + weerstand?
Misschien moet je hem eens voorzichtig demonteren en de ferrietkern eens controleren op loszittende delen.
MvgEat
High-Voltage
Op 30 maart 2005 10:28:08 schreef Rd12tf:
En heb je hem op 6V draaien, dus niet meer op 8,2 + weerstand?Misschien moet je hem eens voorzichtig demonteren en de ferrietkern eens controleren op loszittende delen.
MvgEat
Jah, hij draait nu op een 6V batterij, zo is hij tenminste over-mee-naartoe-neembaar. Maar dat groot kanon wordt ik neit wijzer van (heb ik een nieuw topic van geopend)
Openmaken gaat een prob geven. Ik zie geen enkele mogelijkheid om daar iets aan los te maken. Ik weet wel ongeveer waar de hoogspanningsprul zit. Die rolt altijd naar een bepaalde positie.
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
http://www.baco-army-goods.nl/gegevens%20XX1080.pdf
altijd handig 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
mja, die staat ook al eerder in dit forum...
als je deze: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1227 voeding gabruikt voor een xx1227(met 9v blokje), kan je dan met deze http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=121942 condensatoren weken? zoja, hoeveel?
en welke types dioden moeten daar dan bij?
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
High-Voltage
Vandaag een lens op de buis gezet. Maar de PVC buis tussen de lens en de buis was te doorzichtig. Er kwam enorm veel licht door. Met het blote oog was dit 100% donker, maar met die buis leek het duidelijk van niet.
Het is int donker getest, tot op een goede 50cm is de prul nog scherp stelbaar. Maar te ver ervanaf wordt het moeilijk om van een lucifer doosje scherp beel te maken.
In het donkder (deur tot tegen het slot, er niet in) werkt het nog perfect. Met het blote oog was de text op het lucifer doosje niet te lezen. Met de buis zonder prob's. Alleen als je het te ver afzet lukt het niet meer 
Hoe zit dat bij jullie??? Kunnen jullie op 1m afstand een lucifer doosje nog lezen???
En dat oogstuk werkt voor mij neit meer 
Pic's volgen een van volgende dagen. 
Technokiddy
Werkt jouw oculair niet goed dan ?
want ik wil anders dat ocu wel van je overnemen ( scheeld me weer budgetcom regelingen
)
Op 30 maart 2005 16:01:33 schreef MAH:
mja, die staat ook al eerder in dit forum...als je deze: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1227 voeding gabruikt voor een xx1227(met 9v blokje), kan je dan met deze http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=121942 condensatoren weken? zoja, hoeveel?
en welke types dioden moeten daar dan bij?
Gaat lukken met 12 dioden en 12 condensatoren.
MAH heeft toch d XX1080 op het oog? Dan moet je nog denken aan de spanningsdeler.
MvgEat
Technokiddy
Op 30 maart 2005 17:34:25 schreef Rd12tf:
[...]Gaat lukken met 12 dioden en 12 condensatoren.
MAH heeft toch d XX1080 op het oog? Dan moet je nog denken aan de spanningsdeler.MvgEat
Hij WAS op het oog want ik ruil zo een xx1227 voor een xx1080 met hem dan heeft hij minder rotzooi met aansluiten en ik kan ik weer aanklooien met een andere buis 
Op 30 maart 2005 17:24:02 schreef High-Voltage:
Vandaag een lens op de buis gezet. Maar de PVC buis tussen de lens en de buis was te doorzichtig. Er kwam enorm veel licht door. Met het blote oog was dit 100% donker, maar met die buis leek het duidelijk van niet.Het is int donker getest, tot op een goede 50cm is de prul nog scherp stelbaar. Maar te ver ervanaf wordt het moeilijk om van een lucifer doosje scherp beel te maken.
In het donkder (deur tot tegen het slot, er niet in) werkt het nog perfect. Met het blote oog was de text op het lucifer doosje niet te lezen. Met de buis zonder prob's. Alleen als je het te ver afzet lukt het niet meer
Hoe zit dat bij jullie??? Kunnen jullie op 1m afstand een lucifer doosje nog lezen???
En dat oogstuk werkt voor mij neit meer
Pic's volgen een van volgende dagen.
Jouw scherm is ook te groot voor zo een oculair, neem een niet te sterk vergrootglas H-V.
MvgEat
High-Voltage
Op 30 maart 2005 17:36:23 schreef Rd12tf:
[...]Jouw scherm is ook te groot voor xo een oculair, neem een niet te sterk vergrootglas H-V.
MvgEat
Dat was juist zo een mooi oogstukje
:'(:'(:'(
Iemand anders met een leesbril (+2) ziet er haarscherp door. En ik zou het nog wat verder moeten kunnen draaien. Mss als ik een vergrootglas tussen dat oogstuk zet en de buis dat het dan wel wil lukken. Moet ik eens testen.
Maar willen jullie eens testen om een luciferdoosje (5cm x 5cm ofzo) op 1m afstand mooi scherp te krijgen. Tot een halve meter ongeveer is het schermvullend te krijgen. Verder is het wazig. Willen jullie dat eens testen?
Technokiddy
Op 30 maart 2005 17:40:12 schreef High-Voltage:
[...]Dat was juist zo een mooi oogstukje
:'(:'(:'(
Iemand anders met een leesbril (+2) ziet er haarscherp door. En ik zou het nog wat verder moeten kunnen draaien. Mss als ik een vergrootglas tussen dat oogstuk zet en de buis dat het dan wel wil lukken. Moet ik eens testen.Maar willen jullie eens testen om een luciferdoosje (5cm x 5cm ofzo) op 1m afstand mooi scherp te krijgen. Tot een halve meter ongeveer is het schermvullend te krijgen. Verder is het wazig. Willen jullie dat eens testen?
Iemand met een XX1227 heeft er meer aan H-V, hoe groot is de tekst op dat L.doosje?
(Als je alles van te voren weet kan met een dubbeltje de wereld rond)
MvgEat
High-Voltage
Op 30 maart 2005 17:46:39 schreef Technokiddy:
* Technokiddy wijst op een paar post hierboven over het oogstuk
Wrm dat?