Pic's -->KLIK<--

Waar zijn jullie allemaal ???

Voor al de eerste foto: Typical case of a third class type alien obduction :)

Lastig scherp te krijgen hè!

Jouw scherm is zo groot dat je eigenlijk geen oculair nodig hebt. Hoeveel waxine lichtjes heb je nodig om heel de woonkamer 'uit te lichten´?

MvgEat

Op 1 april 2005 19:09:38 schreef Rd12tf:
Voor al de eerste foto: Typical case of a third class type alien obduction :)

Lastig scherp te krijgen hè!

Jouw scherm is zo groot dat je eigenlijk geen oculair nodig hebt. Hoeveel waxine lichtjes heb je nodig om heel de woonkamer 'uit te lichten´?

MvgEat

Tot een meter of 3 - 4 gaat het goed. Dan wordt het lastiger tot zelfs ondoenbaar (7m).
Wrm is een 3traps zo moeilijk scherp te krijgen? Wat kan ik eraan doen???

Om heel de prul uit te lichten nog niet getest. Komt nog wel ;)

Ik had het over het nemen van foto's ...

@Mr. Gamba
Pas op! Je spanningsdeler is een beetje laagohmig. Neem liever iets met een totale weerstand van 100 Mohm.

MvgEat

Op 1 april 2005 19:19:16 schreef Rd12tf:
Ik had het over het nemen van foto's ...

@Mr. Gamba
Pas op! Je spanningsdeler is een beetje laagohmig. Neem liever iets met een totale weerstand van 100 Mohm.

MvgEat

Owh |:( Daar heb je gelijk in, zonder lens ziet die camera nx en met lens ziet het er op de LCD goed uit maar in werkelijkheid blijkbaar niet.

Wat vindt je er over het algemeen van ???
Hoever kan die van jou scherp stellen???

Ziet er goed uit H-V, ik hou wel van die duct-tape constructies! Zonder gekheid! De mini nachtkijker is 'geconstrueerd' met behulp van een lijmpistool. :o

Scherpstellen is geen probleem; van 25 cm tot oneindig.

MvgEat

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]

Op 1 april 2005 19:30:16 schreef Rd12tf:
Ziet er goed uit H-V, ik hou wel van die duct-tape constructies! Zonder gekheid! De mini nachtkijker is 'geconstrueerd' met behulp van een lijmpistool. :o

Scherpstellen is geen probleem; van 25 cm tot oneindig.

MvgEat

Heb juist een mooie text getypt en is hij ineens weg :(

Ik kan hier maar scherpstellen tot een meter of 4. Dan is het beeld wazig en onherkenbaar. Maar tussen de 0 en de 4m werkt het wel perfect :p Hoe doe jij dat toch zo oneindig???
Bij mij zit de buis vast tov de lens. En de lens heeft 3 regelmogelijkheden. Zoom, Focus en diafragma. Hoe zit dat bij jou???

Kan jij eens een foto maken van 7m ongeveer???

Waar zie jij Ducktape???
Dat is een stukje PVC-buis...

Op 1 april 2005 19:57:45 schreef High-Voltage:
[...]

Heb juist een mooie text getypt en is hij ineens weg :(

Ik kan hier maar scherpstellen tot een meter of 4. Dan is het beeld wazig en onherkenbaar. Maar tussen de 0 en de 4m werkt het wel perfect :p Hoe doe jij dat toch zo oneindig???
Bij mij zit de buis vast tov de lens. En de lens heeft 3 regelmogelijkheden. Zoom, Focus en diafragma. Hoe zit dat bij jou???

Kan jij eens een foto maken van 7m ongeveer???

Waar zie jij Ducktape???
Dat is een stukje PVC-buis...

En waar zit je batterij dan mee vast?

Als je maar tot 4m scherp kan stellen dan is de afstand kathode-lens te groot!

MvgEat

@Rd12tf, er zijn weerstanden van 47M onderweg, alleen komen ze pas volgende week binnen :(. Mja geeft mij mooi de tijd om naar lenzen op zoek te gaan.

Op 1 april 2005 20:04:16 schreef Rd12tf:
[...]

En waar zit je batterij dan mee vast?

Als je maar tot 4m scherp kan stellen dan is de afstand kathode-lens te groot!

MvgEat

Dat is gewoon wat plakband.
Gister is het geluk tot een meter of 10. Maar dat was denk ik omdat de prul verlicht was met straatverlichting...

Ok bij mij zin ze net binnen gekomen, alleen zijn het niet 2 dezelfde.
Bij 1 loopt er een draad (met een rood rechthoekig plaatje eraan) van de zijkant aan de voorkant de buis in, en de andere zit helemaal niks van draden aan.
Bij deze is de voorkant ook heel erg beschadigd, maakt dat iets uit? Hier staat niks op van type nummer.

De andere staat xx1228 op. Deze zit dat zwarte spul heel slordig op. Maar de rest ziet er wel netjes uit.

Van de week anders effe kijken of ik ze kan testen. Heb namelijk nog geen spullen om een cascade mee te maken. De rest heb ik wel al...

Zeker niemand in de buurt van Berkel en Rodenrijs die de zijne al wel werkend heeft?

Vandaag een 9 tal IR ledjes op een printje gezet. Werkt ideaal als lichtbron :p
Alleen krijg je er koppijn van als je erin kijken. (Logisch ook)

Alleen heb ik een NOG krachtigere bron nodig. Het is stikke donker en er is perfect te zien met die kijker en die IR ledjes. Werkt goed ;)

Op 2 april 2005 15:13:29 schreef ace:
Ok bij mij zin ze net binnen gekomen, alleen zijn het niet 2 dezelfde.
Bij 1 loopt er een draad (met een rood rechthoekig plaatje eraan) van de zijkant aan de voorkant de buis in, en de andere zit helemaal niks van draden aan.
Bij deze is de voorkant ook heel erg beschadigd, maakt dat iets uit? Hier staat niks op van type nummer.

De andere staat xx1228 op. Deze zit dat zwarte spul heel slordig op. Maar de rest ziet er wel netjes uit.

Van de week anders effe kijken of ik ze kan testen. Heb namelijk nog geen spullen om een cascade mee te maken. De rest heb ik wel al...

Zeker niemand in de buurt van Berkel en Rodenrijs die de zijne al wel werkend heeft?

Hallo Ace,
Beschadegingen aan een optisch instrument zijn natuurlijk nooit goed, zijn er nog wel restjes van die onderdelen aanwezig? Is de voorkant niet gewoon vuil?

Ik woon zelf in 't Gooi maar misschien dat Electrogek of Technokiddy bij je in de buurt woont. Die hebben ook een werkende nachtkijker.

@H-V: Plakband! Bah!! :( Cultuurbarbaar!
Ducttape Rules!! :)
Gaat prima die IR dioden hè!

MvgEat ;)

Op 2 april 2005 19:00:06 schreef Rd12tf:
[...]
Hallo Ace,
Beschadegingen aan een optisch instrument zijn natuurlijk nooit goed, zijn er nog wel restjes van die onderdelen aanwezig? Is de voorkant niet gewoon vuil?

Ik woon zelf in 't Gooi maar misschien dat Electrogek of Technokiddy bij je in de buurt woont. Die hebben ook een werkende nachtkijker.

MvgEat ;)

Wat heb jij tegen plakband???
Jah, die dioden gaan prima. Maar eerst schrok ik mij rot. Met zo een afstandbediening testen die dioden getest, maar dan geven die maar één pulsje. Nu DENK ik na het zien van de datasheet dat dat toestelletje gewoon die golflengte niet kan zien. Dus je krijgt een piek van 20ms een bepaalde golflengte en dan valt die terug. Ik weet het niet, ik dacht dat het speciale led's waren. Maar het werk toch. Maar met die buis schuin op die led's kijken is niet ideaal. Dat blijft zo nalichten. En 9 led's vind ik te weinig :'( Ga er nu 18 van maken :p:p
Trekt ook maar 89mA (voor 9 pieces)

Edit:
Die led's heb ik gemaakt dat ze op 6V werken, zelfde als mn buis. Nu gaat dat dus met één voedingsmodule :p:p:p

Op 2 april 2005 19:00:06 schreef Rd12tf:
[...]
Hallo Ace,

MvgEat ;)

Technokiddy ZEGT dat hij zn voeding heeft opgestookt. 200V erop gezegt... (stommerik)

Op 2 april 2005 19:03:51 schreef High-Voltage:
[...]

Wat heb jij tegen plakband???
Jah, die dioden gaan prima. Maar eerst schrok ik mij rot. Met zo een afstandbediening testen die dioden getest, maar dan geven die maar één pulsje. Nu DENK ik na het zien van de datasheet dat dat toestelletje gewoon die golflengte niet kan zien. Dus je krijgt een piek van 20ms een bepaalde golflengte en dan valt die terug. Ik weet het niet, ik dacht dat het speciale led's waren. Maar het werk toch. Maar met die buis schuin op die led's kijken is niet ideaal. Dat blijft zo nalichten. En 9 led's vind ik te weinig :'( Ga er nu 18 van maken :p:p
Trekt ook maar 89mA (voor 9 pieces)

Edit:
Die led's heb ik gemaakt dat ze op 6V werken, zelfde als mn buis. Nu gaat dat dus met één voedingsmodule :p:p:p

Duh... Een afstandsbediening verstuurt dan ook gemoduleerd IR-licht. Gewoon IR-licht negeert zo'n sensor gewoonlijk.

Hoe weet je dat? Zeker via MSN, Tsja dat komt nou van dat MSN'en. Ga je rare dingen van doen. Wie zet er nou 200V op z'n inverter! Wilde Technokiddy Röntgen-vision?

MvgEat

Op 2 april 2005 19:09:40 schreef Thomas:
[...]

Duh... Een afstandsbediening verstuurt dan ook gemoduleerd IR-licht. Gewoon IR-licht negeert zo'n sensor gewoonlijk.

Hmmm... Daar zit wat in...

Op 2 april 2005 19:12:02 schreef Rd12tf:
Hoe weet je dat? Zeker via MSN, Tsja dat komt nou van dat MSN'en. Ga je rare dingen van doen. Wie zet er nou 200V op z'n inverter! Wilde Technokiddy Röntgen-vision?

MvgEat

Die gast is gewoon geflipt. Hij ZEGT dat hij ook al 12 CCFL inverters heeft opgestookt... Ik kan er niet meer aan uit.
Jah, ik weet het via MSN.
Maar iemand die een beetje bij verstand is en niet superrijk (wat we dus niet weten) zet niet zomaar 200V op zo een dure invertor ipv 3V...

Op 2 april 2005 19:16:05 schreef High-Voltage:
[...]

Die gast is gewoon geflipt. Hij ZEGT dat hij ook al 12 CCFL inverters heeft opgestookt... Ik kan er niet meer aan uit.
Jah, ik weet het via MSN.
Maar iemand die een beetje bij verstand is en niet superrijk (wat we dus niet weten) zet niet zomaar 200V op zo een dure invertor ipv 3V...

LOL :D

Hij neemt je wellicht in de mailing?

MvgEat

@High-Voltage, heeft hij dat toevallig gisteren gezegt?

Pompidom, fijn wachten op je condensatoren en weerstanden,.... En jullie zijn al bezig met de laatste fine-tuning.

Chatlogs:

.--------------------------------------------------------------------.
| Start van sessie: donderdag 31 maart 2005                          |
| Deelnemers:                                                        |
|    ...  (I)   Death Is The Only Way Out   (I) (thomaske@skynet.be) |
|    Technokiddy (rogier@kloteschool.nl)                             |
.--------------------------------------------------------------------.
[22:29:22] --> High-Vol: hey!
[22:29:26] Technokiddy: oi
[...]
[22:32:33] Technokiddy: en nee ik ga geen bewijs gven :P
[22:32:38] Technokiddy: en me nachtkijker is overleden
[22:32:43] Technokiddy: moet ff nieuwe voeding maken
[22:32:47] Technokiddy: deze werkt voor geen bal :D
[22:32:59] --> High-Vol: jah jah ^o)
[22:33:15] Technokiddy: me el cheapo trafo brande door toen ik
           beongeluk als input 200 volt aanbood aan de lv kant :(

Dat was dus eergister ;)

HEEEEJ :( niet beetje mijn gegevens op internet plaatsen :P
en die ccfl inverters zijn echt doorgefikt kheb namenlijk een knoppie op me voeding die beongeluk aan stond en dat heb ik meestal niet in 1x door aangezien dat buiten de meters om gaat dus dat was pets boem en koste me paar inverters

Vervelend voor je Technokiddy,

Jeukende handen,.. Waarom is de post altijd zo traag :S

Op 3 april 2005 00:27:56 schreef Technokiddy:
HEEEEJ :( niet beetje mijn gegevens op internet plaatsen :P
en die ccfl inverters zijn echt doorgefikt kheb namenlijk een knoppie op me voeding die beongeluk aan stond en dat heb ik meestal niet in 1x door aangezien dat buiten de meters om gaat dus dat was pets boem en koste me paar inverters

Het zij niet JOUW gegevens, maar de MIJNE want ze staan op mijn computer :p

Hoe fik je 12 CCFL inverters door??? Een weldenkend mens die denkt bij 2 "ongelukken" toch wel een keertje extra na hoor. En als het echt aan je voeding ligt dan meot je daar maar eens dringend wat aan doen ;)

Laten we nu terug lekker ontopic gaan :+