Nieuw laser en dergelijke topic deel 6

Dit topic is gesloten

hallo mensen ik ben op zoek naar mot files voor popelscan heeft iemand er een paar ?
je maakt me er erg blij mee

Op 16 februari 2005 18:43:03 schreef SMOG:
hallo mensen ik ben op zoek naar mot files voor popelscan heeft iemand er een paar ?
je maakt me er erg blij mee

heb je deze al?
http://members.home.nl/francesco/Ander/MOTs.zip

en laserfreak:
ik wacht gewoon tot na vrijdag kan ik in het weekeinde
op mijn gemak erna kijken.

kunnen die stappenmotertjes al die mot files aan?

Ik heb trouwens een probleempje gisteren mijn D/A convertor kapot gemaakt... me printje is niets meer waard.

Ledfreak kan je misschien een geetst plaatje voor mij regelen? of de hele dac, net wat je wil. Als het mogelijk is wil je dan laten weten wat het moet kosten?
Of is het beter om meteen de USB Dac te maken?

alvast bedankt

Op 17 februari 2005 07:44:59 schreef Beech:
kunnen die stappenmotertjes al die mot files aan?

Ik heb trouwens een probleempje gisteren mijn D/A convertor kapot gemaakt... me printje is niets meer waard.

Ledfreak kan je misschien een geetst plaatje voor mij regelen? of de hele dac, net wat je wil. Als het mogelijk is wil je dan laten weten wat het moet kosten?
Of is het beter om meteen de USB Dac te maken?

alvast bedankt

ja was al ff aan het kijken voor een ontwerp van guido's dac is best pittig nog

welke dac heb je nu ? zelf gemaakt ?

uncleworm:

btw doet me oude hene laser het nog steeds ? ;-)

Ik had het oude dacje van guido. Die van john voltz dus.
ik had mijn profielwerkstuk gemaakt over laser.
Ik kreeg toen de mogelijkheid de D/A convertor te etsen op de universiteit eindhoven. Dat kan ik nu niet meer vandaar dat ik het hier eens vraag

ik ben eigenlijk nog steeds geïntereseerd in de usb dac, die dac is tenminste een beetje toekomst gericht en beperkt je voorlopig niet in je mogelijkheden....

zonder rook geen elektronica

Op 17 februari 2005 09:21:31 schreef Beech:
Ik had het oude dacje van guido. Die van john voltz dus.
ik had mijn profielwerkstuk gemaakt over laser.
Ik kreeg toen de mogelijkheid de D/A convertor te etsen op de universiteit eindhoven. Dat kan ik nu niet meer vandaar dat ik het hier eens vraag

is de pcb helemala overleden dan kan hem wel namaken voor je hoor
zit je nog in eindhoven tegenwoordig ?

Op 17 februari 2005 10:10:24 schreef hilbren:
ik ben eigenlijk nog steeds geïntereseerd in de usb dac, die dac is tenminste een beetje toekomst gericht en beperkt je voorlopig niet in je mogelijkheden....

wordt ook nog steeds aan gewerkt verwacht de pcb
binnekort

Op 17 februari 2005 10:14:49 schreef ledfreak:
[...]

is de pcb helemala overleden dan kan hem wel namaken voor je hoor
zit je nog in eindhoven tegenwoordig ?

Ik woon in Best :) vlakbij eindhoven... weet niet of je dat kent. De PCB was vrij onnauwkeurig geetst daardoor moest ik wat wegkrassen. Hierdoor ontstond de storing waardoor die nu dus uiteindelijk kapot is. Ik heb nog wel de sheet liggen (weet niet of je dat zo noemt?)

Over die USB dac: als dat mogelijk is heb ik die ook graag ipv guido`s dac

Op 17 februari 2005 10:25:39 schreef Beech:
[...]

Ik woon in Best :) vlakbij eindhoven... weet niet of je dat kent. De PCB was vrij onnauwkeurig geetst daardoor moest ik wat wegkrassen. Hierdoor ontstond de storing waardoor die nu dus uiteindelijk kapot is. Ik heb nog wel de sheet liggen (weet niet of je dat zo noemt?)

Over die USB dac: als dat mogelijk is heb ik die ook graag ipv guido`s dac

ohh best lekker dichtby lol
ik zit in aalst 1 km onder eindhoven
nou als je de sheet nog hebt kan ik hem zowiezo laten etsen kan ik hem meteen ff verbeteren
zou je die kunnen inscannen ?
dan maak ik wel ff een nieuwe pcb voor je

ja de usb dac is nog beter natuurlijk ben alleen nog ff met die firmware een het spelen want die kan je dr alleen in krijgen onder linux op dit moment

ik wil het wel via linux doen?
zeg maar hoe het moet. dan probeer ik het wel;)
werkt die dan ook onder windows? of is die firmware alleen voor linux bedoeld?
ik zal de pcb scannen.

alvast bedankt

T zou best leuk zijn als Medialas een Mamba-driver voor de zelfbouw USB interface zou willen maken. Slijten ze allicht nog wat pakketten mee op de hobbymarkt, het lijkt me niet heel veel werk.

Over het zelf schrijven van drivers staat overigens het een en ander in de manual (pdf, pagina 10). :)

Niet zo spannend, maar misschien toch leuk: ik heb voor mijn site wat foto's gemaakt van mijn HeNe-"glaswerk" verzameling.

Rare oude Philips-buis:
http://aart.vslcatena.nl/fotos/HeNe_old2.jpg
:)

Op 17 februari 2005 13:26:26 schreef Aart:

Rare oude Philips-buis:
[afbeelding]
:)

lol ik heb nog ooit een spectra physics 120 model gehad die had ook een dubbele hene buis met een rij magneten dr onder

Op 17 februari 2005 12:55:29 schreef Beech:
ik wil het wel via linux doen?
zeg maar hoe het moet. dan probeer ik het wel;)
werkt die dan ook onder windows? of is die firmware alleen voor linux bedoeld?
ik zal de pcb scannen.

alvast bedankt

ja de firmware blijft het zelfde schijnbaar alleen de laser software onder windows upload zelf een nieuwe schijnbaar altans dit heb ik begrepen van de maker van de software

ahh mooi ben benieuwd dan maak ik ff een nieuw pcb

we hebben wel gebruik gemaakt van een paar draadbruggen, wij konden maar 1 laag etsen. ik heb net nog even gekeken en heb een tekening met de draadbruggen erop en een sheet.
heb nog geen tijd gehad om het te scannen. Ik zou t ook eventueel opnieuw in kunnen voeren in Eagle als dat makkelijker is?

Op 17 februari 2005 19:04:50 schreef Beech:
we hebben wel gebruik gemaakt van een paar draadbruggen, wij konden maar 1 laag etsen. ik heb net nog even gekeken en heb een tekening met de draadbruggen erop en een sheet.
heb nog geen tijd gehad om het te scannen. Ik zou t ook eventueel opnieuw in kunnen voeren in Eagle als dat makkelijker is?

ohh geen probleem ik zal hem wel ff in eagle zetten

Ben ik weer...
Zo, FF een paar fotootjes geschoten van de MOT-1 scanner.
Leuke bijkomstigheid van de traagheid van de stappenmotors is, dat de stilstaande figuren ook een beetje in beweging zijn.
http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp003.jpg
Trianglewave met een hoge amplitude

http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp005.jpg
Een gewone LiquidSky (beweegt op en neer)

http://www.rem-fx.nl/scoob/images/hp007.jpg
Een Fan.

Tipje: haal FF de batterij uit de rookmelder voor je foto's gaat maken :D

Never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience...

vraagje: hoeveel miliwatt laser is dit nu?

goed nieuws: http://www.tweakers.net/nieuws/36270?

[Bericht gewijzigd door hilbren op vrijdag 18 februari 2005 08:49:50

zonder rook geen elektronica

weet je ook wat de verbeteringen zijn in deze versie?

en hoe zit het met lpt in winXp?

zonder rook geen elektronica

Op 17 februari 2005 19:22:24 schreef ledfreak:
[...]

ohh geen probleem ik zal hem wel ff in eagle zetten

ga je nou gewoon t ontwerp van John voltz in eagle zetten? ik hoef dus niets meer te scannen?

volgende week heb ik mijn stappenmotertjes als het goed is! Snel een nieuw DACje maken en dan ook een mooie beamshow :D

Op 18 februari 2005 12:18:38 schreef Beech:
[...]

ga je nou gewoon t ontwerp van John voltz in eagle zetten? ik hoef dus niets meer te scannen?

nou als je alleen ff de pcb voor me wilt scannen dan maak ik die gewoon na alleen dan de betere versie

ok zal ik doen :) vanmiddag of morgen alleen pas tijd

Op 18 februari 2005 13:10:36 schreef Beech:
ok zal ik doen :) vanmiddag of morgen alleen pas tijd

das goed hoor heeft geen haast maak ik dr ff een luxe gestabilizeerde versie van met afregeling en beveileging

Dit topic is gesloten