Mijn moeder heeft vandaag een digitale weegschaal 2e hands gekocht. Maar dat dingie deed het niet echt :)
Dus ik heb hem ff open gemaakt, ziet er best geinig uit. Door een soort verings systeem word een lichtsluis opgang gezet, en kan je zo aflezen hoeveel je weegt.

Nu is alleen het probleem, hoe kan ik dit ding doormeten?? Wat kan er allemaal aan kapot zijn??
Het IC heeft geen naam, het is zo'n zwart kwakje op een klein SMD PCBtje wat ze op de grote PCB hebben geplakt.
op de PCB staat een of ander reverntie nummer op 701.002.022 en een plakkertje EWG 08 09 97(ik denk de fabrikatie datum). Het is van het merk SOEHNLE ofzo :)

Als iemand mij een beetje zou kunnen helpen?

Op za 07-09-2002 18:17:02 schreef MADdie:
...Maar dat dingie deed het niet echt :)

Gaat z'n display gewoon niet aan, of geeft hij verkeerde getallen ofzo ?

bij die soehnle moet je eerst erop gaan staan je voet eraf halen (of ander lichaamsdeel)dan gaatie aan (heb er zelf ook eentje)

Ben ook al eens met zo'n bezig geweest.
SOEHNLE gebruikt als IC een customversie van de HD44780 displaycontroller.

Je kan bij SOEHNLE op de site de schema's (beperkt) van die dingen donwloaden.

Op za 07-09-2002 18:17:02 schreef MADdie:
Dus ik heb hem ff open gemaakt, ziet er best geinig uit. Door een soort verings systeem word een lichtsluis opgang gezet, en kan je zo aflezen hoeveel je weegt.

Wat leuk om te horen. Ik vroeg mij altijd al af hoe dat werkte. Maar zoals meestal blijkt, werkt het best simpel. Leuk :D

Ik zal ff kijken of hij het doet zoals jullie zeggen ;)
En bastiaan leuk je geholpen te hebben ;)
edit; Erik hij doet het niet :(
dus wat kan er mis zijn?? en hoe zou ik dat kunnen doormeten?

[Bericht gewijzigd door MADdie op ]

eff goed erop gaan staan :D anders batterijen ff vervangen of kijken of er geen weerstandjes door zijn gefikt of het niet meer doen en anders denk ik dat de chip kapot is

Zou het ook kunnen dat hij mijn moeder als 2 mensen ziet :D lol

het is maar goed dat je moeder dit niet kan lezen :D