AVR Programmer

Er zit naar mijn idee een fout in het schema. Niet echt een fout datwel een ongelijkheidje met de andere AVR programmers.

De connector heeft een omgekeerde pin layout.

1 -> 10
2 -> 9
3 -> 8
etc..

Als je geen connector gebruikt maar alleen pinnen dan kun je de kabel gewoon een halve slag draaien.

Helaas heb ik dan niet gedaan en kan dus nog even solderen.

Vrg

Erik

Gepost door Bastiaan Steenbergen op dinsdag 4 februari 2003 00:56

op http://www.circuitsonline.net/circuits/view/112

Hier staat maar 1 schema.

Vrg

Erik

Op 17 februari 2005 15:37:14 schreef esijnja:
Er zit naar mijn idee een fout in het schema. Niet echt een fout datwel een ongelijkheidje met de andere AVR programmers.

De connector heeft een omgekeerde pin layout.

1 -> 10
2 -> 9
3 -> 8
etc..

Als je geen connector gebruikt maar alleen pinnen dan kun je de kabel gewoon een halve slag draaien.

Helaas heb ik dan niet gedaan en kan dus nog even solderen.

Vrg

Erik

Ik weet, ik weet het, ik heb het ook al een paar keer gezegd; ook al eens een melding naar Webmaster gestuurd, geen reaktie. Voor mij is het ook FOUT ! ATMEL heeft de nummering bepaald en iedereen volgt deze behalve CO !
Er staat ook "bron Rob Key", wel in de bron staat het ook zoals Atmel het voorschrijft !!!!! Dus ik weet niet waarom de inzender het veranderd heeft !

beetje gek

Ik meen dat ik het op meer plekken verkeerd heb gezien, ook in officiele PDF's door iemand uit gegeven... weet niet meer wie.

in het originele schema stond vermeld dat er op de flatcabel 1 header verkeerd moet zitten.

pointers don't kill programs, programmers kill programs