Nieuw laser en dergelijke topic deel 7

Dit topic is gesloten

Op 8 maart 2005 19:08:45 schreef Mirage Group:
Zoow. heb ook maar eens een accountje aangemaakt. kan ik ook meelullen,

@Hammink
Je beschrijft een dmx setje met stappenmotoren en 45mw laser, misschien een fotootje? Ik weet niet hoeveel je aan 'zelfbouw' wilt gaan doen, hier zal toch enige kennis van zaken voor nodig zijn. Al is het 'maar' voor de veiligheid.

@Mirage
Welkom idd, 't topic is een beetje verhuisd van GoT naar CO. Ook prima.

[Bericht gewijzigd door geronimoos op dinsdag 8 maart 2005 20:59:47

Op 8 maart 2005 19:08:45 schreef Mirage Group:
Zoow. heb ook maar eens een accountje aangemaakt. kan ik ook meelullen,

he roel man gezellie jij ook hier ;)

Op 8 maart 2005 18:27:57 schreef Hammink:
Dat mag... Ik probeer hier een gek voor te vinden die me er rond de 275,- voor gaat geven. Maar dit is inc 2 stappen motoren en een dmx print om deze motoren aan te stuuren. Maar hoe dit precies werkt weet ik niet.
Heb dit setje namelijk zo gekocht en nooit gebruikt en ben dit ook niet van plan.

ahh setje van marktplaats is het dan met die kleine ronde module en die 2 stappen motoren

Op 8 maart 2005 19:08:45 schreef Mirage Group:
Zoow. heb ook maar eens een accountje aangemaakt. kan ik ook meelullen,

ik zag op je site dat je al flink bezig ben geweest met lasers?
waar koop jij je lasers eigenlijk?

@Hammink
ik bied 150 euro voor die laser van jou.

zonder rook geen elektronica

Op 8 maart 2005 22:12:25 schreef ledfreak:
[...]

ahh setje van marktplaats is het dan met die kleine ronde module en die 2 stappen motoren

Klopt helemaal Ledfreak

Op 8 maart 2005 22:35:02 schreef hilbren:
[...]
ik zag op je site dat je al flink bezig ben geweest met lasers?
waar koop jij je lasers eigenlijk?

@Hammink
ik bied 150 euro voor die laser van jou.

Wil minimaal 275 voor dat hele setje hebben. Alles in 1 keer weg.

Op 9 maart 2005 03:58:25 schreef Hammink:
[...]
Wil minimaal 275 voor dat hele setje hebben. Alles in 1 keer weg.

het is wel een leuk setje alleen vraag me af of er uit die module wel 45 mw komt
heb die ronde modules nog nooit gezien op zo'n vermogen echt stabiel kan ie nooit zijn in iedergeval als ie echt 45 mw geeft

Die Lasers van mij mij komen van Coherent en Philips. Koop hier en daar wat lasers op en knap deze op, Verkoop ze weer of gebruik ze zelf.

Ben wat aan het expirimenteren met dmx lasers maar die helen het toch lang niet met het mijn huidige systemen.

Mirage Group Lasershows and Innovations

Op 9 maart 2005 09:36:40 schreef Mirage Group:
Die Lasers van mij mij komen van Coherent en Philips. Koop hier en daar wat lasers op en knap deze op, Verkoop ze weer of gebruik ze zelf.

Ben wat aan het expirimenteren met dmx lasers maar die helen het toch lang niet met het mijn huidige systemen.

Ja blijven leuk de compassjes ;)
philips ? wat heb je dan van philips roel ?

Die argon laser kwam van Flips. ding is weer verkocht en verder zoeken maar weer. Heb laatst nog iets leuks gelezen over een dpss laser met 4 golflengtes 528-550nm. dat is wel heavy.

Nog mensen opzoek naar een ct6800 setje?, weet er nog een tekoop

Mirage Group Lasershows and Innovations

ja dpssjes zijn dr ook in andere kleuren groen geel en blauw tegenwoordig jammer genoeg zijn die alleen niet echt efficient

Blijft jammer.. Ben nu weer met een dik projectje bezig voor Basscontrol. 16 april Wordt wel weer rammen. 4 of 5 lasers

Mirage Group Lasershows and Innovations

Zou graag bij je werken ;)

Maarja, als ik dan moet kiezen tussen computers en lasers blijft de laser de hobby ...

(Alhoewel ik nog gratis voor je zou willen werken ook natuurlijk maar mischien edit ik dit laatste dalijk wel weer weg :P)

ik heb hier een leuke tabel gevonden. een groene(532nm) laserpointer van 5mw is dus even fel als een rood (650nm) 20mw!
ik heb er zelf een exel sheet omheen gebrouwen, en alle andere waarde linair geinterpoleerd (klopt dus vrij weinig van) dus als iemand een betere methode heeft (de waarde staan op blad3)

op het eerste blad kun je dus twee lasers vergelijken (hoe hoger het getal onder de tabel hoe feller de laser (voor het menselijk oog)
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/laser/laser.xls

zonder rook geen elektronica

dat zijn idd wel mooie plaatjes, tprobleem is alleen dat je hiermee niet mee kunt bepalen of een 5mw groene laser feller is dan een 50mW rode laser...

zonder rook geen elektronica

We hebben het er al eens over gehad. Medialas heeft ook een handige tabel online (pdf) staan. :)

Maar je kunt je natuurlijk afvragen hoe belangrijk een goede "witbalans" is in een show.. Er is erg veel rood en blauw nodig en dat is kostbaar.

KOMTIE DAN

532NM = 0.88496 =factor 1.129995 van 555NM
555NM = 1.00000 =factor 1.000000 van 555NM
635NM = 0.21700 =factor 4.608295 van 555NM
650NM = 0.10700 =factor 9.345794 van 555NM
670NM = 0.03200 =factor 31.25000 van 555NM

KORTOM

XX mW 635nm x 0.217 = XX mW 532nm
XX mW 650nm x 0.107 = XX mW 532nm
XX mW 670nm x 0.032 = XX mW 532nm

Gleuf dat het zo wel een beetje moet gaan kloppen

Mirage Group Lasershows and Innovations

Op 9 maart 2005 21:51:03 schreef Aart:
We hebben het er al eens over gehad. Medialas heeft ook een handige tabel online (pdf) staan. :)

Maar je kunt je natuurlijk afvragen hoe belangrijk een goede "witbalans" is in een show.. Er is erg veel rood en blauw nodig en dat is kostbaar.

Inderdaad, met mijn 130mw groene dpss is het onbetaalbaar om een gelijkwaardige blauwe er naast te zetten :(

Op 9 maart 2005 13:11:59 schreef Mirage Group:
Nog mensen opzoek naar een ct6800 setje?, weet er nog een tekoop

wat moet het setje kosten? zitten er drivers bij? en welke snelheid halen ze?

CT6800HP 1X Galvo 1Y Galvo incl spiegels. en mounth 400 euro. dit is zonder drivers.
Medialas verkoopt de drivers voor ong 400 euro.

snelheid ong 30K ilda 80graden

Specs1

Specs2

Mirage Group Lasershows and Innovations

ik heb net even op een simpele manier die positie detector van elmchan uitgetest 3,35 mHz en met 1n4148 diodes.

maar ik krijg met een 5volt ttl oscilator toch wel een duidelijke uitslag. (+1 en -1 volt max)
dus nu nog even kijken of het ook op een hogere frequentie werkt icm met die 1n4148...

zonder rook geen elektronica

Op 8 maart 2005 19:08:45 schreef Mirage Group:
Zoow. heb ook maar eens een accountje aangemaakt. kan ik ook meelullen,

Waarom beantwoord jij mij email niet? En waarom duurt een eventueel antwoord een jaar? :r

Zit nog steeds met gebroken spiegels van jou. |:(

[Bericht gewijzigd door Laserist op zaterdag 12 maart 2005 22:13:59

Op 12 maart 2005 22:07:52 schreef Laserist:
[...]

Waarom beantwoord jij mij email niet? En waarom duurt een eventueel antwoord een jaar? :r

Zit nog steeds met gebroken spiegels van jou. |:(

Heb je ongeveer 6 mnd geleden een setje spiegels opgestuurd mocht je dat vergeten zijn

Mirage Group Lasershows and Innovations

Op 13 maart 2005 03:26:29 schreef Mirage Group:
[...]
Heb je ongeveer 6 mnd geleden een setje spiegels opgestuurd mocht je dat vergeten zijn

Dat vond ik ook al zo raar, ik mail je hoe we het af kunnen handelen zei je opeens dat je ze al opgestuurt had, zonder me van te voren op de hoogte te stellen, hoe kan ik dan aan nemen dat je ze daadwerkelijk maanden geleden toen verstuurt hebt? Je kan het net zo goed uit je duim zuigen.

Maargoed ik heb dus niets ontvangen, ik vind het kwalijk dat je zomaar (volgens jou) het opgestuurt hebt, zonder me even erover in te lichten, aangezien je langs zou komen (waarover ik ook al een paar keer heb moeten mailen voor je na maanden reageerde)

Ik weet niet eens naar welk adres je hem gestuurt hebt. Je kunt trouwens bij tpg een formulier krijgen waarmee je navraag kunt doen van vermissing.

[Bericht gewijzigd door Laserist op zondag 13 maart 2005 03:54:02

Dit topic is gesloten