;(mijn versterker is kapot;(

beste mensen,

ik heb waarschijnlijk mij versterker opgeblaze.
dus heb ik hem open geschroefd maar ik kan niks zwarts of zo ontdeken.

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Nou ten eerste gecondoleerd maarre stomme vraag mischien : al naar de zekering gekeken ?
en anders vrees ik dat je eindtrap naar de 'piep' is

May The Source Be With You
High met Henk

Special Member

Hmm knappe fietspomp, op hoeveel bar druk staat hij nu (OPBLAZEN VAN BAND = OPBLAZEN VAN EINDTRAP)

Okeej, ff serieus nu

Wat voor AMP is het? (buizen/transistor/opamp, merk & type)
wat doet hij wel en wat doet hij niet?

Graag wat meer info.

(BTW Hugo, er wordt vaak beweert dat het de eindtrap is bij die fisher hier verderop op het forum ook (zie "Vervangingstorren") Maar bleek dus 1 klein torretje. En bij een versterker die ik kreeg bij CD-speler hadden ze dat ook gezegd: eindtrap kapot, te duur om te maken. Gozer had alles voor een habbekrats verkocht en duur miniset gekocht. FF schoonmaken en hij deed het weer hoor en hij doet het nog steeds. Point is, een eindtrap blaas je niet zomaar volledig op. Vaak kunnen ze het niet vinden en roepen ze dan dat maar, want anders kost het teveel, vaak hebben ze ook wel een mooi nieuw setje voor je klaar (VOOR TEVEEL GELD))

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 19 september 2002 20:11:04

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik sluit me aan bij HMH(sven).
Welk merk e.d. zitten er transistoren/fets in of IC's werk?? of buizen :)
Als je die dingen kan doormeten.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Hugo Welther

Moderator

Ze gaan echt wel eens stuk hoor. Vooral die STK modules.
Diskrete amps kunnen wel wat hebben, trouwens.
Meestal kan het het ook al horen, geluid gaat steeds meet vervormen, of je moet hem steeds harder zetten tto op het moment dat....

Hielp een BC640 of 639?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

Hugo, ik heb ze nog niet gehaald, dus nog niet geprobeerd of die fisher weer wat leven wil geven.

Maare, mijn sansui met 1 enkel STK elemant voor 2x 80w sprong gewoon uit hoor als hij te warm werd, dus sommigen hebben wel een thermische veiligheid en deze had ook een stroom beveiliging intern. (tenminste, bij een te lage impedantie spring hij op limiter)

Maar de meeste amps kunnen wel wat hebben daarom vroeg ik om het merk en type. Maar idd soms gaat het fout, maar radicaal de eindtorren eruit fikken, meestal niet meestal idd de stuur tor(ren)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

sony model no. TA-AX310
INTEGATED STEREO AMPLIFIER
ac 220v ~50/60 hz 85w

er zit een stereo amplifier waar op staat STK465 stereo amplifier

hij heeft input maar geeft geen output
de zekeringen zijn nog heel (mischien hebben jullie hier nog wat aan) er zitten 2 relais in die omschakelen als je hem te hard zet

[Bericht gewijzigd door Gerwin op vrijdag 20 september 2002 12:58:51

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

mischien weet iemand of je dat kan nameten

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
High met Henk

Special Member

Hmm kijk ff de datasheet door van die STK, kijk naar de input en zet daar ff een scoopje op, ken je zien of het input signaal erop staat.
Kijk ook ff of er wel voedingsspanning opstaat.
Tja dan zou er toch output moeten zijn. Maar meet die ook ff op het IC.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

helaas heb ik geen osiliscoop
en waar kan je een datasheed van daan halen

[Bericht gewijzigd door Gerwin op zaterdag 21 september 2002 10:41:37

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Een scoop kun je van Uw computer maken, dowload de scoop op deze site. gegevens over de stk vind je op google als je gewoon het nummer intikt.
Ik sluit even aan bij dit topic omdat ik hetzelfde voorheb, ik heb vandaag een versterker van sanyo gekregen met STK0050 modules die waarschijnlijk kapot zijn.
Waar kun je die kopen? zou conrad dat moeten hebben want op hun nieuwe website vind ik bijna niets meer terug.

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

Op za 21-09-2002 11:37:32 schreef nachtuil:
Een scoop kun je van Uw computer maken, dowload de scoop op deze site. gegevens over de stk vind je op google als je gewoon het nummer intikt.
Ik sluit even aan bij dit topic omdat ik hetzelfde voorheb, ik heb vandaag een versterker van sanyo gekregen met STK0050 modules die waarschijnlijk kapot zijn.
Waar kun je die kopen? zou conrad dat moeten hebben want op hun nieuwe website vind ik bijna niets meer terug.

Ehh, die scoop kan wel een zeer beperkte spanning aan. zou ik niet doen nachtuil

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op za 21-09-2002 11:37:32 schreef nachtuil:
Een scoop kun je van Uw computer maken.

zeg maar je ik ben nog maar 14 dus

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Op za 21-09-2002 17:08:43 schreef GeRwIn:

[...]

zeg maar je ik ben nog maar 14 dus

offtopic

14?? Ouwe bok :)

ben zelf 16 dus ;(

/offtopic

Maar als je zelf geen scoop heb gewoon ff anpluggen via je geluids kaart of de printerpoort

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

ik ben 15, maar wat wil je daarmee zeggen, dat je niet in staat bent om dat te maken?

nee maar ik werdt met U aangesproke dus

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Een scoop heb je nog niet direkt nodig, meet eens volgende spanningen na op de STK module, pin 1,2,3,6,7 ongeveer 0 V.
pin 8,9 ong.+30 V en pin 4,5 ong.-30V. met een andere versterker kun je eens testen of jouw muziek tot op pin 1 komt. Ik gebruik hiervoor een draagbaar radiootje waarvan ik op de volumeknop een afgeschermd testsnoer gemaakt heb en het radiogedeelte er af gekoppeld heb. Het testsnoer eindigd met een condensator van 0,1µF.

kun je daar mischien even een schema van posten

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

alereerst ik word weer met u aangesproken maar ja
kunt u dat schema mischien naar ger-win@planet.nl sturen
mijn hotmail ligt plat

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

komt er aan Mijnheer, jongeman, snotaap, kies zelf maar.
heb je dit schema bezien?http://www.hippo.ru/~andersen/graf/00215.htm
meet die weerstanden van 0.33 Ohm eens na, die branden soms ook door.