je kan dus de RXE aan de interrupt pin hangen van je cpu. zodra er iets binnekomt weet je het.

Free_electron, ik neem aan dat je RXF bedoelt.....is het niet zo dat ik ze allebei op de interrupt van mn pic moet aansluiten?

[Bericht gewijzigd door blackie op ]

De module is binnen:D
Volgend knelpunt; Geen ruimte op de printplaat!!aaaaaaaaahh

ennuh weet er iemand toevallig een chassis gedeelte voor een usb-aansluiting. Dit voor een isa insteekkaart????

free_elektron wrote:

je kan dus de RXF aan de interrupt pin hangen van je cpu. zodra er iets binnekomt weet je het.

stel dat ik wil communiceren over I2C moet ik dan de TXE aan de SCL van mn CPU hangen?

Communicatie via I2C is onmogelijk met de ft245. Voor degenen die het tegendeel willen bewijzen hoor ik t graag

Op 19 mei 2005 16:05:30 schreef blackie:
Communicatie via I2C is onmogelijk met de ft245. Voor degenen die het tegendeel willen bewijzen hoor ik t graag

Wel eens van bitbangen gehoord ?

bit bang mode....................iets wat je als wannabee nooit gaat lukken blijkbaar.:-( tzal toch moeten

nee kan niks vinden over bit bangen......wat nu JOwi?Jij weet het blijkbaar dus wel. Heb op bepaalde datasheets wel al wat gelezen over bit-bang mode.

Op 25 mei 2005 13:11:39 schreef blackie:
nee kan niks vinden over bit bangen......wat nu JOwi?Jij weet het blijkbaar dus wel. Heb op bepaalde datasheets wel al wat gelezen over bit-bang mode.

Bit bangen is een techniek waarbij je de processor en software gebruikt om hardware te emuleren. De PICF84 heeft bijvoorbeeld geen UART aan boord. Als je daar seriele data wil versturen trek je met een stukkie software een pinnetje software matig hoog en laag en doe je een UART na met wachtlusjes. Zo werken ook alle I2C masters op een PIC (Alleen luxere modellen hebben een hardware I2C master poort, simpele modellen hebben vaak een I2C slave poort in hardware).

Dus je vervangt hardware door software. Dit is trouwens iets moeilijker op b.v. een Windows-PC omdat je (soms) de timing goed moet houden en dat is niet zo makkelijk op een multitasking systeem. Ook heeft het grenzen, een USB poort is bijvoorbeeld niet te bit-bangen omdat de meeste micros niet snel genoeg zijn voor dit protocol (Of weet iemand waar ik 100+ MHz pics kan krijgen :-)

nu wordt het interessant! Je zou dus bijvoorbeeld aan de hand van een simpel loopje een kloksignaal (scl) kunnen simuleren?

Iemand wel eens een usbmod aangesproken via de hyperterminal?