krisje8
"Keyboard not connected, press F1 to continue." - MS-DOS ... Check www.krisje8.nl !
Ik heb nu net een nieuwe kamer, en nu heb ik al een mooi plekje gevonden voor mijn stereo en mijn 2 luidsprekers. Maar 1 luidspreker daarvan moet iets verder komen te staan en moet zon 1,5 meter verlengd worden.
De kabel zit aan de luidspreker vast, dus niet met klipjes ofzo.
Ik dacht dat ik de uiteinden (gewoon 2 kabels die dan gestript zijn) misschien in een kroonsteenje kon stoppen, en dan een andere audio geschikte kabel aan de andere kant van het kroonsteentje zou kunnen doen zonder al te veel kwaliteitsverschil te hebben. En dan nog optioneel het kroonsteentje dichttapen met isolatietape.
Of hebben jullie een beter/simpeler idee? (Mijn werkplaats is nu eigenlijk niet beschikbaar, dus ik moet het simpel houden. Ook wil ik graag de bestaande kabel niet erg bescadigen.)
Alast bedankt.
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Lijkt me de makelijkste en snelste oplossing, en als je zeker van wil zijn dat je geen verschil tussen rechts en links krijgt, verleng je de andere toch ook met dezelfde lengte.
:) Richard
als het maar om een paar meter gaat is er zeker geen probleem, luidsprekers zijn - zeker voor huiskamergebruik - niet zo kritisch.
dat doe ik hier ook, als die kabel nu kilometers lang is heb je wel een probleem ivm de weerstand
maar hier lukt dat gewoon
krisje8
"Keyboard not connected, press F1 to continue." - MS-DOS ... Check www.krisje8.nl !
Je signaalkabels zijn die snoeren met (meestal) tulppluggen voor tussen je CDspeler <-> versterker, je tapedeck <-> versterker etc..
Hier loopt het line signaal door en dat eist een afgeschermde kabel, die je niet kunt verlengen met een kroonsteen.
Op 10 maart 2005 13:24:43 schreef krisje8:
ofzo.
Ik dacht dat ik de uiteinden (gewoon 2 kabels die dan gestript zijn) misschien in een kroonsteenje kon stoppen, en dan een andere audio geschikte kabel aan de andere kant van het kroonsteentje zou kunnen doen zonder al te veel kwaliteitsverschil te hebben. En dan nog optioneel het kroonsteentje dichttapen met isolatietape.Alast bedankt.
Kijk wel hoe je de draad aansluit, dus de + en - kant want anders staan je luidsprekers uit fase.
signaalkabel kun je perfect verlengen met kroonsteen, ik doe dat ook... ik heb wel die hele kroonsteen ingepakt met alu folie die ik dan aan de coax mantel heb gehangen
krisje8
Op 11 maart 2005 21:03:27 schreef murphy:
[...]
Kijk wel hoe je de draad aansluit, dus de + en - kant want anders staan je luidsprekers uit fase.
Ik weet wel wat van audio hoor... maar ik dacht dat een kroonsteentje nogal wat weerstand op zou brengen
.
EDIT: @Bertrix Ik gebruik hier toch liever gewoon tulp (cinch) kabels voor. (of jack/philips of xlr/canon natuurlijk)
[Bericht gewijzigd door krisje8 op ]