Graag zou ik van jullie weten waar ik op zou moeten letten als ik een high power audio versterker in een computer behuizing stop (zonder computer erin) en de versterker voed met de compu voeding..

is dit mogelijk/handig ?
heeft iemand een high power versterker schakeling die op de voeding van een compu werken?

Ik onderzoek deze mogelijkheid omdat compu kasten + voedingen makkelijk verkrijgbaar zijn en goedkoper zijn dan losse trafo's en behuizingen..

alvast bedankt
gr. Tommy

Lijkt me niet dat dat kan, aangezien computervoedingen wel veel vermogen leveren, maar dat doen bij lage voltages (max. 12 V). Een autoversterker kun je dan wel erop aansluiten (of een versterker met een IC speciaal voor de auto), maar de 'normale' versterkers hebben hogere voltages nodig (30/40 V symmetrisch).

nou dan koppel je toch 4 pc voedingen heb je 48volt bij ongeveer 7-8amp

Op ma 23-09-2002 14:45:36 schreef Gijs Koenjer:
nou dan koppel je toch 4 pc voedingen heb je 48volt bij ongeveer 7-8amp

Lijkt me niet handig met 4 voedingen. Is je kast al voor meer dan de helft vol. 't is trouwens ook heel zwaar. kun je beter zelf een voeding bouwen of een andere voeding kopen (is wel duur)

suc6

Ik stel voor gebruik dan 2 computer voedingen.
Ze leveren maximaal 24 volt bijden.
Als je dat dus gebruikt heb je 24 volt symetrisch.
Maar dan moet je dus de 12 volt (geel) en -12v (Blauw) gebruiken. En zwart niet gebruiken (0v).

Maar alles gezegt en gedaan er zijn heust wel IC's die ook wel wat leveren op 12v symetrische voedingen :)
En anders frutsel je zelf wat in elkaar.

Veel suc6 en uhm...... alle vragen over PC's kunnen jullie wel eens vragen. Weet ik het niet dan wel een van de 100 medeleerlingen of 20 leraren (zo geschat).

Mzlls

-12 V van een computervoeding is niet zo'n success, die uitgang levert maar 0,5 A ofzo ;).

Jawel dat weet ik ;)
Maar hij heeft geen maximaal Ampere aangegeven :D
Maar was het ook niet zo dat je de -5 en -12 kon bruggen voor meer ampere??

Maar suc6

is het ook mogelijk om de 12volt en de 5volt van de zelfde voeding serieel te schakelen zodat je 17volt krijgt???? of krijg ik nu kortsluiting? en is dit dan te doen met 2 voedingen? dus van de 1ne voeding 12volt en de andere 5volt?

Sirieel niet, wel parallel maar daar heb je zo weinig aan. Mischien kan je een Diode/condensator brug maken een zogeheten voltage doubler?? of iets met power transistorren??
Kan je het een beetje opschroeven :)