Mirage Group
Mirage Group Lasershows and Innovations
het setje 3x AOM en 2x driver
By the way.. wat fotos van afgelopen zatedag, BASSCONTROL
[Bericht gewijzigd door Mirage Group op ]
hilbren
zonder rook geen elektronica
mooie foto´s hoor!
zijn er nog meer manieren om snel (goedkoop
) te blanken?
de gene die ik al ken zijn:
- -AOM
-Mechanisch (galvano)
-Gekoelde LCD
Mirage Group
Mirage Group Lasershows and Innovations
hilbren
ander vraagje, waar kan ik voor een leuk prijsje een bril krijgen die een beetje beschermt tegen een argon laser?
Spectronika: http://www.spectronika.com/Safety.html
Roithner: http://www.roithner-laser.com/SafetyGoggles.htm
linkjes (op mijn site)
Weet iemand hoe ik een marlin voeding voor een alc60 kan foppen. Een goldbox start ook bij een te lage of te hoge druk in een alc60 buis maar een merlin niet. Hoe kan ik dit omzeilen???
Er zijn wel ontsteekpulsen ?
Ik kan op de bekende plaatsen geen info vinden over een `merlin' argonvoeding, heb je misschien een linkje oid ?
Weet zo even geen link. Nee geen ontsteekpulsen omdat de druk te hoog/laag is. Nomaal bij een goldbox maakt dit niet uit en gaat ontsteken maar in deze marlin voeding schijnbaar wel. Laserforum heeft van deze voedingen verkocht.
Hoe kan de PSU weten dat de druk niet goed is als er niet eens ontsteekpulsen zijn ?
Ik kan me er iets bij voorstellen dat de ontlading vervolgens niet in stand blijft door een (voor de PSU) te hoge of lage brandspanning.
Verder is wel alles in orde ? Fans draaien, interlock ok, kathode wordt warm etc. ?
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Is op zich een goede vraag, daar heb ik via laserforum geen antwoord op gehad. Weet overigens niet hoe de druk word bepaald in de buis. Fans draaien en kathode word wel een beetje warm.
Tot laat bezich geweest vrijdag maar het probleem is gevonden en verholpen toch bedankt nog.
[Bericht gewijzigd door pietje probeer op ]
hilbren
ja nu is het natuurlijk handig als je ook even zegt hoe je het hebt opgelost?
stel nu dat iemand met een zelfde probleem via google (oid) op dit forum uitkomt, dan is het ook wel handig als ie een antwoord kan vinden...
Ik heb mijn 488nm aom aan de praat 
Afregeling en test van het +28 voedinkje.
Beetje geimproviseerde opstelling 
De extra bundels verschijnen naast de normale bundel als de AOM actief is. Om er een nette bundel van te maken zal een veel stevigere opstelling nodig zijn..
De instellingen lijken niet echt te werken, wordt nog wat meer experimenteren.
Hoi hoi iedereen,
Zijn er nog mensen die leuke plaatjes hebben voor Popelscan? Stilstaand, beamshow of animatie?
Zou leuk zijn om deze te delen met elkaar..
hilbren
Lazeres, gooi jij ze dan ook online?
anders dan pleur ik ze wel online...
[Bericht gewijzigd door hilbren op ]
hoihoi,
Nou, ik heb de hardware nog maar enkele weken en mijn fantasie is matig, dus heb alleen nog eenvoudige figuurtjes zoals vierkantjes en rondjes. Heb in eerdere toptics wel wat gezichtjes voorbij zien komen, maar verder nixx.
Weet dat Aart, mp3jay en Jelmer (ook) met Popelscan werken en dus ook .MOT-bestandjes bezitten dus laat maar zien!
Hoe meer animaties we delen, hoe meer vreugd.
Is er ook ergens een converter van IDLA naar MOT te downloaden? Iemand had het daar pas over.
Op 24 april 2005 12:04:54 schreef Lazeres:
hoihoi,
Weet dat Aart, mp3jay en Jelmer (ook) met Popelscan werken en dus ook .MOT-bestandjes bezitten dus laat maar zien!
Hoe meer animaties we delen, hoe meer vreugd.
Staan in je Inbox.
Ik doe niets met popelscan.. Heb nog geen werkende galvo's, en weet ook niet of ik daar voor zou kiezen.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Op 23 april 2005 20:00:10 schreef Aart:
Ik heb mijn 488nm aom aan de praat[afbeelding]
Afregeling en test van het +28 voedinkje.[afbeelding]
Beetje geimproviseerde opstelling[afbeelding]
De extra bundels verschijnen naast de normale bundel als de AOM actief is. Om er een nette bundel van te maken zal een veel stevigere opstelling nodig zijn..De instellingen lijken niet echt te werken, wordt nog wat meer experimenteren.
leuk, weer wat foto's !!
veel suc6 met het afregelen
Op 20 april 2005 17:42:42 schreef ledfreak:
ok heb nog 1 laser over van de 5 die deze week nog weg moet47 mw dpss met ttl blanking 1.2 mrad 200 euro
50 mw 650 1.2 mrad 70 eurolager vindt je ze nergens
heb je die 50mW nog?
ja het is een complete module inderdaad
dus inclusief de voeding?
En is die hetzelfde als deze:
http://www.marktplaza.nl/dpss-laser-module-50-mw-650-nm-242079.php
stuk goedkoper dan deze nog steeds
Als ik hem zou willen wanneer heb ik hem dan binnen?
groeten
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Even een update van me zelfbouw galvo's. Van het weekend de spoelen gewonden (110 wikkelingen, 0.3mm, 2 ohm). PD ook gemaakt past nu precies tussen de boven- en onderplaat, diameter 11.5mm. Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de PD aan de massa wil verbinden, of een sleepcontact of een flexibele koper ader (erg dun!). Hebben anderen hier al iets effectiefs voor gevonden?
Hier de foto's
hilbren
hey die magneetjes ken ik ergens van 
't ziet er erg netjes uit!!
ben benieuwt naar de prestaties
ik heb bij mijn galvano een heel dun draadje gebruikt, maar dat breekt op een gegeven moment toch af.
ik ga misschien vanmiddag eens even kijken of ik de positie optisch kan uitlezen.
[Bericht gewijzigd door hilbren op ]
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi