Ik snap de zoek funktie niet :-s
Ik weet net hoe ik een bericht moet posten hier.

Hilbren bedoeld waarschijnlijk de zoekfunctie van Google.

Ik denk dat knutselen en internet niet je hobby's zijn..
Maar voor 'ons soort' is dat nu de kick. Zoek op het net totdat je de juiste onderdelen bij elkaar hebt en dan solderen en testen maar..
Kijk eens op de overbekende sites die in deze toptics al 100x voorbijgekomen zijn:

www.mylaserpage.de
www.medialas.de
www.jmlaser.de

Even de free software downloaden en scannen maar.
Best lekker hoor, die brandlucht van soldeertin..

Nog even een tip: wil je de M9024 galvo's hebben, bestel ze dan bij www.mylaserpage.de (Guido). Daar kosten ze 'maar' 850,- euro inclusief BTW ipv 885,- exclusief BTW bij ML en JM. Scheelt toch een paar 100 euro..

Groetjes,
Lazeres

[Bericht gewijzigd door Lazeres op ]

Op 16 april 2005 17:46:21 schreef mp3jay:
[...] Werkt helaas maar op 1 PC. Er wordt op basis van je hard- en software configuratie een code gegenereerd welke je aan Medialas moet mailen. Vervolgens krijg je een licentie code. Draait dus maar op 1 PC; heb al 100 keer verzocht mij een 2e licentiecode te geven voor mijn notebook welke ik op locatie gebruiken wil. Vergeet het maar........draait dus nu alleen op mijn desktop.
Zeer goede software, waardeloze licentieregeling en klantvriendelijkheid.

Heb vandaag een geweldig aanbod ontvangen van de Dirk Baur van Medialas om mijn huidige Mamba2004 versie om te ruilen (trade-in) voor de nieuwe dongled versie. Geduld en beleefd aandringen is blijkbaar beloond :9

Hé mp3jay,

Dat is geweldig nieuws !!
Ik ga de dongle-versie voor 129 euro's volgende week bestellen bij ML...

De beloofde ILDA-files van Mirage komen volgens mij niet meer, maar ik krijg volgende week wél 100 files van iemand anders op CD. Zodra ik ze heb zal ik ze j(ulli)e mailen. Heeft iedereen wat aan, natuurlijk.

Klopt het trouwens dat je bij aanschaf van Mamba2004 ook een aantal files meegeleverd krijgt?
En heb jij toevallig nog ILDA-bestandjes voor je Mamba?

Op 28 april 2005 20:48:16 schreef Lazeres:
Klopt het trouwens dat je bij aanschaf van Mamba2004 ook een aantal files meegeleverd krijgt?
En heb jij toevallig nog ILDA-bestandjes voor je Mamba?

Klopt, er worden diverse ILDA files meegeleverd en 1 show.

Bij mamba black dus ook neem ik aan????
En verkiezen jullie maba black boven pangolin?
Zoja, waaram?

Op 27 april 2005 04:55:41 schreef Hammink:
Ik kan voor 1300 euri een 200 mw beam show laser kopen die hagel nieuw is.

[afbeelding]

Is deze laser het geld waard of raden jullie mij iets anders aan?

Hoi Hammink.

Waarom vraag je dat in vredensnaam hier ?
Waarom niet bij ons ? Je bent handig genoeg om het plaatje te plakken, dus weet je ook ons e-mail formulier te vinden.

Maar in anwtoord op jouw vraag.
De BEAMFX doet zijn naam eer aan. Deze is ALLEEN geschikt voor beam effecten. Ze zijn DMX aanstuurbaar en sound-2-laser. Voor zijn prijs een heel leuk apparaat.

Wil je meer doen dan alleen tunnels en dergelijke effecten en wil je bijv. zelf iets ermee tekenen, dan moet je veelal wat dieper in de buidel tasten. Zeker als je begin zou ik in eerste instantie voor een lager vermogen kiezen , dus iets van 30 mW ofzo. Da's minder fel dan 200 mW en is daarom ook minder gevaarlijk voor onervaren personen.

Daarnaast is een 30 mW voordeliger. We hebben ze al vanaf 399,- ex btw. Ok, erg eenvoudig ding, maar wat wil je dan ook voor dat geld.

Wil je wel kunnen schrijven, programmeren e.d., reken dan op bedragen vanaf 2500 Euro en meer afhankelijk van je eisen.

Groeten,

Peter

Op 25 april 2005 19:06:46 schreef WSS:
met pangolin kan het zeker, bitmap tracing heet zoiets dacht ik. Kan volgens de folder met mamba Black ook, maar kan er in de demo niets van terug vinden. Misschien mensen met ervaring ermee? Is bij ons wel echt nodig om logos te kunnen omzetten.....

Krijg me pakket ps in de week van 2 mei. kan nu dus niet kijken..... helaas....

Nee Willem,

Dat is geen bitmap tracing. Bij bitmap tracing teken je de outlines. Het ging om het omzetten van een bitmap naar een laserbeeld. Als je het getrouw wilt omzetten alsof het een foto is bijvoorbeeld heb je daar Pangolin voor nodig.

Met tools zoals VST kun je een bitmap omzetten naar een laserbestand ( *.ild ) .

Ah dus je hebt nu toch je keus gemaakt Willem ?
Wordt het nou toch Pangolin ?

Hoe dan ook, we hopen dat je veel aan onze info heb gehad en hoewel we het jammer vinden dat je met deze info bij een ander bent gaan kopen wensen je veel succes ermee en mocht je eens verlegen zitten om shows, dan weet je waar je ze kunt kopen ;)

Groeten,

Peter
DMXLASER

[Bericht gewijzigd door DMXLASER op ]

Het lijkt wel weer op reclame

v.a Dinsdag hoop ik wat online te kunnen zetten aan ilda files (gratis) :) . ben erg druk geweest de afgelopen tijd
maar dat mag de pret niet drukken. Dit heeft natuurlijk weer een hoop foto's als gevolg die ook online komen.

Op 2 mei 2005 00:55:49 schreef DMXLASER:
[...]

Hoi Hammink.

Waarom vraag je dat in vredensnaam hier ?

lol omdat er waarschijnlijk meer kennis zit hier

Op 2 mei 2005 12:19:26 schreef ledfreak:
[...]

Klopt helemaal ledfreak :-)

Laserbrains :)

Kopen is te makkelijk :P

Op 2 mei 2005 15:42:46 schreef Mirage Group:
Laserbrains :)

Kopen is te makkelijk :P

ook dat dr is geen eer aan te behalen

Op 2 mei 2005 11:07:17 schreef Mirage Group:
Het lijkt wel weer op reclame

...de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...nietwaar ??

Check je eigen tagline maar ;)

Grt,

Peter

Op 2 mei 2005 12:19:26 schreef ledfreak:
[...]

Waarschijnlijk....maar da's niet zeker.
Velen weten meer dan de enkeling, dat is wel zo, maar het gaat meer om het principe. Wat de een prettig materiaal vindt is voor de ander totaal onbruikbaar. Ligt er gewoon aan wat je wilt.

Voor hobbyisten is een BFX misschien niet wat men zoekt, die gaat liever alles zelf bouwen. Voor mensen die dat niet willen of kunnen kan het een leuk artikel zijn.

Grtx,

Peter

Op 2 mei 2005 18:46:32 schreef DMXLASER:
[...]

Waarschijnlijk....maar da's niet zeker.

mwa denk dat ik met vrij veel zekerheid kan zeggen dat dat wel klopt hihi

btw heb weer een nieuwe 650 nm laser deze keer 60 mw in de aanbieding 1.2 mrad nog steeds

Op 2 mei 2005 18:54:21 schreef ledfreak:
[...]

ledfreak, heet jij toevallig martijn?
(dan heb ik met jou kontakt gehad over die laser :P)

(je LOL't altijd heel vaak, zo ook in je E-mails :D)

Op 2 mei 2005 18:54:21 schreef ledfreak:
[...]btw heb weer een nieuwe 650 nm laser deze keer 60 mw in de aanbieding 1.2 mrad nog steeds

Zag dat er flink op geboden wordt op Marktplaats.nl 120 euro meen ik ?? Goede handel ;-)

Op 2 mei 2005 19:46:41 schreef Jelmer:
[...]

ledfreak, heet jij toevallig martijn?
(dan heb ik met jou kontakt gehad over die laser :P)

(je LOL't altijd heel vaak, zo ook in je E-mails :D)

yeps maar dat wist je toch al ;-)
ja dat lol is echt een stop woordje wat ik moet afleren

ja de 1e liep als een speer die 60 mw mag weg voor 70 euro

Nou je het zegt wel ja :D

Maar ik heb dus een 650nm nodig minimaal 50mw mét blanking.....

Op 2 mei 2005 23:30:32 schreef Jelmer:
Nou je het zegt wel ja :D

Maar ik heb dus een 650nm nodig minimaal 50mw mét blanking.....

dr zit wel geen blanking op maar is ook niet echt moeilijk omdat dr op te bouwen

maar hij is inmiddels al weg

Weet iemand of het mogelijk is na aanschaf van mamba 2004 deze na een tijd om te zetten in mamba black.