Op 3 mei 2005 16:50:07 schreef pietje probeer:
Weet iemand of het mogelijk is na aanschaf van mamba 2004 deze na een tijd om te zetten in mamba black.

waarom vraag je dat hier, als je di gasten mailt dan weet je het waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder

@ Pietje:

Mamba2004 updaten naar Mamba Black is niet mogelijk want het is andere software.
Je kunt bij MediaLas wel kórting krijgen op de Black edition als je 2004 niet meer wilt gebruiken.
Wat de kosten dan zijn weet ik niet.

Anders mail ze even sales@medialas.de. die gasten zijn hartstikke aardig en je bent binnen enkele uren een antwoord van ze.

Tip: koop Mamba2004 MET dongle! Heb je minder problemen als je pc crasht...

Ik ben op zoek naar een laser voor in een disco (ongeveer 3/400 man max) en om zo nu en dan mee te nemen op drive-inn show. Nu ben ik een bepaalde laser/behuizing vrij vaak tegen gekomen maar de prijzen daarvan schelen nogal.
Het gaat hier om de:
- american dj laser star (80mW en rond de 1350 euro)
- S-100 (100mW en rond de 500 euro)
- beam fx (100mW rond de 1200 euro)
- en nog tig merken met die behuizing
Wordt deze behuizing gewoon vaak toegepast en is de s-100 laser van binnen gewoon zooi, aangezien die de helft kost? Of zit er helemaal geen tot weinig verschil tussen?

Op 4 mei 2005 16:39:01 schreef zabazz:
Ik ben op zoek naar een laser voor in een disco (ongeveer 3/400 man max) en om zo nu en dan mee te nemen op drive-inn show. Nu ben ik een bepaalde laser/behuizing vrij vaak tegen gekomen maar de prijzen daarvan schelen nogal.
Het gaat hier om de:
- american dj laser star (80mW en rond de 1350 euro)
- S-100 (100mW en rond de 500 euro)
- beam fx (100mW rond de 1200 euro)
- en nog tig merken met die behuizing
Wordt deze behuizing gewoon vaak toegepast en is de s-100 laser van binnen gewoon zooi, aangezien die de helft kost? Of zit er helemaal geen tot weinig verschil tussen?

Hoi Zabazz,

De American Dj Star , de BeamFX en de Hermes, om er enkele te noemen, komen allen uit dezelfde fabriek, vandaar dezelfde behuizing. Maar intern zijn er wel wat verschillen.

De ADJ Star is vergelijkbaar met de Stinger ( oh ja nog zoeen dus ) versie 1.0. Een fx laser zonder blanking.

De s-100 ken ik niet, misschien kun je een linkje vermelden waar de info te bekijken valt over dat ding ?
In vergelijking met de rest wel erg goedkoop.

De BeamFX is inmiddels in Versie 3.0, dus met blanking, aan/uit switch, betere interne voeding en wat verbeteringen in de effecten en de interne electronica waardoor deze veiliger is in het gebruik dan versie 1.0.

Overigens de BFX100 kost bij ons 999 ex ( 1190,- incl btw ex verzendkosten )

Grtx,

Peter

Naam zabazz
Volledige naam -
E-mailadres Spam safe
Datum registratie 4 mei 2005
Aantal geposte berichten 1

gezellig van die hobbyisten die alle laserapparatuur zelf bouwen. we hebben ook helmaal geen last van mensen die alleen maar met geld willen smijten en hier om advies komen vragen.

nu begin ik er echt genoeg van te krijgen! :(

Hilbren je hebt best een beetje gelijk wel ja. Ben je zelf een voeding aan het bouwen voor de argon laser of is kopen ook een optie.

De S-100 staat hier , staat niet echt veel info bij. Het is in ieder geval al iets duidelijker geworden waar de verschillen in zitten.

En ik wil ook best zelf een laser bouwen, maar vond de prijs van de S-100 wel zo aantrekkelijk, denk niet dat ik voor die prijs een laser gebouwd krijg. En het is toch een laser en dergelijke topic, heb nergens zien staan dat het alleen voor zelfbouw lasers geldt.

CO is een knutselforum, dit soort dingen wordt in ieder geval door mij niet gewaardeerd.

Het is wmbt 100 % vervuiling, met name omdat je met wat zoeken op fora die *wel* over dit soort zaken gaan had je met gemak een antwoord op je vragen kunnen vinden. :)

Een link over cheapo oosterse lasereffectjes. ;)

There are currently low cost laser systems being sold or "box shifted" in disco shops or mail order companies; before you even entertain looking at one please ask yourself the following question: Why is it so cheap ?

Op 4 mei 2005 16:57:30 schreef pietje probeer:
Hilbren je hebt best een beetje gelijk wel ja. Ben je zelf een voeding aan het bouwen voor de argon laser of is kopen ook een optie.

zelfbouw natuurlijk, binnenkort komen de pix

Ai ai jongens...

Ik ga dan eindelijk een show geven met mijn koffer laser!!
Mag 29 mei ergens in een grote zaal optreden, en voordat
iedereen me er weer op wil wijzen, ja ik heb:

Een noodknop
Een safety guard
een laser power meter
De laser safety heel goed in mijn hoofd.

Jammer dat ik geen DMX controller heb nu :(

He Jelmer,

Kun je er niet even wat van filmen vanavond?
Zou leuk zijn als we eens zíen wat je allemaal kan op muziek.
Welke software gebruik je?
Laat je je laser dan ook synchroon lopen met de muziek, door bijvoorbeeld je frame steeds te laten starten op de bass-beat?

voor een groene dpss laser (uit china) heb ik de expanding lens en de colminating lens nodig. Dit zijn de twee lenzen buiten de resonantie kamer. Heeft iemand die toevallig over, bijvoorbeeld van een defecte dpss laser, en zou ik die dan kunnen overnemen?

Bij mij geven die lenzen heel veel scatter door vervuiling die ik er niet af weet te krijgen.

gr. Superbeamer

Hoi hoi.

Heb ook een probleem met mijn DPSS.
Ik heb een Lasever DPSS laser van 142mW.
Volgens de datasheet moet 'ie 30kHz kunnen blanken.

Gebruik ik deze functie dan wordt mijn laserstraal onstabiel na enige tijd.
Dus ná uitschakelen van de blank zie ik de licht-intensie (+ stroomopname) flikkeren. Soms wel tot de helft van zijn vermogen!!

Weet iemand waar dat aan kan liggen????
Temperatuur-stabilisatie misschien???

HELP ME !!!

Lasever staat nou bepaald niet bekend om goeie kwaliteit. (Je krijgt wat je betaald) Fluctatie is normaal, maar zoals jij het beschrijft (50%) is wel erg onstabiel.

[Bericht gewijzigd door Laserist op ]

Laserist,

je bezorgd me een verdrietig weekend :'(
Dacht dat ik wat in huis had, maar helaas.

Misschien is een galvo-blanking een goed idee, maar ik heb weinig zin om weer veel geld uit te geven aan een snelle WideMove (885 euro), alleen voor blanken.
En met een klein stappenmotortje als blank wordt het systeem zo traag als wat.

Zitten er niet van die Pelier-elementen in zo'n laser?
Misschien is de temperatuurregeling van slag... :'(

ik denk niet dat dit komt door de emperatuur, zoveel invloed heeft dat nu ook weer niet. iig geen 50%

ik zou gewoon een paar euro uitgeven aan een goede aansturing, een tijdje terug stond er een goed werkende aansturing op t forum.

Galvo blanking is wel overdreven als je al een modulatie ingang hebt. Maar hoe lang blijven die sterke fluctaties? Is het een paar seconden ofzo? Als de laser weer een paar seconde aanstaat...

@ hilberen:
bedoel je de USB bILDA aansturing? Tja, daar wachten meerdere op. Ledfreak gaat de printjes verzorgen, maar het laat nog even op zich wachten..
Of bedoel je een andere DAC ??

@ Laserist:
mijn galvo's zijn snel genoeg om ook animaties te maken. De scansnelheid is dan vanaf 12K of zo. Als het beestje dan 15 minuten loopt, beginnen de schommelingen en het duurt dan ook wel weer 15 minuten om weer stabiel te worden. Beetje lang wachten dus..

Ik zal eens kijken wat 'ie doet als ik langzaam scan en langzaam blank.
Heb trouwens het DACtje van Guido (mylaserpage.de) zónder (optocoupler) scheiding aangesloten op de laser.
Misschien dat 'ie daar niet tegen kan...

Mijn set bestaat uit Mamba2004 (ML), DAC (Guido), 142mW DPSS (Lasever), WideMove (ML), safe guard (ML), goede voeding. Alleen die |:-( :-( blanking werkt niet goed..

Iemand anders eventueel nog een goede laser in de aanbieding boven de 140mW ???

Op 6 mei 2005 22:48:21 schreef Lazeres:
Hoi hoi.

Heb ook een probleem met mijn DPSS.
Ik heb een Lasever DPSS laser van 142mW.
Volgens de datasheet moet 'ie 30kHz kunnen blanken.

Gebruik ik deze functie dan wordt mijn laserstraal onstabiel na enige tijd.
Dus ná uitschakelen van de blank zie ik de licht-intensie (+ stroomopname) flikkeren. Soms wel tot de helft van zijn vermogen!!

Weet iemand waar dat aan kan liggen????
Temperatuur-stabilisatie misschien???

HELP ME !!!

Ik ken het probleem, volgens mij is dit algemeen voor chineze lasers. Mijn inziens is dit inderdaad een temperatuur kwestie. Die lasever lasertjes hebben een enkele TEC voor warmte afvoer van de pomp diode. Die is geregeld (vraag me af hoe goed) maar de stabiele werking van de laser is nog sterk afhankelijk van de warmte die de laser zelf produceert in twee kristallen. Duurdere (westerse) lasers met drie onafhankelijk temperatuur regelaars voor de diode en de kristallen presteren beter omdat de temperatuur in de componenten dan niet meer af hangt van het vermogen dat in die componenten gedissipeerd wordt. De temperatuur kan dan overal optimaal worden ingesteld.

ps: Wat een chineze laser fabrikant een keer aan mij schreef: "de kwaliteit van chineze lasers zit hem niet in de specificatie maar in hoe goed de lasers aan die specificatie voldoen"

Op 7 mei 2005 18:02:58 schreef Lazeres:
@ hilberen:
bedoel je de USB bILDA aansturing? Tja, daar wachten meerdere op. Ledfreak gaat de printjes verzorgen, maar het laat nog even op zich wachten..
Of bedoel je een andere DAC ??

nee ik bedoel niet de dac maar de driver van de laser, het geval dat de stroom door je pomp diode regelt...

Op 7 mei 2005 18:19:31 schreef SuperBeamer:
[...]
Ik ken het probleem, volgens mij is dit algemeen voor chineze lasers. "

nou nee hoor das zeker niet zo de dreamlasers bv hebben daar totaal geen last van alleen van die enorme budget lasers als die van transverse enzo zijn enorm temp gevoelig

@ Lazeres,

Jazeker, ik ga proberen een mooi demo filmpje in elkaar te flansen!

Ik ben me btw rot aan het zoeken naar een rode laser mét blanking! maar wat ik steeds vind is alleen modules...

Ik ben al sinds vorige maandag aan het mailen naar laserexpert.nl voor een groene laserpointer, maar heb tot nu toe pas 1 reply gehad!

Issie toevallig ook actief hier op het forum? Of is er iemand die mij aan zo'n pointer kan helpen?

Heb nog zo'n standaard lasercrab liggen waarvan de originele lasermodule (5mW rood) uit doorgefikt is, ik wil experimenteren met een groene, vandaar :P

Die van laserexpert zijn Leadlight's, naar deze of CNI laser gaat mijn voorkeur dan ook uit.

[Bericht gewijzigd door LiquidSmoke op ]

Op 9 mei 2005 12:48:03 schreef Jelmer:
@ Lazeres,

Jazeker, ik ga proberen een mooi demo filmpje in elkaar te flansen!

Ik ben me btw rot aan het zoeken naar een rode laser mét blanking! maar wat ik steeds vind is alleen modules...

kan dr genoeg voor je vinden hoor allen goedkoop zijn ze niet helaas

Op 9 mei 2005 13:11:42 schreef LiquidSmoke:
Ik ben al sinds vorige maandag aan het mailen naar laserexpert.nl voor een groene laserpointer, maar heb tot nu toe pas 1 reply gehad!

die kan ik ook wel voor je regelen hoeveel heb je dr nodig
en hoeveel mw moet ie hebben kan ze regelen tot 100 mw