Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
hallo moderators.
de discussie pc opstarten vanaf toetsenbord die door mij gestart is is op slot gegeaan omdat de link met electro ver te zoeken was.
echter: ik zocht iets hoe ik ervoor kon zorgen dat mn pc gewoon zou opstarten via het toetsenbord, b.v. mocht er geen 5 v meer op de toetsenbordaansluiting staan een manier vinden om er 5 v op te zetten zonder mn mobo te mollen. dit is dus wel electro lijkt me.
ik weet nu uit die discussie wel dat het aan mn bios ligt, dus hij hoeft niet per se meer open ofzo, maar ik wou dit even mededelen.
en tevens natuurlijk nu ik toch een discussie heb gestart voor een klacht (die link van klachten over een moderatoractie staat er niet (meer) bij bij Sp3ci3S) kunnen ook anderen hier hun klachten uiten.
(waarshijnlijk zijn dat er wienig, ik vind dat jullie MOD's het prima doen verder
maar dit wou ik even zeggen.
mts plus
Life is waiting!
Het heeft met 3 dingen te maken of je je computer dmv je toetsen bord kan opostarten.
De voeding en of je moederbord dit ondersteunt een topesten bord wat dit kan is ook wel handig.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
opstarten via een toetsenbord...
Geen idee hoe het moet dat vooropgestelt
Maar wat anders van de week had ik mijn digi cam aan de pc
als ik dat ding aanzet gaat er automatisch een progje draaien om de foto te downen van de cam.
Goed ik was dus van de week vergeten de cam uit te zetten maar had de pc wel al uit
Ik ga op bed denk verek cam staat nog aan
Dus ik druk op het knoppie op de cam om hem uit te zetten en whopa de pc start op
Hoe kan dit?
tis verbonden via de usb
ik kan opstarten via het toetsenbord.
maar... mijn toetsenbord zit op ps2.
en... ik moest eerst ff een jumper verzetten, maar dat is gewoon een questie van in de handleiding van je mobo kijken.
ohja, mijn moederbord is een asus a7v8x, komt uit het jaar 2003, dus... misschien heb je hier iets aan?
in je bios kan je dat vaak instellen
wake up on LAN
wake up on USB activity
wake up on keystroke
wake up on mouse
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
The Headhunter, Halosjoerd, Sparks en MTS plus:
heb je niets on-topic te melden, plaats dan niets hier. dit is een feedback functie van het forum.
@ TS:
we hebben het in behandeling.
bedankt voor het melden.
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 23 maart 2005 16:04:48 schreef Lucky luke:
en tevens natuurlijk nu ik toch een discussie heb gestart voor een klacht (die link van klachten over een moderatoractie staat er niet (meer) bij bij Sp3ci3S) kunnen ook anderen hier hun klachten uiten.
verklaar dit eens nader aub
@lucky luke:
gekunt alleen maar opstarten voorbeeld met het toestenbord als uwe pc ins slaapstand is. Verklaring in slaapstand blijf de voeding aan, hdd gaan uit, vga kaart gaat uit, de processor gaat in sleep(net zoals een avr of pic) en gaat bij interrupt terug aan (toetsenbord, lan)(net zoals een avr of pic).
Hopelijk heeft dit u geholpen.
RT
mijn mobo heeft een jumper waarme je de 5Vwaakspanning van de voeding opde keybaord aansluiting kunt zetten, dan kan je wakeup on keyboard doen zelfs als ie volledig afstaan(zolang de stekker erin zit!!)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 1 april 2005 07:43:11 schreef Sp3ci3S:
[...]verklaar dit eens nader aub
nu: ik had een klacht, nl. dat iets is dichtgegooid onder het moto: "geen electro" terwijl ik zat te denken aan een alternatieve manier om 5v op mn tobo te zetten als dat het probleem zou zijn, en als iemand anders een andere klacht had, zou diegene van mij ook hier mogen posten. let wel, mogen! maar er zijn denk ik verder geen mensen met klachten (en dat verbaast me echt niets, jullie doen t super
)
Lucky Luke
Op 1 april 2005 08:14:08 schreef robint91:
@lucky luke:
gekunt alleen maar opstarten voorbeeld met het toestenbord als uwe pc ins slaapstand is. Verklaring in slaapstand blijf de voeding aan, hdd gaan uit, vga kaart gaat uit, de processor gaat in sleep(net zoals een avr of pic) en gaat bij interrupt terug aan (toetsenbord, lan)(net zoals een avr of pic).
Hopelijk heeft dit u geholpen.RT
mijn pc staat echt volledig uit, en start weer vanaf tobo, haal ik echter de stekker eruit en steek die weer terug dan werkt dat niet meer.
mijn bios geeft idd zo'n scherm van wake on lan/wake on tobo/wake on modem ring enz enz.
ik heb een mobo dat ook ergens oud vandaan gehaald is (gratis tweedehands
), kan wel opzoeken wat voor een het is.
er zit geen jumper op voor 5 volt waakspanning, en mijn tobo is ps2.
als iemand een oplossing heeft om zonder mijn tobo/mobo op te blazen 5v op mijn tobo te laten staan als mijn pc uit is, graag, zeker als dat het probleem oplost.
is het een softwareprobleem, dan is het miss meer iets voor tweakers. maar ik denk niet dat ik zomaar mn bios ga updaten ofzo, zou niet weten hoe, wel weet ik dat je pc totaal te mollen is op die manier.
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 1 april 2005 16:40:06 schreef Lucky luke:
let wel, mogen! maar er zijn denk ik verder geen mensen met klachten
inderdaad er zijn geen klachten
aan al de rest, dit is een topic over feedback (klacht dus)
mijn collega mod vroeg al om ontopic te blijven
Op 31 maart 2005 22:55:23 schreef Jeroen Boere:
The Headhunter, Halosjoerd, Sparks en MTS plus:
heb je niets on-topic te melden, plaats dan niets hier. dit is een feedback functie van het forum.
net zoals niet-elektro zaken worden gesloten in de electrosecties moeten niet-feedback zaken worden gesloten in feeback topics
maw: nog een post ivm aanzetten PC en dergelijke en deze gaat dicht:(
Lucky Luke
Op 1 april 2005 17:24:16 schreef Sp3ci3S:
inderdaad er zijn geen klachten
en dat verbaast me niets verder, maar dat had ik al gezegd
Op 1 april 2005 17:24:16 schreef Sp3ci3S:
maw: nog een post ivm aanzetten PC en dergelijke en deze gaat dicht:(
let op de bloeddruk, blijf kalm. neem een kop koffie.
ik weet denk ik wel genoeg.
maar is die discussie weer open? dan kunnen mensen die nog wat toe te voegen hebben het daar doen, ipv hier de mods tot een zenuwinzinking te brengen.
Jonathan
Op 5 april 2005 12:55:51 schreef Lucky luke:
let op de bloeddruk...... kop koffie.
rare combinatie
mods tot een zenuwinzinking te brengen.
regels zijn regels, dus ik mag het wel eens vermelden, zeker nadat het al eens gezegd was
Lucky Luke
u hebt gelijk
die kop koffie is voor de zenuwinzinking, maar mischien beter toch niet ivm de bloeddruk.
Op 5 april 2005 19:20:02 schreef Lucky luke:
u hebt gelijkdie kop koffie is voor de zenuwinzinking, maar mischien beter toch niet ivm de bloeddruk.
Oke mensen, het is heel makkelijk.. ik doe dit namelijk ooK!
Stap 1:
Je moet eerst zorgen, dat je toetsenbord in de PS2 poort zit. Als de PC uit is, moet je kuijken of je numlock, caps lock enz aan en uit kan zetten.
kan je dit? Ga naar stap 3!
Stap 2:
kan je dit niet, dan moet je de PS2 power aan zetten. Ergens op je moederbord zit een jumper, die je op moet zetten!
Stap 3:
Dan ga je naar je bios, zoek je wake up from ps2 moet je dan kiezen. Daarna kan je kiezen welke toetsen, en voila! je pc start op via je toetsenbord!