Hoi,
Na een tijde bezoek ik deze site nogmaals en zie dat er een artikel is over een spectrum analyser staat,
hier ben ik het laatste half jaar naar opzoek omdat ik de oude schakeling uit elektuur maak voor mijn eindwerk.
Ik zou dit echter met een AVR (Tiny26) willen doen, hiervoor heb ik gewoon het filter gedeelte (8 filters) die ik dan dmv de AVR zijn AD zou inlezen en met op voorhand berekende waarden zou vergelijken.
Nu las ik net heel het topic over het CO-artikel HIER
Een spectrum analyser kan je in principe een pak mooier maken met een A/D converter en een microcontroller die een fast fourier transform op het ingangssignaal doet...
dit is dus van toepassing bij mijn plan, maar aangezien dit de eerste maal is dat ik met een µC zou werken wou ik hieromtrent wat hulp vragen.
ik had gepland om 8x8 leds te nemen omdat ik dan gewoon een AD waarde zou kunnen lezen -> 1byte (8 leds verticaal) dan tijdje laten staan, de AVR een pen laten hoog trekken dat mux verschuift en dan naar volgende filter.
Dit is mijn allereerste electronica project en het MOET slagen (mijn attest hangt er zowat van af).
Greets Bart
ergens op het upload archive kwam ik dit tegen
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=spectrum2.jpg
deze ben ik ook misch verplan om het te maken.
zoals hun zeggen " Veel techniek voor Weinig geld " ^^