subwooferfilter

Hey allemaal,

Op deze site staat een schakeling voor een subwoofer-filter. Er staat bij dat die tussen de signaalbron en de versterker geschakeld moet worden. Op mijn versterker heb ik maar twee aansluiten, voor links en rechts. Maar daar moeten de andere boxen op, voor de midden en hoge tonen. Moet je dan voor de subwoofer een aparte versterker schakelen??

Alvast bedankt voor de reacties.

Ja of parallel aan de andere luidsprekers maar dan heeft het volgensmij niet zoveel nut meer, tenzij de subwoofer een hoger rendement heeft als de woofers van de originele speaker. Let wel op de impedanties.

voor dit filter moet je inderdaad een aparte subwoofer amp hebben zodat de versterker alles doorlaat onder kdacht 150 hz ofso kun je instellen.
en dan heb je nog een versterker voor je mid en hoog of mid/hoog in 1

speakerfreak was here........

Waar moet je eigenlijk de voeding aansluiten? ik zie nergens de aansluitingen voor de voeding op de print.

Dan vind ik het maar een stom filter. Dan moet je al 2 versterkers hebben om naar je muziek te luisteren. Zijn daar geen andere manieren voor? Bijvoorbeeld een filter dat je tussen je versterker en boxen zet? En heeft iemand toevallig ook nog een schema van een hoogdoorlaatfilter?

Peter

Jeroen

Moderator

Wat jij zoekt is een passief scheidingsfilter. Dit is een actief scheidingsfilter, die op line-signalen werkt. Je moet dus inderdaad 2 versterkers hebben, maar het is sowieso beter om voor je subwoofer een aparte versterker te nemen. Je normale versterker hoeft dan niet zoveel vermogen te leveren.