Op 2 juni 2005 15:50:57 schreef Henry S.:
[...]
Het faseverschil tussen spanning en stroom, mag je vergeten ;)

mooi (henry s ook weer blij omdat ie niet per se iets van 3-4 A4tjes moet uitleggen)

[...]

Geen idee hoelang, zijn tabellen voor. Soms is een snelle zekering te snel voor het opladen van de buffer elko('s), een trage zekering kan daar beter tegen.

o, zitdat zo. heeft dat ermee te maken dat als ik een (lege!) elco aan mn weerstandsmeter(multimeter op weerstandstand) hang dat ie oploopt van 0 tot bijna oneindig?

Ja, je laadt dan de elko op met de batterij in de meter.

Op 2 juni 2005 19:37:15 schreef Henry S.:
Ja, je laadt dan de elko op met de batterij in de meter.

o, mooi, had dat nog wat te maken met het laten faden van een led met een condensator (dat lukt me nl niet)

heb plenty 22uF condensatoren (nu ja, veel oude moederborden en insteekkaarten waar ze opzitten/zaten (reeds gedesoldeerde))

Op 2 juni 2005 15:21:00 schreef Arco:
Als de trafo kortsluitvast is heb je in theorie geen zekering nodig...
(Er moet dan een 'kortsluitvast' teken op de trafo staan)

er staat geheel niets op de trafo, het is gewoon zo'n blok ijzerplaatjes met plastic en koperdraad. met daaraan 1 stuk tweelingsnoer aan de primaire kant, met daaraan een stekker.

en secudair 8 stuken draad, en aan 2 van die 8 zit een gelijkrichter met daarachter regelbaar voedingkje. en aan de ander komt nog een regelbaar voedingkje en een gelijkrichter (lijkend op de lm317 voeding alhier)

en het geheel (exlusief de draden secundair en het voedingkje) zit in een restand van het parket, dat tot een mooi vierkant doosje is verwerkt, vastgemaakt. :)

*schop*

heeft dat van dei weerstand van die condensator nog wat te maken met het faden van een led?

enuh, 800mA traag x2 secundair is dus goed?

Op 3 juni 2005 15:27:31 schreef Lucky luke:
*schop*

heeft dat van dei weerstand van die condensator nog wat te maken met het faden van een led?

Geen idee, hou ik me niet mee bezig, is ook off topic ;)

enuh, 800mA traag x2 secundair is dus goed?

yep

Op 3 juni 2005 17:27:59 schreef Henry S.:
[...]
Geen idee, hou ik me niet mee bezig, is ook off topic ;)

ok, ga ik daar ff een nieuwe voor openen.

yep

ok, dan ga ik zsm tzt naar mn electroboer

thnx