Hallo,

denk erover na om een tweedehands oscilloscoop aan te schaffen. Niet dat ik dit veelvuldig ga gebruiken echter zonder dit toestel kun je ook niet echt nagaan wat er eventueel fout loopt in je ontwerpjes.
Volgend toestel wordt te koop aangeboden:

Oscilloscoop LBO-310 A merk Leader.

Verder kreeg ik volgende info toegestuurd:

sweep Freq : 4 steps to set sweep frequency range in 10Hz to 100kHz range.

Vertical Axis
Bandwidth, -3dB. DC : DC to 4MHz. AC : 2Hz to 4MHz

Horizontal Axis
Bandwidth, -3 dB. DC tot 250kHz

Kent iemand dit toestel ? feedback ? 2-kanaals. Wat mag ik hiervoor max geven in het geval het nog in goede staat is ?

Wat is in feite een probe ?

Mvgr,
yves

Dit Leaderscoopje is het simpelste van het simpelste en best al wel een hele oude.

Is enkelstraals en enkel kanaals.
Bandbreedte ±4 MHz.
Tijdbasis gaat maar tot 10 milli sec.
Dit betekent dat als je een bijv. een 4MHz sinus signaal aanbied je 40 sinussen ziet op het schermpje.

Voor héél eenvoudig audiowerk nog wel bruikbaar als je geen eisen stelt.

Waarde: een €20,- maximaal

Dit is een probe
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/elektronica/meetapparatuur/21051.jpg
Je meetsnoer.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

Hugo,
dank voor uw feedback.
Ik denk dan ook niet dat ik hiermee vooruit kom.
Ik had in gedachten een 2 kanaals scoop van 20-30 Mhz aan te schaffen.
Voor de ontwerpjes die ik in gedachten heb moet dit ruimschoots voldoende zijn denk ik.
Ik kan echter niet zo direct een goedwerkend toestel op de kop tikken voor een deftige prijs.
Suggesties altijd welkom.

Mvgr,
Yves

ik denk wel dat je dit weet maar....
www.marktplaats.nl
staan regelmatig leuke werkende scoopjes tussen voor weinig geld

Hallo,

heb ik idd al afgelopen. Meeste scopes vind ik echter terug in Nederland en hier is dan de reisweg soms dan een probleem.
Bedankt voor de tip.

Mvgr,
Yves

Wat denken jullie van deze:

Tektronix 2201, analoge oscilloscope met digitale geheugen faciliteit.
De scope verkeerd in perfecte staat.
-2 Kanaals
-20 MHz
-inclusief manual, 2 probes en netsnoer.

vraagprijs 125 €

Mvgr,
yves

wat denk je van deze

PM3350 combiscope. 60 MHZ 2 kanalen 100 Megasample. de scoop kan zowel analog als digital werken. on screne display , lcd naas scherm die instellengen laat zie. cursors , aanstuurbaar. seriele poort vanalles en nog wat.

Prijs : 500 euro.

Op 6 juli 2005 08:26:17 schreef free_electron:
wat denk je van deze

PM3350 combiscope. 60 MHZ 2 kanalen 100 Megasample. de scoop kan zowel analog als digital werken. on screne display , lcd naas scherm die instellengen laat zie. cursors , aanstuurbaar. seriele poort vanalles en nog wat.

Prijs : 500 euro.

De scoops uit de PM3x5x serie, zien er erg gelikt uit, echter vindt ik de trigger eigenschappen niet erg geweldig. (ongevoelig in verhouding tot een tek uit de 22xx serie).
Om over die nare potmeters nog maar te zwijgen, wel fijn zijn de druktoetsen voor het instellen van de tijdsbasis en vertikale versterking.
De scoop uit de 22xx serie van tektronix zijn erg fijn, maar ook hier zitten van die waardeloze potmeters op (net als bij de philips moeilijk in te stellen vanwege de kleine diameter van de knop.)

Kijk anders eens wat Quakkelstein in vlaardingen heeft staan.
Misschien zit er wel wat bij voor je.

Quakkelstein in vlaardingen

De OP woont in België!

Maar Quakkelstein heeft inderdaad leuke dingen.

Op 5 juli 2005 23:18:04 schreef Yves:
Volgend toestel wordt te koop aangeboden:

Oscilloscoop LBO-310 A merk Leader.

Verder kreeg ik volgende info toegestuurd:

sweep Freq : 4 steps to set sweep frequency range in 10Hz to 100kHz range.

Vertical Axis
Bandwidth, -3dB. DC : DC to 4MHz. AC : 2Hz to 4MHz

Horizontal Axis
Bandwidth, -3 dB. DC tot 250kHz

Heb ook nog zo'n scoop staan, daar kunnen geen frequenties mee gemeten worden, enkel bekijken...hoe eigenaardig het ook mogen klinken.
Die toestelletjes hebben geen geijkte tijdbasis.
Dus niet kopen!!! krijgen is iets anders :)
Ik zou gaan voor een iets beter model.

Wat denken jullie van deze:

Tektronix 2201, analoge oscilloscope met digitale geheugen faciliteit.
De scope verkeerd in perfecte staat.
-2 Kanaals
-20 MHz
-inclusief manual, 2 probes en netsnoer.

vraagprijs 125 €

Als ik geen scoop had zou ik 'm kopen.

Allen,
na een goede 300 km in de wagen kan ik mij nu de gelukkige eigenaar noemen van dit juweeltje.
Dit zal ik zeker kunnen gebruiken bij de ontwikkleing van m'n printjes.
Dank voor jullie input.

Groeten,
Yves

Je hebt dus de Tek gekocht :-P, zijn erg goede scoopjes hoor die dingen uit de 22xx serie.

Jawel Xenobinol.
Heb er dan ook enkele km's moeten voor afleggen maar het was zeker de moeite waard.
Ik ben ervan overtuigd dat de prijs heel redelijk is gezien het toestel echt in nieuwstaat verkeerd.
Nu moeten we ons enkel nog wat meer verdiepen in de electronica zodat we dit toestel tenvolle kunnen gebruiken maar dat zal hier met de hulp van alle CO leden wel best lukken.

Mvgr,
Yves

Het is zekers een koopje, 10 jaar terug betaalde ik nog Fl. 1200,- voor een tek 2235 (analoog, 2kanaals, 100MHz).
Begin deze maand ging er op ebay nog een 2201 over de toonbank voor €251,- dus je hebt echt niet te veel betaald :-)