Mijn vraag is wat is jullie mening over de oscilloscoop VOLTCRAFT 632FG
het is een 30MHz scoop met ingebouwde functiegenerator.
Is deze scoop iets waard of niet?
Heeft iemand hem zoja wat is je mening hierover.
of kan ik beter een losse scoop en een losse functiegenerator kopen?
Je kunt de scoop vinden op C***** => elektronica en meten => oscilloscoop => meerkanaalscoop

mvg freak

Het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt.
Als je enkel een versterker of iets dergelijks wilt repareren dan is het wel wat.
Maar verwacht van de functiegenerator geen geweldige prestaties en functionaliteit.

Op 22 juli 2005 00:31:03 schreef freak:
Mijn vraag is wat is jullie mening over de oscilloscoop VOLTCRAFT 632FG
het is een 30MHz scoop met ingebouwde functiegenerator.
Is deze scoop iets waard of niet?
Heeft iemand hem zoja wat is je mening hierover.
of kan ik beter een losse scoop en een losse functiegenerator kopen?
Je kunt de scoop vinden op C***** => elektronica en meten => oscilloscoop => meerkanaalscoop

mvg freak

Ik heb die scoop en de ruis bij die scoop is groot(0.3V) dus je kan niet precies meten. als je 2 kanalen wilt choppen of add dan klopt de hoogte (spanning) van het lijntje niet.
de functiegenerator is een pin waar een blokgolf van 0.5V op komt te staan om je probe te calibreren.

EDIT: ik heb de 630 dus het kan zijn dat het bovenstaande niet gans klopt

Op 22 juli 2005 18:08:45 schreef Stynus:
[...]
de functiegenerator is een pin waar een blokgolf van 0.5V op komt te staan om je probe te calibreren.

Specs van de functie generator:

Generatorgedeelte: frequentiebereik 0,1 Hz- 1 MHz in 7 gebieden Signaalvorm: sinus, rechthoek, driehoek Frequentiestabiliteit: ±0,5% Impedantie 50 ±10% Uitgangsspanning gelijkstroom ±6 V, TTL-niveau Vervormingsfactor max. 1% Stijgtijd max. 120 ns, TTL: max. 25 ns

laatste tijd al veel vragen over scoops.
mischien moet iemand dat er iets van kent een artikel schrijven.

[Bericht gewijzigd door Rammboy op ]

Op 22 juli 2005 18:23:49 schreef Rammboy:
laatste tijd al veel vragen over scoops.
mischien moet iemand dat er iets van kent een artikel schrijven.

Een echte goede scoop kost een vermogen, daarnaast hangt het er maar net van af wat je er mee wilt doen.
Je kan een 30MHz analoog scoopje niet vergelijken met een dure 8Gs/s digital sampling oscilloscope :-P
De goedkoopste oscilloscopen zijn analoog hebben pakweg tot 40MHz bandbreedte en hebben een gevoeligheid van maximaal 2mV/div.
Deze zijn prima te gebruiken voor het meten aan continue signalen, b.v. om te kijken of je oscillator wel loopt, audio signalen en lissajous [XY functie] figuurtjes bekijken etc.