Op 23 juli 2005 13:37:35 schreef Lucky luke:
hier liep dacht ik al wat over....

maar een profperiode is geen gek idee, want dan zie je wat t word.
(er zijn natuurlijk weer mensen die er t nut niet van inzien..., die zijn zeker nooit beginner geweest?)

das nu juist wat ik bedoel soms denken beginnelingen dat het een domme vraag is en durven ze hem niet posten vanwege de reacties van sommigen...
tis tenslotte maar een proefperiode en na die proefperiode weten we meteen of het een goed idee was of niet en is hier geen discutie meer over.

[Bericht gewijzigd door Rammboy op ]

Op 23 juli 2005 13:37:35 schreef Lucky luke:
hier liep dacht ik al wat over....

maar een profperiode is geen gek idee, want dan zie je wat t word.
(er zijn natuurlijk weer mensen die er t nut niet van inzien..., die zijn zeker nooit beginner geweest?)

Jawel maar "beginners" die vragen stelden aan gevorderden.

Ik wordt liever geholpen door mensen die er wat meer vanaf kennen ivm de veiligheid, wat volgens mij beginners sneller over het hoofd gaan zien.

Op 23 juli 2005 14:08:28 schreef Lucky luke:
[...]
dat kan ook jah... dat lijkt me nu een slecht idee...

hoewel, het kan grappig zijn...

geen m een week! (maar geef m niet de rechten om topics te verwijder, te sluiten, plaatjes aan te passen, mensen te bannen etc.)

:+

mensen bannen of slotjes plaatsen zal ik zeker niet doen bij een beginnersforum. het enige wat mij zou interesseren is dingen die niet tot het forumgedeelte horen naar een ander gedeelte te plaatsen of zeggen dat: "deze schakeling te moeilijk kan zijn voor een beginner"

[Bericht gewijzigd door Rammboy op ]

Op 24 juli 2005 16:00:10 schreef Lucky luke:
modder-eters

explain ? :(

@ alle beginners :)

CO is een forum waar iedereen wel wil helpen, maar soms wordt er ook wat verwacht van de topicstarter zelf. Toen ik zelf begon met electro, snapte ik ook weining van bepaalde zaken MAAR ik wist dat spanning over twee punten staat en dat stroom van het ene naar het andere punt stroomt. Wil ik mee zeggen: probeer toch de elementairste dingen eerst te snappen voordat je met moeilijke vragen afkomt. CO is geen helpdesk of studieinstelling waar iedereen staat te springen om mensen te helpen die niet weten waarmee ze bezig zijn of die te lui zijn om iets zelf te leren. (en ik bedoel hier niet mee dat iedere beginner zo denk en doet :)). Een forum toch mensen die andere mensen helpen die in de knoop zitten met iets.

De beste manier om te leren is nog altijd: schakeling maken, leren begrijpen HOE de schakeling werkt, en dan eventueel vragen als je zelf volledig in de knoop zit.

[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]

[offtopic]
ajjjjjjjjj, Lucky luke, begin maar al te zweten, straks wordt je geband, of erger, ze komen je uit de weg ruimen - je hebt verboden gebied betreden - haha, en je dacht er met een slotje van af te komen... hahaha, kon het nie laten
[/offtopic]

als beginners zich willen kenbaar maken, dan zetten kunnen ze dat ook in hun signature zetten

Op 24 juli 2005 20:56:44 schreef Sp3ci3S:
[...]

explain ? :(

Modder eters ofwel helden die het het modder slingeren van forummisbruikers trotseren om het forum in goede banen te leiden ? ik verzin maar iets positiefs...

Lucky luke, ik ben trouwens timmerman en heb elektronica als hobby, dat kan ook nog...

Op 24 juli 2005 21:02:30 schreef Mr Soldeer:
[offtopic]
ajjjjjjjjj, Lucky luke, begin maar al te zweten, straks wordt je geband, of erger, ze komen je uit de weg ruimen - je hebt verboden gebied betreden - haha, en je dacht er met een slotje van af te komen... hahaha, kon het nie laten
[/offtopic]

soms zeg iedereen wel eens wat raars. het enige probleem is dat ik nu niet meer durf te zeggen todat kt88 of een andere mod me verteld dat het weer mag. (hier had ik dus nog een smily moeten zetten, maar het is goed om te horen dat hier ook vrijheid van meningsuiting (mits je niemand beledigd) is)

bestond er niet zoiets als "[MOD-EDIT]"?

vemoed dat ze dat wel gebruiken als ik te ver ga
(maar ben niet van plan dat het ooit nodig zal zijn, al zou ik mischien wel in aanmerking komen voor de offtopic wisselbeker.)

als beginners zich willen kenbaar maken, dan zetten kunnen ze dat ook in hun signature zetten

mee eens

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Op 24 juli 2005 21:46:31 schreef Lucky luke:
soms zeg iedereen wel eens wat raars. het enige probleem is dat ik nu niet meer durf te zeggen todat kt88 of een andere mod me verteld dat het weer mag.

Moderators zijn geen boemannen, ook geen opvoeders.
In ieder geval zal ik niet gauw iemand gaan zeggen wat hij/zij wel of niet mag zeggen op CO.
Zoals RD12TF zegt, gewoon je ding doen hier, je weet zelf meestal wel wat geoorloofd is en wat niet.

En Species is al gauw tevreden met schriftelijke excuses, gepubliceerd in 3 landelijke kranten en de Elektuur, en een mooie fruitmand :-)

Op 24 juli 2005 21:59:56 schreef KT88:
Species is al gauw tevreden met schriftelijke excuses, gepubliceerd in 3 landelijke kranten en de Elektuur, en een mooie fruitmand :-)

fruitmand?? :p

Op 24 juli 2005 22:03:59 schreef Rd12tf:
Je vergeet de uitgelezen Belgische Bieren ...

jij snapt het volledig :D

@ Lucky Luke : is niet persoonlijk he :)
ik ben mod voor iets, dus ik kan wel reageren als ik vind als het nodig is en mods met modder vergelijken op de manier van "kijk ik durf iets fouts te typen en het toch laten staan" vond ik minder gepast. Is dit erg?? nee hoor maar ik wijs je er gewoon op :)

offtopic

Op 24 juli 2005 22:27:20 schreef Sp3ci3S:
@ Lucky Luke : is niet persoonlijk he :)
ik ben mod voor iets, dus ik kan wel reageren als ik vind als het nodig is en mods met modder vergelijken op de manier van "kijk ik durf iets fouts te typen en het toch laten staan" vond ik minder gepast. Is dit erg?? nee hoor maar ik wijs je er gewoon op :)

Op 24 juli 2005 21:07:20 schreef fry:
[...]
Modder eters ofwel helden die het het modder slingeren van forummisbruikers trotseren om het forum in goede banen te leiden ? ik verzin maar iets positiefs...

ik bedoelde t zoals fry uitlegd. (en als uitspraakoefening:))
maar ik wil t ook wel weghalen hoor. (ik ben ook geen boeman of opvoeder (bij de huidige opvoeders twijfel je weleens wat ze zijn, je leest hier zo vaak over mensen die van hun ouders niet mogen solderen, expirimentenen (met hv)of etsen...))

Lucky luke, ik ben trouwens timmerman en heb elektronica als hobby, dat kan ook nog...

ik sloot dat toch niet uit?

ik ga toch nog ff het een en ander wijzigen.

Op 24 juli 2005 22:05:28 schreef Sparks:
spark zonder s hoop ik ? :P
Alhoewel ik ook een ster in onozeligheid ben :D

af en toe doet iedereen raar. en dat is noodzakelijk, anders word het hier zo'n stijve boel. en stijve, stugge modder valt niet mee te gooien. altans, de wat slappere, lossere modder maakt meer vlekken :D.

Op 24 juli 2005 22:27:20 schreef Sp3ci3S:
[...]
fruitmand?? :p
[je vergeet de uitgelezen belgische bieren]
jij snapt het volledig :D

leidse kaas ook goed? :D

ik vergeleek de mod's niet met modder. fry heeft gewoon gelijk. jullie zijn de helden die de moddergevechten(discussies) hier in goede banen leiden applaus!
:)
/offtopic]
nu win ik de offtopic wisselbeker geheid:P

beginners die aan kunnen geven dat ze beginners zijn, vergemakkelijkt het herkennen van beginners wel. aleen als je dat laat doen door: "[beginner]" in de topictitle te laten zetten (met aanwijzingen daartoe in de faq) dan gebeurt dat neit omdat bijna niemand de faq leest, of omdat ze t vergeten.

doe je dit met een aanvinkvakje bij het starten van een topic dan zullen er ook zijn die dat vergeten, maar hoogstwaarchijnlijk ook die het wel aanvinken maar geen beginner zijn, in de hoop op snellere hulp (omdat beginners helpen makkelijker lijkt (niet is, want soms zijn ze vrij koppig (ik ook:D)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]