Hallo,

Ik heb hier een sansui au-317 staan met het volgende probleem:
Hij speelt een tijdje goed, daarna hoor je door de rechter speaker een flink luid gekraak horen, meestal gaat de conus v/d woofer ook flink te keer.
Daarna schakelt de beveiliging in en schakeld de ls relais uit.
Na even gekeken te hebben ben ik erachter gekomen dat het probleem zich schuilhoud in de pre amp (voor en eind zijn vanachteren los te koppelen van elkaar)
De eindtrap zelf werkt nog prima, dus het lijkt alsof de voortrap af en toe een flinke piek naar de eindtrap stuurt.
Heeft iemand enig idee waar ik kan gaan zoeken, of andere tips??

Ook zoek ik nog het schema voor deze versterker.

alvast bedankt :)

groeten Pieter

Elco's of transistoren in de voortrap controleren.
Kijk of de transistoren geen zwarte aanslag op de pootjes hebben.
Als dat zo is: vervangen.
Elco's zowiezo vervangen.

Vaak torretjes type beginnende met 2SA... heel vaak kapot gehad.

Ik herstel vaak "golden oldies" zoals de Sansui AU-317. Ik vermoed dat het probleem nog achter je volume regeling zit, omdat je zelf al aangeeft dat je speaker hevig tekeer gaat. Ik zou in de eerste instantie zeggen zoek een koppelcondensator welke warm word, of kijk ook goed op slechte solderingen. Misschien een busje Freeze kopen en zogauw de amp raar begint te doen hier en daar wat opspuiten?

Hoi DJohnny en de anderen,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden, zodra ik tijd heb ga ik em eens onder handen nemen.
Ben nu grote schoonmaak door mn verzameling aant maken ;)
En aan Johnny, heb jij misschien een schema/servicedoc van deze versterker?

Groeten Pieter

Nee die heb ik niet helaas. Misschien heeft www.doknet.nl hem liggen?

Hallo,
Heb je de het schema van de 317 al?
Anders heb ik deze wel voor je
gr,
Rob

beter laat dan nooit....

Dat ben ik volledig met je eens:)

Ik heb helaas het schema nog niet in bezit. Dus als jij de mogelijkheid hebt dat naar mij op te sturen hoor ik dat graag van je!

Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.

Alvast bedankt :)

Heb helaas het schema nog niet van je ontvangen.
En je mail adres staat als 'niet openbaar' in je profiel.

Graag even een berichtje, want ik zou toch wel graag in het bezig komen van dit schema :)

Alvast bedankt.