hm hoe duur is dat mot-1 setje van guido?

150 euro
en t is voor t begin zeker de moeite waard alleen al voor de mooi dac :)

die was dubbel :)

[Bericht gewijzigd door Electrogek op ]

@electrogek.

Die Laser van je DVD brander, heeft de laser geen driver nodig?
ik las wel dat je zoon driver nodig had maar goed.

jah das dus die lm317 voeding en die weerstand ;)

mocht iemand nog een argon lasertje over hebben mw of <5
hou me aanbevolen ;)

Ik zie min of meer regelmatig kleine Ar lasers voorbij komen op het internet. En anders heeft laserforum.nl wat grotere op hun site staan voor een redelijke prijs.
Een voeding is wat lastiger te vinden, maar voor sommigen misschien zelf te maken. Het CuK-ontwerp van Elektuur zou bijvoorbeeld een eind moeten komen.

Volgens mij is het grootste deel van die buizen echter wel mutiline, dus niet alleen 488 nm blauw.

heb je een prijs indicatie

???? Waarvoor ? IK verkoop niets.

[Bericht gewijzigd door Aart op ]

ow man, eindhove heeft geen fasoenlijke dac ic's, alleen voor een 6 bits waarmee elektrogek zijn parpoort heeft gemolt... nie probere dus... dan maar effe wachte tot ze die bij e-o ofzo hebbe...

Ik heb hier eventueel nog een argon buis liggen
<10mW single line blauw. Mail me maar op
argon-aap-laserfreak-dot-nl

Op 19 december 2005 17:04:24 schreef Aart:
Ik zie min of meer regelmatig kleine Ar lasers voorbij komen op het internet. En anders heeft laserforum.nl wat grotere op hun site staan voor een redelijke prijs.
Een voeding is wat lastiger te vinden, maar voor sommigen misschien zelf te maken. Het CuK-ontwerp van Elektuur zou bijvoorbeeld een eind moeten komen.

Volgens mij is het grootste deel van die buizen echter wel mutiline, dus niet alleen 488 nm blauw.

Redelijke prijs bij laserforum????????????????????

Ze zijn niet duur als je het vergelijkt met vele andere maar redelijk is ook heel wat anders. Daarnaast zijn het volgens mij ook zo dat je garantie hebt tot de deur en weinig tot geen info over de staat van het laserbuis.

Lijkt mij verstandiger om tweedehands iets te kopen op bijvoorbeeld laserfreak.net voor redelijk lage prijs (nadeel is: weet over de staat ook weinig) of door te sparen en een goede van bijvoorbeeld HB-laser. Weet je tenminste dat hij goed is en een tijdje mee gaat.

Mogelijk heb je wat laserforum betreft gelijk, heb er geen ervaring mee. HB maakt wel een betere indruk idd :)

Aan de andere kant zijn zo veel onzekerheden bij het investeren in een tweedehands ionlaser (zonder garantie) dat het volgens mij gewoon iets is waar men mee moet leven.

De marktprijzen zijn daar imo ook naar, je betaalt maar een paar % of minder van de nieuwwaarde - voor een stukje inmiddels verouderde high-tech techniek dat dan in ieder geval nog lasert.

Brengt mij op de vraag wat handiger/prettiger is een multiline of een single-line Ar te gebruiken als blauwe aanvulling op een 532 / 650 (of 630) diode set.
Signle line 488 is simpeler, maar volgens mij niet zo voordelig qua redement en gamut.

hallo ik heb een probleem en het probleem is dit :

ik wou eigenlijk dac van guido 1 gaan maken met een dac 0832 maar die is lastig vindbaar ik heb wel de dac 0808 liggen alleen als ik met de dac 0808 heeft deze dit nadeel :
bij de DAC 0832 na een dac iets stuurt wacht hij dat de tweede ook data heeft en dan pas stuurt hij X en Y aan de dac 0808 doet dat niet

waardoor het volgende kan gebeuren :
de x iets later worden aangestuurd dan de Y of andersom

1) ga ik dit merken
2) zo ja hoe erg is dit wat kan niet meer en wat nog wel ?

@t roelke.nl

je moet de 0832 naast de 0808 leggen.
Wat de 0832 doet is dat er twee buffer in zit.
Je kunt via google de datasheet downloaden voor allebei de dac als je die niet kan vinden moet je ff een mailtje sturen. je kunt bij conrad of een andere electro boer ook buffers vinden dat zijn bv deze 7437 serie. die heb je in ls en hct dat heefd iets met de voedings spanning temaken.
deze buffers zijn ook 8bits. die je inkan kloken en weer door kan geven. De 8bits uit je parallel poort sluit je aan op je op je buffers. met een pin 14 en 16 klok je die in je buffer en met een andere pin laat je ze direct naar je dac gaan. Dan heb je met behulp van een dac 0808 en buffers kun je dac 0832 maken die het zelfde doet.

Mocht je nog meer info willen moet je ff mailtje sturen heb nog wel wat dingen liggen. ( schema en datasheets )

Bouw dit eerst op een lapbordje voordat je het vast soldeerd.

Grtzzz Antoine

Ik heb een 100 mw groene animatie laser (big dipper K1000+)
Nu wil ik hier een rode module bij in plaatsen.
Is er iemand die een rode module met blanking tekoop heeft
voor een leuk bedrag?

@ Dj antoine: ik ga toch maar voor de DAC 0832
Deze heb ik nu kunnen vinden en krijg hem binnenkort binnen

Op 21 december 2005 23:33:14 schreef Dj Antoine:

Bouw dit eerst op een lapbordje voordat je het vast soldeerd.

Sorry :P ik heb de dac print al gesoldeert :P
http://dnst.be/laser/DAC_Af_Boven.JPG
http://dnst.be/laser/DAC_Af_Onder.JPG
Now I'm Waiting for the chipo's:P de dacs natuuirlijk.

trouwens, welke SMD chip type nummer zit daar op dat nieuwe Guido dac kaartje?
volgens mij is dat easy om dat erbij te bouwen.
er zijn nog 2 clock pinnen over van de printerpoort waarvan 1 blanking is.

ik denk dat de potmetertjes 4 erzijn van 20 k neem ik aan.

en in welke epson printer zit de mot-1's er in? :P

wie heeft voor nog een mamba show liggen zodat ik een beetje kan oefenen :P

Ik heb nog wel wat liggen.

Wat wil je hebben?
Een animatieshow, een beamshow of een beamshow op mp3?

heb je msn ?
dat werkt makkelijker

Op 22 december 2005 21:54:06 schreef Lazeres:
Ik heb nog wel wat liggen.

Wat wil je hebben?
Een animatieshow, een beamshow of een beamshow op mp3?

Lazeres, ik houd me aanbevolen voor beamshows en mp3 beamshows voor Mamba. Alvast bedankt ! mp3jay(at)xs4all.nl

jah ik wil ze ook hebben :P
ff via msn uitwisselen ?

In jullie postbakje ligt wat voor de kerst..
MP3 volgt.