laggende smile met een kappot oog :P
(meestal domme grap of sarcasme) xD

ik heb zojuist 2 TL084 gevonde... alvast een stimulans om een dac te gaan make. wel kut dat ze smd zijn, maar dan zal ik mijn smd soldeerkunsten eens laten zien:p

weet er iemand hoeveel mA een pompdiode van een 5 mW groene dpss (laserpointer) gebruikt/maximaal aan kan ? ?

dat ligt geheel aan het type laser die gebruikt is...
is dus niet zomaar te zeggen.

Hallo mensen!
Ik volg de draad al een tijdje en nu heb ik besloten toch een echte scanner te gaan maken!
Alleen ik zit met een probleem :
Kan iemand een print voor een DAC voor mij maken? Ik heb de spullen niet om een goede print te maken...
Als dat zou kunnen heel graag!
Ik heb net 2 stuks mot-1 besteld, en ik heb nog een paar mW laserdiode+ glaswerk liggen

Groet
Bas

Waar heb je de mot-1 bestelt? want ik heb ze ook nog wel nodig xD :P

Een experimenteer print kan voldoende zijn, heb ik zelf ook daarop gemaakt. Bij etsen moet ik meer denken en zag al dat ze dubbel geets zijn.( dus boven kant en onderkant)

[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]

ik schrijf anders wel ff een bedrijf neer dat mots voor 10 euro per stuk verkoopt
(wel in duitsland)

From: Creative Laser Production THE LIGHTWORLD FIBEROPTIC MAKER
Mayer Peter THE LIGHTWORLD GRATING MAKER
Max Weber Pl. 10 THE MACHADO MAKER
D-81675 Munich / Germany THE STARGATE GRATING MAKER
phon/fax +49 89 4705611 autoswitched
www.creativelaser.de clp@creativelaser.de
Our VAT# DE 129928941

Sehr geehrte Damen und Herren,

Wir bei CREATIVE LASER PRODUCTION, haben Ihre Anfrage
bezüglich original MOT-1, Seiko/Epson Motoren von der
Firma MIR-Elektronik weitergeleitet bekommen.
Wir können Ihnen für jede Stückzahl von 1...1000 Stck.
als Lieferant dienen,
mit einem Stückpreis von: 10.-- Euro
zzgl. 16% MwSt und Versand per UPS-Std.

Mit freundlichen Grüssen aus München,
Mayer Peter / CREATIVE LASER PRODUCTION

Ik had ze toen eens gemaild :)

had ik al verteld tegen killerbeez16 :P

2 mot-1's plus verzendkosten = 27 euro!
Ideaal!
Als je er ook 2 wilt hebben kan ik ze meebestellen met mijn bestelling denk ik!

Ik snap dat je het op een beatboard kan bouwen, alleen ik ben niet zoeen ic wonder vandaar dat ik om mee te beginnen een complete dac printplaat zocht!
jaja roekle.nl dat wist ik indd :>

[Bericht gewijzigd door killerbeezz16 op ]

Wij hebben volgens mij nog wel een originele DAC van Guido liggen incl. voeding. Ik zal eens kijken of we hem nog hebben. Mail me maar als je interesse hebt.

Op 9 januari 2006 17:50:00 schreef killerbeezz16:
2 mot-1's plus verzendkosten = 27 euro!
Ideaal!
Als je er ook 2 wilt hebben kan ik ze meebestellen met mijn bestelling denk ik!

Ik snap dat je het op een beatboard kan bouwen, alleen ik ben niet zoeen ic wonder vandaar dat ik om mee te beginnen een complete dac printplaat zocht!
jaja roekle.nl dat wist ik indd :>

He ! :D
Ik wil wel mee bestellen, en de verzend kosten delen? (tuurlijk moet er ook nog uiteraart verzend kosten erbij die naar mij worden gestuurt maar is niet zo super duur in NL)
me msn is "dnst@wayznet.com" dus het word goedkooper de verzend kosten.
[uitTopic]andere mensen mogen me ook wel toevoegen hoor :P[/uitTopic]

hee mensen,

ik heb ook weer is een filmpie online gezet met me scanners (beamshow)
jammergenoeg is de beamshow nogal traag geprogrammeerd :P
maar goed hij is wel mooi :)

http://devilmastah.mine.nu/m6008.AVI

ziet er mooi uit. probeer is een tunnel of een waaier te maken dat uitklapt :P ofz. wil het wel eens zien :).

Nou... ff een filmpje (13,1MB) van onze laser in aktie. Nog steeds niet wat het zijn moet. Maar we komen steeds een stapje verder de goede richting in...

Enjoy!

Ook nog een paar pic's dan maar...

De laserbank: (nog niet helemaal af...)

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=Case.JPG

De verhuistrafo:

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=Verhuistrafo.JPG

Graphics:

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=Graphics.JPG

Beampic:

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=Beam.JPG

Heb m'n filmpje ff ergens anders gedumpt. Het was toch niet zo slim om hem hier op mijn eigen server te zetten... Mijn internet was niet meer vooruit te branden! Niet zo'n beste upload hier...

Wouw :9 dat lijk mij heel duur gekost zijn :P

hm mot ik hem hosten?

[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]

oops...

[Bericht gewijzigd door F-rank op ]

Het is al opgelost! Heb ff wat webspace vrijgemaakt... Toch bedankt voor je aanbod!

Het heeft al aardig wat pegeltjes gekost ja... Maar goed Het zit tot nu toe al vrij aardig in elkaar. Ik hoop toch ergens dat het geheel niet heel veel meer gaat kosten. Misschien nog wat andere AOM's kopen. Deze hebben een vrij slecht rendement... Ach ja we zien wel... De eerste show was met oud en nieuw. Door transport waren er wat dichro's verlopen (niet goed genoeg vastgedraaid voor transport!) en daardoor hadden we vrij weinig sterkte over... (we hebben moeite moeten doen om hem zover af te krijgen en dan ga je fouten maken helaas...)

Later meer.

ik heb hier een multiline argon staan en een 100mW rode laser. ik wil een soortgelijke opstelling maken.
wat zijn je adviezen betreft de aom's ?

Hm, zojuist de onderdelen voor een dac besteld;

2x dac0832 + voet
1x TL084 + voet
4x trimpot 20K
Aansluit terminals etc...

Nu zag ik in het originele schema van Guido dat de TL084 gevoed moet worden, met +18v en -18v, bij het schema van dnstje (http://www.dnst.be/laser/dacwandler+ttl.jpg) zie ik deze echter niet staan :?

Is het wel nodig of niet? een symmetrische trafo die 18/0/-18 uitspuugt heb ik nog wel liggen, daar niet van....

Verder heb ik KillerBeezz al gemaild over de mot-1's die hij wilt gaan bestellen, hopen dat ik nog mee kan bestellen :D

Nu nog 1 ding: de driver voor de mot's, is een simpele driver op basis van de bd189 genoeg?

Nu zag ik in het originele schema van Guido dat de TL084 gevoed moet worden, met +18v en -18v, bij het schema van dnstje (http://www.dnst.be/laser/dacwandler+ttl.jpg) zie ik deze echter niet staan :?

Is het wel nodig of niet? een symmetrische trafo die 18/0/-18 uitspuugt heb ik nog wel liggen, daar niet van....

Verder heb ik KillerBeezz al gemaild over de mot-1's die hij wilt gaan bestellen, hopen dat ik nog mee kan bestellen :D

Nu nog 1 ding: de driver voor de mot's, is een simpele driver op basis van de bd189 genoeg?

Nee, alle actieve DAC componenten kun je voeden met +12V/0/-12V. ook de TL084 werkt hier prima mee.

Op 11 januari 2006 09:40:57 schreef mp3jay:
[...]Nee, alle actieve DAC componenten kun je voeden met +12V/0/-12V. ook de TL084 werkt hier prima mee.

De dacs ook dan? staat toch duidelijk 5v...

een symmetrische 12v kan ik wel uit een voeding trekken geloof ik

Op 11 januari 2006 07:34:16 schreef hilbren:
ik heb hier een multiline argon staan en een 100mW rode laser. ik wil een soortgelijke opstelling maken.
wat zijn je adviezen betreft de aom's ?

Bij HB laser verkopen ze de originele AOM's van de 60X. Je weet wel... dezelfde als Aart heeft. Deze hebben wij ook twee. Ze werken op zich prima. Alleen Het rendement is erg matig. Maar ja ze zijn dan ook vrij goedkoop! (E 50,-) Ik denk dat je beter wat meer kan investeren in AOM van een redelijke kwaliteit. Je gaat dit zeker merken in je output! Op e-bay staat weleens wat. b.v. Isomet heeft wel goede AOM's. Verlies heb je altijd een hoop. Vergis je daar niet in. Met vermogens waar wij mee bezig zijn, hou je al snel "weinig" meer over. Ik dacht trouwens dat je een single line argonlaser had? Als je meer wil weten hoor ik het wel.

Succes!

Op 11 januari 2006 10:19:19 schreef LiquidSmoke:
[...]

De dacs ook dan? staat toch duidelijk 5v...

een symmetrische 12v kan ik wel uit een voeding trekken geloof ik

Kijk maar eens in de datasheet van de DAC0832; Vdc van 5 tot max. 15V. Ook de TL084 kun je met 12Vdc voeden.