ik heb een printplaat gekocht gisteren en ook ledjes en weerstanden maar ik heb een probleem hoe moet ik nou die weerstnaden en ledjes op de printplaat solderen zodat de be´etsing niet kapot gaat

Wat bedoel je met "be'etsing"? Als je de koperlaag bedoelt, die gaat niet zo snel kapot met een normale 15-20W bout of je moet minuten lang gaan stoken. Gaatjesprint van pertinax (zeg maar hardpapier - bruin) kan er slechter tegen dan die met glasvezels - (groen).

de soldeerbout heet soldiking
type nummer sk2 25w 220v

Dat zal wel goedkomen, oefen ze!

dank je en wat meer informatie nog over de batterij

HW alkaline 6Lr61x 9V

euh, die koperlaag gaat zo snel niet stuk hoor !!! - je zult eerder je baterij leeg hebben dat het koper naar de maan :D

ik heb die be ´etsing printplaat met ronde gaatjes gehaald bij tt elektronics ze waren 2,95 euro

Zendpiraat, als ik dit topic zo doorlees heb ik al snel zoiets van: waar heb jij in godsnaam aan zitten snoepen?

Maar effe ontopic: Wat bedoel je nu met 'be etsing'? En wat wil je gaan maken?

ik ga een printplaat maken met ledjes en weerstanden wat ik heb gekocht

be-etsen ???? wtf, als je etst, gaat er materiaal weg, niet bijkomen !!!

ja maar ik heb een printplaat kecoht met be´etsing erop en daarop kan ik weerstanden en ledjes erop soldeeren

:D

Een printplaat ga je denk ik niet maken, die heb je volgens mij gekocht ;). Volgens mij ga je een schakeling op de printplaat opbouwen. Wat ga je maken?

Je kunt een printplaat wel etsen, maar die hebben een groot kopervlak, en geen gaatjes zoals jij zegt.

Edit: Bedoel je met be-etsing dat er al een patroon van koperbaantjes of gaatjes op de printplaat geetst is door de fabriek?

[Bericht gewijzigd door H3AsO4 op ]

juist ja dat heb je goed gezien ja ik ga er wel mee aan slag als ik tijd heb met heel veel vriendelijke groetjes van gerhard

Op 30 augustus 2005 20:17:52 schreef zendpiraat:
ja maar ik heb een printplaat kecoht met be´etsing erop en daarop kan ik weerstanden en ledjes erop soldeeren

:D

ja duh, ewel solderen maar dan dus :D - die printplaat gaat heus niet stuk van 10 keer solderen -desolderen (zolang je niet 10 min op dezelfde plaats stookt, en een beetje netjes met het tin omgaat )

be-plakken
be-stukken
be-draden
be-lichten

dus ook :

be-etsen :-)

;-)

dank je wat fijn om hulp hier te hebben hoor maar ik denk dat ik ga aflsuiten joe

OMG .. gerhard is terug.. (remember???)

kan je misschien een foto maken en deze foto posten hier? Dat zal veel duidelijk maken denk ik..

PaWoN

Op 30 augustus 2005 20:20:19 schreef zendpiraat:...gerhard

Ah. Die naam doet een belletje rinkelen.... :-)

edit: Pawon was eerder :-)
edit 2: topic titel aangepast. Denk daar aub. aan!

Veel oefenen met je soldeerbout, je leert het alleen maar door veel te doen.

ah neeej! Ik had al een donkerbruin vermoeden, en het klopt dus: Gerhard is terug!

Naja; welkom terug dan maar! ;)

o dank je wel jongens p.s ik heb weer ruzie met die moeder van mij

heb ik iets gemist :D

gerhard, die homepage van jou doet me huiveren... lijkt verdomd op een mirror van een leuke site ... heeeeeeeeel orrigineel moet ik zeggen :S

en sorry als ik pissig doe, maar de rest van dit topic lijkt ook nergens op ...

ohnee he!

@Mr Soldeer: gebruik de zoekfunctie eens ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]