Ik heb een JVC KD-G611 aangesloten op 2 speakers die 220 watt aankunnen. Echter, zodra het volume boven de 23 kruipt beginnen ze te clippen en schakelt de radio zichzelf uit. Enkele seconden later start hij weer en slaat dan weer af etc.
De radio lijkt te reageren op een volgens mij te snelle oversturing van de speakers.
Doe ik iets fout? Of zit er een limiter in de radio?
(Daar heb je ) Clipper
radio is nooit geen rms 
hangt er oook van af wat voor muziek je draait op het moment omdat die pieken daarvan afhangen.
anders radio eens terugdoen 
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
de radio schiet in een soort beveiliging omdat de speaker veel te sterk zijn en de radio te zwak als je opnieuw aanzet doet ie het weer
dat gaat zo ook met mij (binnen huis) versterker is net 40 watt te zwak enbij bijna 7 op 10 volume (ramen trillen) valt de muziek direct weg bij een *BASS Piek* omdat die het meest vermogen nodig hebben.
GR kevin
EDIT: lig ook vaak aan merk (kwaliteit)
en 220 watt speaker is ook veel te veel voor 50 watt uitgangen he LOL 
dus redelijk logisch dat ie bij 23 al wegvalt
Voor ik die nieuwe speakers er indeed zaten er een paar heel lullige speakertjes in, en toen had ik het zelfde probleem. Dus ik denk dat dat het probleem niet is.
zweetvoetje
Free the whales!
Het probleem is dan waarschijnlijk de impedantie van de speakers. Als er 8 Ohm speakers bij horen, en je zet er 4 Ohm speakers op, dan trekken je speakers twee keer zoveel stroom als hoort. En slaat de beveiliging er waarschijnlijk op.
Even gekeken. Er horen 4 ohm boxen op en die Kenwoods zijn inderdaad 4 ohm.
Overigens dank voor al jullie input.
Je radio clipt clipper, en beschermt zichzelf en de speakers.
4x50W is trouwens BS. maakt niet uit of je nu een lichte of zware speaker gebruikt.
Op 17 september 2005 22:49:01 schreef Kevinoud:
de radio schiet in een soort beveiliging omdat de speaker veel te sterk zijn en de radio te zwak als je opnieuw aanzet doet ie het weerdat gaat zo ook met mij (binnen huis) versterker is net 40 watt te zwak enbij bijna 7 op 10 volume (ramen trillen) valt de muziek direct weg bij een *BASS Piek* omdat die het meest vermogen nodig hebben.
GR kevin
EDIT: lig ook vaak aan merk (kwaliteit)
en 220 watt speaker is ook veel te veel voor 50 watt uitgangen he LOL
dus redelijk logisch dat ie bij 23 al wegvalt
Net 40W te zwak... Goh, gemeten?
Hoezo een speaker te zwaar? bij het normaal behandelen van je versterker maakt dat niks uit. Of mag ik soms m'n zware speakers niet met zachte muziek bespelen.
Het rendement van je speaker zegt veel meer dan vermogen.
klepel-klok verhaal?
Maar als ik het goed begrijp kan hij dus gewoon niet zo hard in deze configuratie? Ik had verwacht dat het ook op een flink volume wel strak zou blijven.
Hoe krijg ik het wel strak? Hebben jullie ideetjes?
Ik dacht , naief misschien, dat iets steviger speakers wel iets zouden kunnen hebben. Is dat een denkfout?
Is maar net wat je 'niet zo hard'noemt.
4x20W doet me anders genoeg in het oor piepen.
Je zal een versterker nodig hebben voor meer lawaai zodat je maten je vanaf 2 straten ver je al aan horen komen.
en dan aub geen Kijkshop spul of alles waar tech achter of mc voor staat, dan valt het resultaat toch tegen. Echte vermogens zijn belangrijk en dan toch snel in de 100-200W regio per kanaal. Kost wat maar dan heb je ook gegarandeerd een gehoorbeschadiging.
Het gaat me niet eens zo om het volume, maar ik verbaas me een beetje over hoe snel de boel overstuurt. Net als je denkt, even knallen, pang, radio uit. Dat is kut.
Je radio kan prima vervormd signaal uitsturen zonder uit te gaan.
gaat de hele radio uit of knippert het display op de bass?
is je 12 volt goed? ik bedoel levert het genoeg stroom??
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Wat ik bij mijn autoradio nog wel eens heb sinds ik er 4 luidsprekers op aangesloten heb (waren er eerst maar 2) is dat de displayverlichting een beetje meeknipperd op de muziek, maar uitvallen heeft de mijn nog nooit gedaan. Ik heb een Sony Explod 4x45W met daaraan 4x100W pioneer speakers (die pastten in de standaard gaten van mijn auto). Dus dat verhaal van "te zware speakers" is een broodje aap verhaal. Heb eerder het idee dat je autoradio DC mee naar buiten stuurt om de een of andere reden en daardoor de versterker in protect springt om de luidsprekers te beschermen.
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
Op 18 september 2005 00:50:21 schreef Henry S.:
[...]
Net 40W te zwak... Goh, gemeten?Hoezo een speaker te zwaar? bij het normaal behandelen van je versterker maakt dat niks uit. Of mag ik soms m'n zware speakers niet met zachte muziek bespelen.
Het rendement van je speaker zegt veel meer dan vermogen.
klepel-klok verhaal?
mag jij eens zeggen wat je van mijn speakers vind
en als ik een speaker minder aansluit kan ie opeeens wel harder dus zal toch aan de speakers liggen niet???
PRO
Mobile Authority
Model: PMA 8
4 Ohm impedance
200 Watts
Made in USA
Op 18 september 2005 12:17:16 schreef Clipper:
Dank voor je reactie. Wat is DC? Ik ben een totale debiel op dit gebied.
Het lijkt er op dat de gelijkspanning op je uitgangen komt te staan. Normaal is dit wisselspanning. Gelijkspanning door je luidsprekers is vrij dodelijk voor ze (ik denk aan mij zelfbouw versterker die dit ook had). Hierdoor kan je luidspreker doorbranden en dus schakelt de versterker zijn eindtrap uit.
Op 18 september 2005 12:17:16 schreef Clipper:
Dank voor je reactie. Wat is DC? Ik ben een totale debiel op dit gebied.
DC = Direct Current, ofwel gelijkstroom
AC = Alternating Current, ofwel wisselstroom
En dat er DC wordt meegestuurd, kan dat komen door een verkeerd aangesloten draad of een verkeerde instelling, of is dat echt een defect in de radio?
(langzaam doemt er wel een beeld op. Het heeft gevoelsmatig wel iets te makken met de spanning of zoiets)