CO tegenwoordig erg traag

Henry S.

Moderator

Op 30 december 2005 20:59:11 schreef free_electron:
[...]

forget it. firefox komt er bij niet in. dat ding is 1) veel te groot en traag 2) heeft meer serieuze bugs en security flaws dan internet explorer ...

kzal eens mijne opera updaten . ik zie net dat er een nieuwere is dan de mijne

Punt 2 is pertinent niet waar.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 30 december 2005 21:00:39 schreef Henry S.:
[...]
Punt 2 is pertinent niet waar.

En punt 1 ook niet, is (bij mij) snel:D

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 30 december 2005 21:00:39 schreef Henry S.:
[...]
Punt 2 is pertinent niet waar.

ah bon . google dan maar rap eens op firefox en 'security' ge zult rare ogen trekken. der zijn de laatste 6 maanden al regelmatig 'exploits' bovenwater gekomen die nog altijd niet gefixt zijn. Microsoft patcht rapper zijne 'brol' dan dat ze bij firefox 'pap' kunnen zeggen. ( en zoek dan eens op opera en exploits..... ik denk dat diene firefox zal vliegen ..(door 't venster) )

en groot : moet eens kijken hoeveel diskspace firefox inneemt ... en hoeveel opera ... opera is minstens de helft kleiner. en je moet ook eens kijken in je processlist hoeveel RAM firefox vreet direct na het laden ( der staat nog geen enkele pagina open ) en vergelijken met opera ...
das een dag en nacht verschil.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Volgens secunia:

IE, Highly Critical: http://secunia.com/product/11/
Firefox, Less Critical: http://secunia.com/product/4227/
Opera, Less Critical: http://secunia.com/product/81/

Het is dus ongeveer vergelijkbaar...

free_electron

Silicon Member

Op 30 december 2005 22:04:25 schreef Bertrix:
Volgens secunia:

IE, Highly Critical: http://secunia.com/product/11/
Firefox, Less Critical: http://secunia.com/product/4227/
Opera, Less Critical: http://secunia.com/product/81/

Het is dus ongeveer vergelijkbaar...

inderdaad. opera heeft twee 'piekjes' in gans 2005 op de 'advisories' bargraph ( ene was dan nog van een plugin en niet van opera zelf ). terwijl firefox advisories voor 2005 een 'waterval' is die het spectrogram van de gitaarsolo in een hardrock concert het nakijken geeft ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

En IE heeft jaren oude lekken. :P

No thanks, het is hier Opera en Firefox, IE gaat zelden open.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 30 december 2005 22:18:21 schreef free_electron:
[...]
opera heeft twee 'piekjes' in gans 2005 op de 'advisories' bargraph

Huh, wat rook jij??? hier staan meer dan 2 piekjes bij opera :S:S:S:S
Maar het ging tenslote over opera of firefox tegen ie, dus dat maakt neit uit...

[Bericht gewijzigd door Bertrix op vrijdag 30 december 2005 22:28:45

Bij mij alleen maar opera. Bij zeer hoogste uitzondering IE, maar dat is met zeer grote walgingen. Opera is ook de enige browser die niet zomaar door een hack/virus o.i.d. van buiten zijn javascript laat veranderen. Was laatst uit een test gebleken. Standaard pop-up blocker, zonder de iritante meldingen ervan zoals bij IE. Je kunt hem zelfs zo instellen dat hij alleen de gewenste pop-ups opent. Bepaalde bewegingen in combinatie met de linker muis knop geeft extra snelle en eenvoudigere opdrachten. Voorbeelden:
LMK + move down = open new window
LMK + move down and than right = close window
LMK + move up and than down = refresh
enz. enz.
Erg handig. Je hoeft niet meer naar knopjes te "grijpen" die soms erg klein zijn zoals die van 'sluiten'.
En zeker een van de handige dingen is dat je niet het volledige adres hoeft in te tikken:
IE: www.imdb.com
Opera: imdb is genoeg
Dit werkt met bijna elke website die een directe extencie heeft. .com .nl enz. .net werkt helaas niet zoals bij CO.
En zo heeft Opera nog veel meer voordelen.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op zaterdag 31 december 2005 01:15:44

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
free_electron

Silicon Member

Op 30 december 2005 22:27:41 schreef Bertrix:
[...]

Huh, wat rook jij??? hier staan meer dan 2 piekjes bij opera :S:S:S:S
Maar het ging tenslote over opera of firefox tegen ie, dus dat maakt neit uit...

Mis. het ging over opera tegen firefox.
en mijn stelling is dat firefox vele meer vulnerabilities heeft dan opera en vele grotere bloatware is ook. dat ding is gewoon gigantisch. kijk eens naar opera. dat is gestreamlinede tot en met.

bij de weg .. kan firefox al weg met LDAP addressbook servers ? of hebben ze nog die ellende meegesleept die netschaap al had sedert 4.5 tot en met de laatste ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 31 december 2005 01:39:37 schreef free_electron:
[...]

bij de weg .. kan firefox al weg met LDAP addressbook servers ? of hebben ze nog die ellende meegesleept die netschaap al had sedert 4.5 tot en met de laatste ...

Ja, ik gebruikte het...

Meer mensen er last van dat CO nu traag is?

Onderaan de site staat nu ook dat de parse time 52823.57 ms is.

Het lijkt er op dat hij heel lang wacht met laden, en dan opeens de pagina normaal laad.

Krijg af en toe ook de volgende fout er tussendoor:

Fatal error: Kan geen verbinding met database maken in /opt/domain/www.circuitsonline.net/HTML/includes/main.inc.php on line 50

Alain

Webhoster

Erg traag ik merk het ook, ben al aan het zoeken naar het probleem... gekke is dat de database-server gewoon draait als een zonnetje...

jeroen: voeg me ff toe aan msn: arjan @ f2s.nl

ja hier ook een parse time van 51732ms.
en idd ook die database fout.

russische hamsters in de servert

Bij mij ook über traag:(

nu een parse time van 7337.06 ms

Woei! *heeft etsbak*

Ik heb ook die database fout en een parse time van 48458.57 ms

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Hee .. het werkt weer:D:D:D!

Woei! *heeft etsbak*
Alain

Webhoster

Een probleem met de DNS, duurde zo lang omdat het probleem in een andere hoek werd gezocht: de database... het DNS probleem opzichzelf was binnen 2 seconden opgelost :P

en mn laatste post is verdwenen.
Niet dat je er iets aan mist ofzo, maar hij is spoorloos verdwenen :'(

Free the whales!

Op 10 januari 2006 19:48:43 schreef zweetvoetje:
en mn laatste post is verdwenen.
Niet dat je er iets aan mist ofzo, maar hij is spoorloos verdwenen :'(

Hee, lol:D
Die over je schoolwerk:P?

Woei! *heeft etsbak*
Henry S.

Moderator

Dit doet me denken an het terminal systeem bij Oldelft, 30 sec tussen elk scherm, veel koffie en peuken tijdens het invullen van de testrapporten. Ahhh notalgie!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Alain

Webhoster

Op 10 januari 2006 19:48:43 schreef zweetvoetje:
en mn laatste post is verdwenen.
Niet dat je er iets aan mist ofzo, maar hij is spoorloos verdwenen :'(

Yep sorry, bij het testen heb ik op een gegeven moment even een halve minuut de boel laten draaien op een andere database (kopie). Daarna weer terug gezet naar de originele database. Jij hebt waarschijnlijk ergens in die tussentijd net je post geplaatst... sorry :)

Hee .. het werkt weer!

Mooi werk Alain!

[Bericht gewijzigd door JuuL op dinsdag 10 januari 2006 20:07:47