Dat van geen sociale kontakten klopt niet.... Het hele forum staat al vol... Kontakten vanuit silicon valley, U.K. en ik vermoed ook andere delen van de aardkloot.

Nog een tip: Oorbellen voor je vriendin met knipperende LEDjes erin??

Op 16 januari 2006 09:18:13 schreef LaStei:
Dat van geen sociale kontakten klopt niet.... Het hele forum staat al vol... Kontakten vanuit silicon valley, U.K. en ik vermoed ook andere delen van de aardkloot.

Nog een tip: Oorbellen voor je vriendin met knipperende LEDjes erin??

dat zijn geen sociale contacten, sociale contacten ontmoet je minimaal persoonlijk in je vrije tijd..

Andere definitie misschien... Even opgezocht in de dikke van Dale:

so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Dus in dit opzicht zijn het wel sociale kontakten, kontakten die het gevoel hebben voor de noden van de medeleden in de samenleving, in dit geval de elektronische noden....

ik heb vandaag twee printen mee naar schoolgnomen, zijn prototype van een groot project, en iedereen om me heen: wat is dit, waar is die pic voor, waar dient dat voor, was wel leuk om te zien.

Op 16 januari 2006 17:09:39 schreef muddy:
ik heb vandaag twee printen mee naar schoolgnomen, zijn prototype van een groot project, en iedereen om me heen: wat is dit, waar is die pic voor, waar dient dat voor, was wel leuk om te zien.

dat soort reacties kreeg ik ook toen ik een aantal onderdelen meenam voor mijn spreekbeurt, vooral de smd-viewer (http://pcelecblog.blogspot.com/2005/12/old-pics-smd-viewer.html)
bracht veel bekijks, had 'm daar aangesloten op de tv, om smd onderdeeltjes te laten zien, wou iedereen opeens dat ik andere dingen ging filmen :s, boeiend :s

Op 16 januari 2006 11:45:11 schreef LaStei:
Andere definitie misschien... Even opgezocht in de dikke van Dale:

so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

noden....

tja definities blijven lastig neem bijvoorbeeld het woord cultuur:
van dale zegt:

[qoute]
cul·tuur (de ~ (v.))
1 (-turen/-tures) het verbouwen van gewassen => teelt
2 (-turen) geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
3 kunst en wetenschap
4 (-turen) kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen
5 stijl
[/quote]
de meeste mensen, als je het opstraat zou vragen zou allen de kunst opgeven

waarom zou punt 2 en 3 apart genoemd worden? het ligt eraan vanuit welk perspectiuef je kijkt.
Als sociaal werker. kan ik al mijn contacten op het forum niet als sociale contacten beschouwen. maarja ik kijk ook maar vanuit mij eigen perspectief

Het probleem is dat jonge (en oudere) gasten de aandacht van de vrouwen willen trekken en dat dat met elektronica niet bijster lukt. Als ik met mijn vrouw even een grote doehetzelf of een stock americain aandoe is et steevast van: Je gaat toch weer geen uren staan kwijlen voor die stomme vijzen en stinkende oude radiolampen zeker?
Ik had ooit een meetversterkertje van minicircuits van 0 tot 26 GHz vervangen en het defecte ding mee naar huis genomen. Dat was kleiner dan een suikerklontje en helemaal met goud bedekt. Ik stelde voor aan mijn vrouw om een gouden kettingetje aan het ding voor haar te laten maken. Volgens mij had niemand zo'n juweel. Zo'n versterkertje kost geloof het of niet 3000Eu. Zij vond het gewoon een flauwe poging om grappig te zijn, terwijl ik het meende.

tja vrouwen....

daar zou ik op dit moment ook wel weer eens wat meer aandacht van willen.... In mijn nieuwe zorg verzekering krijg ik honderd condooms vergoed

even serieus, om bij de vrouwen goed in de smaak te vallen kun je nog altijd beter van de sportschool je hobby maken. maar ja aan de andere kan ik me ook weinig intereseren voor hobby's van vele vrouwen: heel de ganze dag door de stad lopen een veel meer kleren kopen dan je nodig hebt, minimaal 20 paar schoenen hebben, verf op je gezicht smeren, altijd lijnen en zeuren over je gewicht(Massa dus) maar wel heel de dag eten.
Ik heb het natuurlijk niet over ale vrouwen, maar wel veel

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

Op 16 januari 2006 22:31:59 schreef Jan klaasen:
tja vrouwen....

daar zou ik op dit moment ook wel weer eens wat meer aandacht van willen.... In mijn nieuwe zorg verzekering krijg ik honderd condooms vergoed

even serieus, om bij de vrouwen goed in de smaak te vallen kun je nog altijd beter van de sportschool je hobby maken. maar ja aan de andere kan ik me ook weinig intereseren voor hobby's van vele vrouwen: heel de ganze dag door de stad lopen een veel meer kleren kopen dan je nodig hebt, minimaal 20 paar schoenen hebben, verf op je gezicht smeren, altijd lijnen en zeuren over je gewicht(Massa dus) maar wel heel de dag eten.
Ik heb het natuurlijk niet over ale vrouwen, maar wel veel

Nee, als je echt het vrouwelijk publiek wil bekoren, dan moet je aan schone kunsten doen: schilderen, of een instrument bespelen en liefst van al zingen. Zelfs derderangskwelers hebben een waanzinnig suc6. En dan maakt het niet uit of je een buizenversterker hebt of één met transistoren. Maar helaas vinden echte elektronici vrouwen minder interessant dan hun hobby. Er staan maar twee knoppen op, en de belangrijkste hebben ze bij de schepping vergeten, die om het geluid af te zetten! :-)

Op 16 januari 2006 23:34:52 schreef grotedikken:
[...]
Er staan maar twee knoppen op, en de belangrijkste hebben ze bij de schepping vergeten, die om het geluid af te zetten! :-)

Welja, maar net als bij electronica werkt 'Russisch repareren' zo nu en dan ook wel aardig >:)

ik vind dat vrouwen in het algemeen goed meevalt.
als ik iets bouw en dat eens laat zien dan hebben de meeste echt iets van knap, wauw.... ook bij opnames en zelfgebouwde effecten ofzo...
mannen daarentegen die vinde dat allemaal maar flauw want hunne pc kan toch veel meer en hunnen ipod dt en hunne gsm dat..... wat zit gij daar nu nog met die oude lampen.....

langst de andere kant zijn er dan echt geen vrouwen die eens iets bouwen met lampen ofzo? :)

Op 16 januari 2006 23:42:38 schreef beertje_01:
langst de andere kant zijn er dan echt geen vrouwen die eens iets bouwen met lampen ofzo? :)

Geen buizen, wel MOSFETS en uitgangstrafos:
http://www.susan-parker.co.uk/

Op 16 januari 2006 23:34:52 schreef grotedikken:
Er staan maar twee knoppen op, en de belangrijkste hebben ze bij de schepping vergeten, die om het geluid af te zetten! :-)

Raar, de mijne heeft er drie.
er staat met grote letters bij: niet aankomen! :+

http://lnx.manoweb.com/lirc/
zie ik daar een vrouw aan't werk :O

maareh, jongens, back on topic, ik zoek nog iets leuks voor mijn tasgespen en rits-sluiter-ding.

Op 17 januari 2006 07:51:28 schreef pcnerd:
http://lnx.manoweb.com/lirc/
zie ik daar een vrouw aan't werk :O

Voor zover ik het vrouwelijke geslacht bestudeerd heb, lijken de uiterlijke kenmerken op die van een vrouw. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige!

Gespen? Misschien een PL259 met een SO239?

Op 17 januari 2006 11:37:36 schreef Berry:
[...]
Voor zover ik het vrouwelijke geslacht bestudeerd heb, lijken de uiterlijke kenmerken op die van een vrouw. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige!

Gespen? Misschien een PL259 met een SO239?

erm, nee, niet die gespen, die aan je banden zitten die over je schouders gaan waaraan de tas dus eigenlijk hangt, hoe heten die dingen ook alweer :P

Aan de kleurstelling van de site te zien MOET het wel een vrouw zijn :P

Op 17 januari 2006 12:51:54 schreef zweetvoetje:
Aan de kleurstelling van de site te zien MOET het wel een vrouw zijn :P

mischien kunnen we een fanclub oprichten voor (mooie) vrouwen in de electronica

Op 17 januari 2006 12:53:48 schreef Jan klaasen:
[...]

mischien kunnen we een fanclub oprichten voor (mooie) vrouwen in de electronica

nou is het wel weer genoeg, BACK ONTOPIC!

Op 16 januari 2006 17:13:06 schreef pcnerd:
[...]
dat soort reacties kreeg ik ook toen ik een aantal onderdelen meenam voor mijn spreekbeurt, vooral de smd-viewer (http://pcelecblog.blogspot.com/2005/12/old-pics-smd-viewer.html)
bracht veel bekijks, had 'm daar aangesloten op de tv, om smd onderdeeltjes te laten zien, wou iedereen opeens dat ik andere dingen ging filmen :s, boeiend :s

hahaha . ik deed ook altijd van die 'zotte' spreekbeurten. kheb zo ooit 'live' een videorecorder uit elkaar gehaald en compleet besproken. dat nam gans het lesuur in beslag ( normale spreekbeurt duurt 5 minuten , maar ik maakte er een sport van daat zo lang mogelijk te rekken. twas ene oude video2000 van ITT . daar zatne wle 30 printplaten in , 5 kilometer kabel en een chassis met wel 10 motoren.

eengesp dus, mooie centronics of dB.

zijn genoeg leuke connectoren voor handen met borging

dit topic is uberhuabt al redelijk off-topic, dus hoe wil je het nu voor elkaar kijgen dat we het over uitkomen voor je hobby hebben.

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

ik ha denk een setl 5 watt weeratsnden aan me sleutelbos hangen (eproms breken zo snel af)

en tja, ik ben nog niet aan de meid, maar ik zal dit zeker als tips opvangen