Op 15 januari 2006 12:28:58 schreef Jan klaasen:
[...]een elctronica (jonngeren)subcultuur zal niet snel onstaan:
1 omdat een groot gedeelte van ons waarschijnlijk al ingedeeld worden bij de nurds
2 omdat we met te weinig zijn.
3 omdat het een vrij individuele hobby is, je doet het alleen ontrokken aan het oog van de rest van de samenleving.Maar ik heb een tip sluit je aan bij een andere subcultuur, Jongeren hebben bijna het min of meer aansluiten bij een groep nodig in hun ontwikkeling.
kies iets leuks. Hiernaast kun je altijd jen og met electronica bezig houden
Helemaal mee eens
Ik vind elektronica ook leuk maar niet mijn 1e levenprioriteit
Soms word ik ook wel een nerd genoemt. Niet zo zeer omdat ik altijd ermee bezig ben, maar na het hacken van een compleet microsoft netwerk 
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 15 januari 2006 14:05:28 schreef arne:
[...]Helemaal mee eens
Ik vind elektronica ook leuk maar niet mijn 1e levenprioriteit
Soms word ik ook wel een nerd genoemt. Niet zo zeer omdat ik altijd ermee bezig ben, maar na het hacken van een compleet microsoft netwerk
ik stel het ook niet als mijn 1e levensprioriteit, en zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op dit soort reacties, de ideeën tot nu toe zijn leuk (die badges en sleutelhanger, horloge) graag nog meer van dit soort leuke dingen 
Of een 486 processor gebruiken als sleutelhanger... maar dan moet je wel een ijzersterke boor hebben. Er is bijna niet door dat keramiek heen te komen (heb er de brui aangegeven toen ik bijna halverwege zat en het Dremel tooltje dat ik gebruikte helemaal afgesleten was) 
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Een AVR butterfly geeft veel mensen een goed idee waarmee je bezig bent, en je kan er ook nog eens leuk mee experimenteren! 
Ik heb trouwens ook een TO-3 tor als sleutelhanger misbruikt. Het kapje heb ik er vanaf geslepen voor een leuk effect. Zoals je ziet hangt ie al een tijdje aan mijn sleutelbos. De dies zijn al aardig aangetast en vervuild met stof.
[Bericht gewijzigd door Benadski op ]
pcnerd
Op 15 januari 2006 14:26:58 schreef Benadski:
Een AVR butterfly geeft veel mensen een goed idee waarmee je bezig bent, en je kan er ook nog eens leuk mee experimenteren!Ik heb trouwens ook een TO-3 tor als sleutelhanger misbruikt. Het kapje heb ik er vanaf geslepen voor een leuk effect. Zoals je ziet hangt ie al een tijdje aan mijn sleutelbos...
zo wou ik het dus ook gaan doen, bedankt voor het id 
//edit:hmm, mischien een stukje plexiglas erin doen, zodat het niet zo smerig wordt, of wat lijm van lijmpistool...
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 15 januari 2006 14:29:02 schreef pcnerd:
[...]of wat lijm van lijmpistool...
Dat is troebel:(.
pcnerd
Op 15 januari 2006 15:06:50 schreef jossie14:
[...]
Dat is troebel:(.
na een tijdje wel ja
. hmm, dan toch maar plexi... kijken of ik nog een inimini stukje 5mm heb liggen.
pcnerd
Op 15 januari 2006 15:25:32 schreef madthijs:
modelbouwer vragen of ie nog ene beetje heldere epoxihars heeft liggen...
epoxihars, geen modelbouwers hier, enig id waar je het kunt kopen?
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Het probleem is dat het voorkomen van de gemiddelde electronicus nou niet eentje is waar menig vrouwenhart van gaat bonzen.
Het is het uiterlijk vertoon dat aangepast dient te worden. Want met alleen gadgets red je het niet. Als je jezelf wilt onderscheiden van het stereotype wat al eerder is omschreven (de enige die ik nog miste was de broek die enigzins afgezakt is waardoor er geen model meer te ontwaren is) moet je je aanpassen aan wat een beetje modern is.
Maar dat is niet de issue hier.
Je wilt je juist onderscheiden als een electronicus.
Nou, dat doe je al door je voorkomen! En op dát moment klopt het stereotype weer wel!
Eigenlijk hoef je niets aan jezelf te veranderen!
Vroeguh, toen de PC's nog niet bestonden en slechts weggelegd waren voor de Electronici-met-data-affiniteit pikte je de Soldeersmurfen er zo uit.
Tegenwoordig weet je niet of je te doen hebt met een Computernerd of een boutbakker...
Eigenlijk zou je de Computernerds moeten sommeren hun uitstraling aan te passen.
Het voorkomen wat door GrooteDikken (?) werd omschreven is al voor óns gereserveerd!
Een pattent dat nog stamt uit de oorlog waar men uit nood hun eigen radio's inelkaar bakte. 
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 15 januari 2006 15:27:16 schreef pcnerd:
[...]
epoxihars, geen modelbouwers hier, enig id waar je het kunt kopen?
C 
Of bij eeehhh ik ben de naam kwijt.
Een bedrijf in Amsterdam heeft het... Wel groot inkopen en dat zal het probleem wel zijn denk ik...
AFF of zoiets...
pcnerd
Op 15 januari 2006 15:31:02 schreef Fantomaz:
Het probleem is dat het voorkomen van de gemiddelde electronicus nou niet eentje is waar menig vrouwenhart van gaat bonzen.
Het is het uiterlijk vertoon dat aangepast dient te worden. Want met alleen gadgets red je het niet. Als je jezelf wilt onderscheiden van het stereotype wat al eerder is omschreven (de enige die ik nog miste was de broek die enigzins afgezakt is waardoor er geen model meer te ontwaren is) moet je je aanpassen aan wat een beetje modern is.Maar dat is niet de issue hier.
Je wilt je juist onderscheiden als een electronicus.
Nou, dat doe je al door je voorkomen! En op dát moment klopt het stereotype weer wel!
Eigenlijk hoef je niets aan jezelf te veranderen!Vroeguh, toen de PC's nog niet bestonden en slechts weggelegd waren voor de Electronici-met-data-affiniteit pikte je de Soldeersmurfen er zo uit.
Tegenwoordig weet je niet of je te doen hebt met een Computernerd of een boutbakker...Eigenlijk zou je de Computernerds moeten sommeren hun uitstraling aan te passen.
Het voorkomen wat door GrooteDikken (?) werd omschreven is al voor óns gereserveerd!
Een pattent dat nog stamt uit de oorlog waar men uit nood hun eigen radio's inelkaar bakte.
leuk stukje, maar aangezien het niet gaat lukken om de comp. nerds te veranderen wil ik dus mezelf veranderen 
Op 15 januari 2006 15:34:23 schreef pcnerd:
[...]
leuk stukje, maar aangezien het niet gaat lukken om de comp. nerds te veranderen [...]
Zie je mij al rondlopen met een "I love C++" t-shirt? 
pcnerd
Op 15 januari 2006 15:39:14 schreef kipmans:
[...]Zie je mij al rondlopen met een "I love C++" t-shirt?
ja 
een roze ofzo 
LaStei
carpe cerevisi
Als we toch met de mode mee moeten gaan... Een redelijk dik stuk coax kabel met een schroefconnector als gesp voor een broekriem?
pcnerd
Op 15 januari 2006 15:50:27 schreef LaStei:
Als we toch met de mode mee moeten gaan... Een redelijk dik stuk coax kabel met een schroefconnector als gesp voor een broekriem?
lol, beetje zwaar denk ik, zakt je broek eerder vanaf 
nee, dat is mij net *iets* te overdreven 
LaStei
carpe cerevisi
Hangt er van af hoe strak je je coax kabel om je middel heen snoert... Wel makkelijk als je een HF proef op school moet doen en de kabletjes zijn op... (als er tenminste dezelfde connector op zit)
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
geen modelbouwers hier??? "mama, ze sluiten me buiten":p
maar ik ga da ook zeker nog eens doen, of 9 watt weerstanden, moeten er ook leuk uitzien
pcnerd
Op 15 januari 2006 16:53:56 schreef muddy:
geen modelbouwers hier??? "mama, ze sluiten me buiten":pmaar ik ga da ook zeker nog eens doen, of 9 watt weerstanden, moeten er ook leuk uitzien
als broekriem of sleutelhanger?
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 15 januari 2006 17:08:52 schreef pcnerd:
[...]
als broekriem of sleutelhanger?
Handverwarming ... ^_^
beertje_01
My Tube is bigger then yours
wel ik ging gisteren eens een bezoekje brengen bij een radioclub in lier.
dat waren nu nog eens mensen waarmee je kon babbelen over electronica 
ikzelf erg mij er niet aan hoe ze mij vinden zolang ze maar respect voor me hebben.
ik vind het wel erg dat er wenig jongeren gemotiveerd zijn voor iets te bouwen of een soldeerbout vast te pakken.
ikzelf ben dan ook nog maar 19 trouwens en heb de soldeerbout vastgepakt sinds dat ik 10 jaar was.
als je vroeger een zendertje ofzo bouwde op 3m was dat van "wauw das shiek" nu krijg je als antwoord " so....kan ook uitzendingen doen met de pc en kan overal geraken mé shoutcast".
of ik heb heir sinds kort een mooie radio werkende gekregen met buizen en die fm heeft. al de commentaar dat ik er op krijg is "dat is oud,....."
maar kmoet zeggen bij dat volkje gisteren voelde ik me wel thuis 
had daar iemand nog een 10kv trafo bij etc.... interessant avondje :d
ze vonden het wel raar dat iemand van mijn leeftijd langskwam ik werd daar wel goed ontvangen da wel :d
pcnerd
Op 15 januari 2006 17:18:41 schreef beertje_01:
wel ik ging gisteren eens een bezoekje brengen bij een radioclub in lier.
dat waren nu nog eens mensen waarmee je kon babbelen over electronica
ikzelf erg mij er niet aan hoe ze mij vinden zolang ze maar respect voor me hebben.
ik vind het wel erg dat er wenig jongeren gemotiveerd zijn voor iets te bouwen of een soldeerbout vast te pakken.
ikzelf ben dan ook nog maar 19 trouwens en heb de soldeerbout vastgepakt sinds dat ik 10 jaar was.
als je vroeger een zendertje ofzo bouwde op 3m was dat van "wauw das shiek" nu krijg je als antwoord " so....kan ook uitzendingen doen met de pc en kan overal geraken mé shoutcast".
of ik heb heir sinds kort een mooie radio werkende gekregen met buizen en die fm heeft. al de commentaar dat ik er op krijg is "dat is oud,....."
maar kmoet zeggen bij dat volkje gisteren voelde ik me wel thuis
had daar iemand nog een 10kv trafo bij etc.... interessant avondje :d
ze vonden het wel raar dat iemand van mijn leeftijd langskwam ik werd daar wel goed ontvangen da wel :d
als ik op radiobeursen rondloop, zie ik eigenlijk ook alleen maar personen van +40, voornamelijk +60 ofzo, doch ben ik (onbewust) al vanaf m'n 8e met electronica bezig ofzo, toen kreeg ik al printjes van m'n oom mee, waarna ik een knijptang pacte, de weerstandjes(iets wat ik nu wel weet, toen nog niet) eraf knipte, en andere dingen, ze in een bakje gooide, en ze weggooide, later leerde ik dit te doen met een soldeerbout, nog later kreeg ik van m'n oom een bak met ledjes en soldeer, zelf weerstanden bij berekend (met hulp van m'n oom) en vanuit daaruit verder gebouwt, momenteel beschik ik over een mooi soldeerstationnetje, mooie labvoeding, 1 vaste 5+12v voedinge, en een zelfde, maar dan mobiel. en nog veel meer onderdelen en gereedschap, ik richt mijn kamer zo om de 2 a 5 weken opniew in om het niewe spul kwijt te kunnen, ik heb een zeer grote kamer, zeg maar 5*6, maar die staat al voor de helft vol met elec spul, voor de rest staat er enkel nog, een a0(!)formaat tekentafel, bureau, nachtkastje, bed, boekenkastje, gewoonkastje en klerenkast...
Ik heb een oud EDO (8MB) RAM slot aan m'n rugzak hangen.
Op de eindverdediging van de GIP gingen we een TO-220 op het pijpzakje van ons hem steken maar m'n ma was niet voor 3 gaatjes in m'n hemd
greets sjors
PS: een Tshit van CO lijkt mij wel hip
pcnerd
Op 15 januari 2006 17:45:10 schreef kipmans:
[...]
Eh...
LOL
ik denk dat ie t-shirt bedoelt