Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Coilcraft heeft van die stroomtransformatoren.
Ja, de kast is meestal het duurste, maar een echte hobbyist flanst er zelf wel 1 in elkaar 
Extra spoel kan natuurlijk maar er zijn momenten dat je geen stroom hebt, je hebt dan een minimale belasting nodig. Ik had gedacht om op de output van de PFC een zelf-oscillerend voedingetje te maken.
Ik volg dit topic nu al een tijdje, voornamelijk omdat ik geen degelijke voeding heb nu. maar aan welke prijs word gedacht?
Evilest Aedolon
Moeilijk te zeggen, daarvoor moet eerst het schema af zijn.
Gehoopt is onder 200 euro, wat wel lukt als je hier en daar wat onderdelen sampled
en de case zelf maakt uit dingen die je hebt liggen. Je kan ook altijd een CPU koelvin gebruiken voor de eindtrap als je het geluid niet erg vindt.
Even gekeken Velleman 0-30V en 0-3A is al 125 euro, dus valt best mee denk ik toch?
LaStei
carpe cerevisi
Wlekj type van coilcraft had jij in gedachten als stroom trafo? Zelf zat ik meer aan de HX serie van LEM. Werken erg goed, en je pakt de DC netje mee.
Evilest Aedolon
Ik heb er een paar thuis van coilcraft, weet niet precies welk type het is ze zijn wel klein (1cm op 1,5 en 1 hoog ofzo) heb nog niet gekeken naar de bruikbaarheid moet ik eerlijk toegeven.
Wat kosten die van LEM?
Trouwens, als het in SMD moet, 0805 of 0603? Dan kan ik alvast een voorraadje inslaan 
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Op 19 februari 2006 02:41:49 schreef Evilest Aedolon:
Uh, wat zou ik daar mee moeten zijn? Het is iets soortgelijk ja maar toch compleet anders.
Nee inderdaad, maar ik kwam het tegen en moest aan jou topic denken. Denk ik knal het hier even neer 
Evilest Aedolon
Toch bedankt.
Ik vind zijn opzet niet zo geslaagd eigenlijk, maar hij heeft zijn best gedaan (verslag even gelezen) (in topology en een lineaire voeding maken met een responce van 600us..)
[Bericht gewijzigd door Evilest Aedolon op ]
Evilest Aedolon
LaStei
carpe cerevisi
Even naagekeken naar de prijs: £6.80 bij Farnell, (hier hebben ze nog steeds ponden, het zal nog wel 50 jaar duren voor ze die weg doen...) datasheet. Maar je hebt er maar een nodig, en je bent zeker van de overdracht, en DC meten ze meteen ook mee.
Op 19 februari 2006 13:21:04 schreef Evilest Aedolon:
Inderdaad... voor die paar cm^2 print moet je geen 0403 gaan gebruiken.
het moet nog wel te bouwen zijn onder genot van een biertje... het blijft een hobby
LaStei
carpe cerevisi
Als we trouwend de namaakbaarheid hoog willen houden, met FPGA, wat vind je van de FPGA zoals die deze maand in de elektuur staat? Een groot (hw) gedeelte is dan al uitgedacht, en hoeven we het wiel niet nog eens uit te vinden...
Hoe gaan we trouwens verder? Gaan we eerst kijken in welke kast het komt, en hoe we alles in de kast zetten, en dan splitsen we de voeding op in afzonderlijke gedeelte, en ieder ontwerpt zijn deel?
[Bericht gewijzigd door LaStei op ]
Evilest Aedolon
Nou, ik heb het schema anders bijna af
(de gehele geschakelde voeding, de PFC alsook de voedingen voor de opamps, PFC IC en het PWM IC, heb een TOP246Y gebruikt en voor de opamps een lineaire lowdrop regelaar erachter.
19 inch kast natuurlijk.
Die elektuur heb ik niet....
LaStei
carpe cerevisi
Evilest Aedolon
Dat kan, maar de componentwaarden heb ik nog gewoon op een papiertje geschreven.
Transformator berekeningen ook, ik stuur het donderdag.
Nu nog de lineaire voeding, ik zou een verschilversterkertje nemen ipv meten tegenover gnd, als je differentieel meet kan je ook rotzooi dat op beide lijntjes staat wegwerken, en je kan het rechtstreeks op de output hangen. (toch maar een weerstand of 3 extra.)
ETD49 heb ik genomen trouwens.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 21 februari 2006 15:47:31 schreef Evilest Aedolon:
ETD49 heb ik genomen trouwens.
"There's no replacement for displacement" 
Evilest Aedolon
Wat is er mis mee dan?
Ik vond em wel lief hoor.
Evilest Aedolon
http://www.aesthetic.be/COvoeding/quasi_compleet.GIF
De componentwaarden komen wel nog, ik ga het eerst eens bouwen...
Eigenlijk kan de ETD59 ook met deze setup
1kW eruit, alleen krijg je een probleem met de PFC dan.
De lineaire voeding wordt een NPN eindtrap met een constante stroom erdoor die gesinkt wordt door de opamps... Dat lijkt me de snelste regelaar geven.
Ook nog een fet in serie om de PWM brug de spanning te onderbreken en waarschijnlijk dan ook in serie met de PFC (al zal dat vast niet moeten, FETs in de brug horen UIT te zijn wanneer het PWM IC geen spanning krijgt.
LaStei
carpe cerevisi
Schema ziet er goed uit... Ben je niet ban voor het kip en het ei syndroom? (in dit geval dat je voeding voor je IC's niet opkomen voordat je voeding loopt?)
Evilest Aedolon
Op 23 februari 2006 10:36:35 schreef LaStei:
Schema ziet er goed uit... Ben je niet ban voor het kip en het ei syndroom? (in dit geval dat je voeding voor je IC's niet opkomen voordat je voeding loopt?)
Nee want de TOP zal altijd wel eerst opkomen, digitale deel heeft eigen voeding of kan aftappen en die zet dan de rest aan?
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Xenobinol
Evilest Aedolon
Dat IC heeft toch een PUSH-PULL trapje? Nouja, in principe heb jk gelijk natuurlijk... Want kan ie gaan zweven als het IC geen voeding krijgt.
Done, zal het nog niet uploaden, beetje te kleine verandering.