Ik dien een flipflop te maken met een systeembord. Ik heb al wat onderzoek gedaan op internet maar nergens krijg ik duidelijke informatie (lekentaal)wat ik nu precies moet schakelen.

Ik heb al iets met 2 en-poorten die weer naar elkaar gekoppeld worden, maar volgens mij is er iets mis met de schakeling

zo ver ben ik al

Druk Druk
| |
| ------<----| |
En-poort---<-| --->---|---->---En-poort
| | | |
| | | |
invertor---->-->-- ---<---<--invertor

Maar verder kom ik er niet uit.
Help me alsjeblieft

http://www-scf.usc.edu/~zbaker/flipflop.jpg

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Hij is leuk. Maar op de OP hier verder mee gaat komen...

Overigens zeg 'systeembord' mij niet veel. Zal wel een speelplank zijn die op school gebruikt wordt.

Je ASCII-art is mooi, doch niet leesbaar. Probeer eens met 'code' er omheen (lees hier).

eventjes googelen of flipflop en je hebt een kleine honderd schema's ...

ik ga niet alles voorkouwen :P

vraag 1: wat voor poorten zitten er op je systeembord.

vraag 2: wat voor soort flipflop moet je maken (overheersende set, overheersende reset)

uhm. op een systeembord zit toch een geheugencel?

is dat geen flipflop dan?
(set, reset, en uitgang)

Hmm is een beetje jammer dat ie hierboven wat vervormd is. zo heb ik hem niet ingevuld. Afijn de opdracht is een geheugencel maken zonder gebruik van een geheugencel, zou wel een beetje makkelijk zijn.

Ik mag alle poorten gebruiken en volgens mijn leraar zijn dat de: en, nen, or, nor, invertor.
Zoeken op internet heeft me niet ver gebracht. Sites met moeilijke uitleg of een idioot uigebreid systeem of gewoonweg iets dat ik niet kan maken.

Ik moet beide maken, een met reset dominant en een met set dominant maar dat lijkt me iets waar ik het verschil zelf wel van kan maken. als ik er maar een heb.

Druk............................Druk
..|................................|
..|.............-<-----.........|
En-poort-<-|..-->--|-->-En-poort
|..................|......|......|
invertor-->----.......-<---invertor

Sorry van de puntjes maar anders krijg je weer zon baksel als hierboven.

Je hebt de reacties niet echt gelezen he...
'code' tags gebruiken en beter zoeken

En tevens mag je even nadenken over een andere nick name, deze kan niet en wordt binnen 24 uur veranderd, ook als je geen alternatief opgeeft.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 13 februari 2006 19:17:52 schreef satans_hamster:
Hmm is een beetje jammer dat ie hierboven wat vervormd is. zo heb ik hem niet ingevuld. Afijn de opdracht is een geheugencel maken zonder gebruik van een geheugencel, zou wel een beetje makkelijk zijn.

Ik mag alle poorten gebruiken en volgens mijn leraar zijn dat de: en, nen, or, nor, invertor.
Zoeken op internet heeft me niet ver gebracht. Sites met moeilijke uitleg of een idioot uigebreid systeem of gewoonweg iets dat ik niet kan maken.

Ik moet beide maken, een met reset dominant en een met set dominant maar dat lijkt me iets waar ik het verschil zelf wel van kan maken. als ik er maar een heb.

Druk............................Druk
..|................................|
..|.............-<-----.........|
En-poort-<-|..-->--|-->-En-poort
invertor-->----.......-<---invertor

Sorry van de puntjes maar anders krijg je weer zon baksel als hierboven.

lees wat er werd gezegd door Marco69

gebruik de ubb code tags erom heen

[code ]

bla

[/code ]
(zonder spaties

geeft

Druk Druk
| |
| ------<----| |
En-poort---<-| --->---|---->---En-poort
| | | |
| | | |
invertor---->-->-- ---<---<--invertor

Voor dat soort dingen heeft men de [code ] - tag uitgevonden :)

Je eerste brouwsel wordt dan:

Druk                            Druk
  |                               |
  |          ------<----|         |
En-poort---<-|   --->---|---->---En-poort
  |              |      |         |
  |              |      |         |
invertor---->-->--      ---<---<--invertor

De tweede volg ik niet geheel.

[edit]
Te laaaat, sorry. :$

En die schakeling zou gewoon moeten werken. Maar je zal je onthouden waarde toch ook nog op een of andere manier zichtbaar willen maken, lijkt me?

[Bericht gewijzigd door bolbuyk op ]

als makkelijker plaatje:

http://www.vego.nl/13/02/02_07_01.gif

@Henri S. niet een beetje overdreven van die nickname? miss heb ik iets gemist, maar ik zie satan ook gewoon als een duiveltje in een rood pakje... en de cavia ervan, die is toch niet zo schokkend, zie het eerder als creatief:P

Op 13 februari 2006 20:18:03 schreef rimco:
@Henri S. niet een beetje overdreven van die nickname? miss heb ik iets gemist, maar ik zie satan ook gewoon als een duiveltje in een rood pakje... en de cavia ervan, die is toch niet zo schokkend, zie het eerder als creatief:P

Dat is niet Henry's idee, het is policy van deze site dat nicknames die provocerend kunnen werken, niet zijn toegestaan. Net als (overdreven) vloeken en schuttingtaal niet kunnen.

Ik ken fora waar je zonder pardon geband wordt als je dit soort namen verzint, dus niet klagen.

Op 13 februari 2006 20:25:46 schreef KT88:
[...]
... het is policy van deze site dat nicknames die provocerend kunnen werken, niet zijn toegestaan...

ik wist wel dat ik iets had gemist:P maar klagen doe ik niet aan hè:P alleen vragen...

Ja jung, sorry, had over dat stukje van die code heengelezen. En voor de duidelijkheid mn nick is niet profocerend bedoelt maar ik doe dr wel wat aan.

En kan het zijn dat mn schakeling niet werkt omdat ik het met een redelijk laagdrempelig programma op de pc heb gemaakt in plaats van met echte poorten of is mijn (hier niet weergegeven) uitvoer in de vorm van een LED de verkeerde keuze geweest?

alvast bedankt, en in het vervolg niet meteen zo geagiteerd reageren als er een pc/fora knurft wat komt posten. Okay? Love and Peace children!!

Op 13 februari 2006 21:16:18 schreef satans_hamster:
Ja jung, sorry, had over dat stukje van die code heengelezen. En voor de duidelijkheid mn nick is niet profocerend bedoelt maar ik doe dr wel wat aan.

Laat je het ons ook even weten? ;) Lucie?

En kan het zijn dat mn schakeling niet werkt omdat ik het met een redelijk laagdrempelig programma op de pc heb gemaakt in plaats van met echte poorten of is mijn (hier niet weergegeven) uitvoer in de vorm van een LED de verkeerde keuze geweest?

Waarom dan een onvolledige startpost?

alvast bedankt, en in het vervolg niet meteen zo geagiteerd reageren als er een pc/fora knurft wat komt posten. Okay? Love and Peace children!!

Als een echte pc/fora knurft was, dan wist je dat we heel relaxed zijn tov het grote pc/forum en dat je daar al een mailtje/slotje zou hebben. ;)

@ mods
Als we het nu toch over provocerende namen hebben, mag ik er nog een onder jullie aandacht brengen?
http://www.circuitsonline.net/forum/user/14932
Ik heb er al reakties op gekregen omdat ik er wat van heb gezegd, nu ligt het bij jullie.

Knurft in de zin van... onervaren. maar ja laat ook maar daar gaat het helemaal niet om. Tjah sorry voor mn eerste post, ik had ook niet echt van te voren nagedacht wat er moest staan, dan zie je snel iets over het hoofd natuurrlijk.
En wat doen jullie nog zo laat achter je pc?:P
Lucie ja da''s wel een goed idee maar dan: Lucy in the Sky with Diamonds, hopende dat dat niet provocerend is. vast niet. en als die al bezet doe mie dan maor: Kliekjebrij.
kusjes en knuffel iedereen

Zo goed? Of had je er spaties of underscores tussen gehad willen hebben (wordt wel te lang dan...)