allereerst coole site is dit topie !!

ik ben bezig met een web site waar je alles kan vinden over Audio,Computers en elektronica als die klaar is open ik een nieuwe winkel in hilversum :)
mijn vraag is is mijn site een link voor op jullie page ?
in het begin zal ik niet via het internet verkopen omdat ik het al heel druk heb maar mischien is het al wel aardig om er even rond te kijken ?
wat hulp bij de site zou ook cool ik zoek goeie data sheets in plaatjes vorm voor ic's vooral..en moderators voor het forum (deze regel heb ik maar even aangepast wand het hobbyen is niet in html :)ik weet dat er fouten in staan en die zullen in de nabije toekomst gecoriceerd worden :)
ik hobby ook nog steets met elektronica....
groetjes Fictions Hilversum

ehh als dit gezien wordt als reclamen mag je het deleten maar laat het me eff weten :)
http://ace-systems.nl

ps: let even niet op de taal fouten of de mix van NL en engels het moet allemaal zo snel af dat op dit moment die schoonheids foutjes er in zitten :)

PS:2 omdat er een volgende pagina is zal ik hier ook even het site overzicht linkje zetten.het is tevens het begin van de text only versie van de site :)
http://www.ace-systems.nl/Menu/SITEOVERZICHT.htm

[Bericht gewijzigd door Fictions op ]

Welkom op onze site. We zullen eens nadenken.

De site van je shop genereert wel een berg dataverkeer met al die bewegende GIF-jes.
IE heeft het er behoorlijk druk mee, evenals mijn download manager. Die proberen al die GIF-jes steeds te downloaden en op te slaan.
Maar dat is meer voor een software forum.

ehh de vele plaatjes op de site zijn express geplaats veel mensen willen graag zien wat ze kopen en het is op die manier makelijker te vinden teminsten dat is mijn idee
er komt nog een index pagina zodat je ook de informatie in text vorm kunt bekijken en in de toekomst zal er een downloadble prijs lijst zijn zodat je niet steets naar de site hoeft.

tevens ben ik online bereik baar via mijn support chat page als je tijd hebt zou het leuk zijn je daar even te zien
groetjes Fictions

Co member krijgen korting?:-D

wacht eerst maar af tot de prijsen allemaal op de site staan (ik hobby ook nog met elektronica)
akties partijen en alerlij leuke dingen komen straks ook op de site ik doe me best het zo snel mogelijk af te maken
Korting hmm.. ik zal er over nadenken mischien wel een leuk idee..ehh voor de members :)

Als je het commercieel en professioneel(?) wil aanpakken raad ik je aan alle teksten nog eens goed te (laten) controleren op taal- en spellingsfouten. Engelse en Nederlandse woorden worden door elkaar gebruikt. ('click' is Engels, 'klikken' is Nederlands, 'clickt' is fout)

je hebt zo te zien veel werk in je site gestopt.

ik ben het alleen wel met carel eens, laat het alles een goed controleren!

enne, die klok op je site... leuk, maar waarom zal ik naar de klok op een site kijken als ik rechts onderop in mijn taakbalk een mooie windowsklok heb? die klok die je gebruikt genereerd op zijn zachts gezegt heel erg veel dataverkeer, dat zul je wel terug zien in de rekening van je ISP.

maar, ga door met het ontwikkelen van de site. je komt er wel!

aan
Jeroen Boere

ik zie net dat die text in het topic wat onhandig stond heb het even aangepast voordat ik allerlij hulp bij de fouten krijg op de pagina :)
en wat betreft de klok die is tijdelijk todat ik een goed idee heb voor de layout van de pagina de klok staat er even ter aanvulling die gaat dus weg :)
maar bedankt voor de waarschuwing :)
groetjes Fictions

ps:ik mis de mogelijkheid voor een private message dus ik doe het maar eff zo :)

Op 16 januari 2003 23:21:36 schreef Fictions:
tevens ben ik online bereik baar via mijn support chat page als je tijd hebt zou het leuk zijn je daar even te zien
groetjes Fictions

Dat werkt dus niet. Krijg een grijs scherm.

een grijs scherm dat is vreemd ?
heb je ja gedrukt bij de popup van J-Pilot ?? of heb je popups uit staan ???
de popup is een java applet die je moet accepteren
anders werkt het niet
maar het is een link naar irc ik weet niet of je dat kent ?
iedergeval moet het werken ik heb het op alle os getest

groetjes Fictions

Ik heb het even getimed. 3 minuten en 21 seconden duurde het om de pagina te laden. Dat moet echt sneller wil je klanten krijgen.

ik ben bezig met een web site waar je alles kan vinden over Audio,Computers en elektronica

Echt, alles? Vind je het erg dat ik dat niet geloof?

hallo Freddy
tjonge 3 minuten dat is lang wat voor verbinding heb jij ?
op adsl laad de pagina in 5 seconden
en isdn 30 seconden

maar goed dat is nu niet belangrijk eigelijk er komt een index pagina en een prijslijst die down te loaden is
dus voor de gene met een langzame verbinding is er straks ook een mogelijkheid om snel te vinden wat je weten wilt.
en er komt ook een search engine,tot die tijd moet je nog even geduld hebben ik doe me best :)
op dit moment heeft de page 8000 (plaatjes niet allemaal online nog) en 3000 html paginas het meeste is in de laaste 2 maanden neergezet maar ik heb ook 3 keer de layout van paginas veranderd tevens moet het ook nog van gulden naar euro in het factuur programma worden omgezet en allemaal met de hand dus het gaat nog snel ongeveer 200 onderdelen per dag komen er bij.
en alles tja ik weet het niet de planning is nu 20.000
onderdelen online maar het kunnen er ook 30.000 worden zit net even te rekenen ik weet niet psies hoeveel transistors en ic's er op dit moment zijn maar als ik even kijk in een paar boeken die ik hier heb zijn het er zo al 200.000 en dan de rest nog nou zeg dat er 1.000.000 onderdelen zijn dan hebben we een probleem de grootste groothandel die ik ken heeft er meen ik 40.000 en daar zitten dan ook nog stofzuiger zakken bij maar wie weet vind ik iemand die wil helpen er bij ? lees net dat ik 3 refrence cd's kan bestellen met te zaam 100.000 onderdelen mischien worden het er dus wel meer who knows, ligt er ook aan hoe snel het gaat maar het is wel de bedoeling dat je op elektronica gebied zeker bijna alles kan vinden op audio en computer gebied nee er zijn merken die ik weiger te verkopen ehh dat geld eigelijk ook voor elektronica er zijn merken die ik zeker niet verkoop maar dan alleen omdat het brak is of moet ik dat wel verkopen ?
als het onderdeel maar een paar centen scheeld ga ik geen slechte dingen verkopen.
groetjes Fictions

ps maar als het niet op de site staat kan je het altijd aan me vragen :)

je zou best in PHP en met mysql werken, dat is handiger om een prijslijst te genereren, zoekmachine in te bouwen en evt. webshop aan te bouwen en nog tal van voordelen.

Niet om af te kraken, gewoon wat opbouwend commentaar.

Ik zelf heb m'n monitor staan op 800x600 net als veel andere internetters. Ik moet dan wel erg veel scrollen op je pagina.

Ondanks dat je HTML gegenereerd is, ziet het er behoorlijk netjes uit. Maar haal het toch eens door de HTML validator van het www consortium. De organisatie welke de HTML standaard vastlegt. Zie http://validator.w3.org

De ruimte die de klok in neemt zou je veel nuttiger kunnen gebruiken.

Marcel

De ruimte die de klok in neemt zou je veel nuttiger kunnen gebruiken.

Het is idd zonde van de ruimte, maar al helemaal van je dataverkeer. Elke seconde laat je browser een nieuw plaatje.

oke oke die klok gaat nu weg :) 7 uur werk geweest om dat ding te laten werken als iemand um ooit wil hebben mail je me maar :)
en ik heb al eerder gezegt dat het tijdelijk was :)
resolutie hmm de meeste mensen die ik ken werken met 1024x768 en dan zou je dus moeten wachten op de text only versie van de page die er ook komt of even je resolutie wat hooger zetten tijdelijk dan he :)

groetjes Fictions

PS : Rechter frame verwijderd helpt een beetje maar de oplossing zou mischien kunnen zijn dat alles in een new window opent het probleem is dan dat veel mensen het storend vinden eigelijk kom ik er niet uit, de een wil dit de ander dat :)
en de bedoeling is dat het functioneel is hmm..
gratis 17"monitoren weg geven met een standaard resolutie van 1024x768 dat is een idee ehh alleen kan dat ook weer niet :)
3 vershilende index pagina's tjong dat houd me wel bezig zonder dollen ik moet ook een keertje open :)
planning :
1 index pagina text formaat voor de slow users
2 index pagina resolutie 800 x 600
3 index pagina resolutie 1025 x 768

is dat wat ???

groetjes Fictions

Ik ben het niet geheel met Marcel eens over die internetters qua monitorresolutie. Nog minder dan 1/4e van de bezoekers hier op CO heeft een resolutie van 800x600, namelijk 23,9%. Meer dan de helft heeft een 1024x768 resolutie.

Maar het is natuurlijk wel zo dat je er rekening mee moet houden, ook al zou er maar 1 persoon zijn op de miljoen die nog 800x600 had. Niet iedereen kan zo'n monitor betalen of heeft om bepaalde redenen geen zin in een hogere resolutie. Persoonlijk snap ik niet waarom je je monitor lager zet dan die kan maargoed, ik respecteer dat.

Ik hoop dat je een goed systeem hebt om alle prijzen en Art. nummers te veranderen, want er staat nu bij geen enkel artikel een prijs, en ook geen beschrijving (bijvoorbeeld bij de antennes). En hoe ga je het doen qua onderdelen bijelkaar zoeken en versturen?

Er zijn nog maar genoeg monitoren in omloop Bastiaan die 1024x768 pixels wel aankunnen volgens de specificatie, maar waarvan het beeld bij die instelling het aanzien niet waard is. Meneer Fixtions kan ook de inhoud van zijn webpagina's maximaal 800 pixels breed maken en dat gecentreerd op het scherm plaatsen. Dan kan iedereen (op de 640x480 kijkers na; zijn er die nog?) alle info bekijken zonder te hoeven scrollen.

Ik vind het best leuk, te zien wat je koopt. 10x onder mekaar het zelfde plaatje voor de 4000 reeks is misschien overdreven.
Maar één per tabel is prima. Niet iedereen kent het verschil tussen DIL, smd etc.

ehh als u verder heeft gekeken bij de 4000 reeks ziet u als u verder klikt de specs als u op het plaatje klikt :)
(nog niet overal staan specs bij)

en ik kan moeilijk van alle ic's een plaatje maken a kost het nog meer tijd en b is dat overdreven maar de plaatjes staan er om op te kliken zodat je de specs kan lezen.

antenne menu tja het is nog under construction
maar ik heb net een paar menu's van adapters af daar ben ik nu dus mee bezig ! somige onderdelen heb ik nog geen prijsen van en andere ben ik mee bezig.

bij update kan je presies zien wat ik aan de site doe :)
ik hoop dat de adapters vandaag klaar zijn morgen begin ik dan weer aan iets anders

over resolutie zeg ik niks meer ik heb al gezegt dat ik 3 menu keuzes zou in bouwen :)het kost alleen wel even tijd :)
iedergeval vind ik het tof al die reacties wand de site is er niet alleen maar om te verkopen maar ook om informatie te vinden !

ps : ik ben online zou leuk zijn jullie te ontmoeten via de chat box

Groetjes Fictions

Op 18 januari 2003 17:01:30 schreef Bastiaan:
Ik ben het niet geheel met Marcel eens over die internetters qua monitorresolutie. Nog minder dan 1/4e van de bezoekers hier op CO heeft een resolutie van 800x600, namelijk 23,9%. Meer dan de helft heeft een 1024x768 resolutie.

Dit soort gegevens zijn heel afhankelijk van het soort site en de doelgroep. Op een reis site die ik heb gemaakt ligt dit bijvoorbeeld heel anders, 40% 800x600 en 40% 1024*768. Overigens vertoont 1024x768 daar wel een ligt stijgende lijn.

Verder krijgt CO volgens mij behoorlijk wat bezoekers per maand, 23% is in werkelijke aantallen dan nog behoorlijk veel.

Maar het is natuurlijk wel zo dat je er rekening mee moet houden, ook al zou er maar 1 persoon zijn op de miljoen die nog 800x600 had. Niet iedereen kan zo'n monitor betalen of heeft om bepaalde redenen geen zin in een hogere resolutie. Persoonlijk snap ik niet waarom je je monitor lager zet dan die kan maargoed, ik respecteer dat.

Op een gegeven moment moet je natuurlijk een overweging maken. Ik stel mezelf altijd de eis dat de pagina's die ik maak zo veel mogelijk voldoen aan de standaard en ook met alle browsers te bekijken zijn. Dan maak ik natuurlijk wel consessies, op 640x480 moet je wat meer scrollen, zonder frames krijg je geen mooie navigatie maar je kan wel navigeren, zonder javascript werken de menu highlights niet maar blijft het menu wel werken enz...

Marcel

Op 19 januari 2003 14:05:00 schreef Marcel:

[...]

Dit soort gegevens zijn heel afhankelijk van het soort site en de doelgroep. Op een reis site die ik heb gemaakt ligt dit bijvoorbeeld heel anders, 40% 800x600 en 40% 1024*768. Overigens vertoont 1024x768 daar wel een ligt stijgende lijn.

Das waar.

Verder krijgt CO volgens mij behoorlijk wat bezoekers per maand, 23% is in werkelijke aantallen dan nog behoorlijk veel.

Heb je ook gelijk in. Had ik nog niet eens over nagedacht.

Op 19 januari 2003 14:05:00 schreef Marcel:

[...]

De doelgroep van deze site is volgens mij hetzelfde als CO, als het niet nog gespecificeerder is. De mensen die online onderdelen bestellen zijn vaak mensen die ook wel wat van computers afweten, en een goeie opstellingen hebben staan. Dus vette kans dat daar nog maar 10% van de mensen 800x600 heeft...

Op 19 januari 2003 19:17:38 schreef Tristan:
De doelgroep van deze site is volgens mij hetzelfde als CO, als het niet nog gespecificeerder is. De mensen die online onderdelen bestellen zijn vaak mensen die ook wel wat van computers afweten, en een goeie opstellingen hebben staan. Dus vette kans dat daar nog maar 10% van de mensen 800x600 heeft...

Dat ben ik niet helemaal met je eens.

Een aantal overwegingen waardoor mensen toch 800x600 gebruiken ook al weten ze genoeg van computers om de resolutie te wijzigen:

- Kleine monitor 14 a 15 inch
- Persoonlijke voorkeur
- Visuele handicap
- Bedrijfscomputer waarvan de instellingen geblokkeerd zijn.

Wil je harde getallen, plaats dan gewoon statistieken zoals netstat o.i.d. op je site.

Marcel