Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op 19 januari 2003 23:06:16 schreef Marcel:
[...]
Wil je harde getallen, plaats dan gewoon statistieken zoals netstat o.i.d. op je site.
Marcel
laten ze dat nou net hebben:
Schermresoluties
1. 1024 x 768 67.3 %
2. 800 x 600 22.0 %
3. >= 1280 x 1024 10.3 %
Onbekend 0.3 %
Totaal 100.0
Op mijn homepage heb ik nagenoeg dezelfde resultaten (69% en 21%) met 2343 geregistreerde bezoekers. Dat zijn wel allemaal verschillende bezoekers over de hele wereld. Hier bij CO zijn er welliswaar veel meer bezoekers, maar kijk eens naar de diversiteit ervan (onderzoekje door webmaster?). Het is toch een 'beperkte' groep mensen die hier echter bijna dagelijks komt, maar met steeds dezelfde computerconfiguratie en die bepalen de statistieken.
Timberwolf
Dit was het dan
Een electronica winkel in Hilversum klinkt goed. Ik zit op Rens en Rens dus dan kan ik voortaan m'n onderdeeltjes bij jou kopen. Wat word het adres en wanneer ga je open?
Fictions
Allways Ready To Help / keep the hobby alive
hee Timberwolf tuurlijk je kan ook even aan T vragen, waneer ik open ben zal hij het ook wel op school laten weten supriced ? ik denk dat het niet ver van rens zal zijn 
en dan nu speciaal voor iemand die denkt dat niet bijna alles op de site komt en het begin voor de text only versie van de site !!! (de verdere links zijn nog niet text only en dat kan nog wel even duren )
en tegelijk kan iedereen zien hoe ver de site eigelijk al is of ehh eigelijk nog niet 
http://www.ace-systems.nl/Menu/SITEOVERZICHT.htm
groetjes Fictions
PS : Voedingen schieten al aardig op morgen ga ik ze prijzen of moet ik eigelijk vandaag zeggen
geprijst
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op 19 januari 2003 23:11:11 schreef Erik:
laten ze dat nou net hebben:
Ik bedoel niet Circuits Online, maar die andere site.
Marcel
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Fictions
had een schema hier neer gezet maar het was fout verkeerde schema getekend
kon het topic niet vinden maar inmidels wel bla...bla.. 7 uurtjes mee bezig geweest
wou even wat anders doen dan alleen maar html pagina's 16 uur per dag 
groetjes Fictions
[Bericht gewijzigd door Fictions op ]
Op 17 januari 2003 01:27:11 schreef Freddy:
Ik heb het even getimed. 3 minuten en 21 seconden duurde het om de pagina te laden. Dat moet echt sneller wil je klanten krijgen.[...]
Echt, alles? Vind je het erg dat ik dat niet geloof?
Hoi Freddy, ik weet niet wat jij voor vooroorlogse spullen gebruikt maar bij mij laadt de site in 5 seconden (met adsl basic)
ik ben net bij Fictions geweest om een nieuwe pc op te halen. Heerlijk snel systeempje hoor
)
Bij hem thuis heb ik ook gezien hoe snel de site laadt. Dat gaat zo snel dat je klikt en het staat er (was een kabelaansluiting)
Met mijn 400 Mhz pentium duurt het ook ongeveer 5 seconden.
Maar ik wil hier verder niet over discussieren hoor. De site is nog niet klaar.
Waarom zie ik nou niemand schrijven over het assortiment wat daar te zien is (gaat worden: 250000 artikelen!). En wat er al klaar is, hoe uitgebreid de info is van alles.
Is dit nou een forum over electronica of over het maken van html pagina's..
Freddy
Hompage: https://meettechniek.info
Nog een keer getimed: 35 sekonden. Dat scheelt een hoop dat dat gekke klokje weg is. (33.6k modumpje)
Tja dat mag dan wel een heel indrukwekkend getal zijn, 250000 artikelen, maar een dubbele labvoeding met 4 voudige LED uitlezing heb ik niet kunnen vinden, of nog beter met een goede analoge uitlezing.
Ik begrijp dat de site nog onder construktie is. Maar of ik daar in de toekomst ga bestellen hangt af wat in het assortiment zit. Ik weet nu nog niet welke speciale type's diode's, en MOSFET's verkocht zullen worden. Of inductie vrije weerstanden van Meggett. Ook ben ik benieuwd welke type's kernmaterialen, wikkellichamen, litzedraad, latoenkoper, isolatiemateriaal voor het wikkelen van m'n trafo's en spoelen verkocht gaan worden.
Ik ben van plan om over niet al te lange tijd een Funktion/Arbitrary waveform generator aan te schaffen. Dit wordt waarschijnlijk een TTi of een Agilent. Maar ik zag dat de meetinstrumentren sectie nog niet actief is.
Fictions
Op 3 maart 2003 02:24:36 schreef Freddy:
Nog een keer getimed: 35 sekonden. Dat scheelt een hoop dat dat gekke klokje weg is. (33.6k modumpje)Tja dat mag dan wel een heel indrukwekkend getal zijn, 250000 artikelen, maar een dubbele labvoeding met 4 voudige LED uitlezing heb ik niet kunnen vinden, of nog beter met een goede analoge uitlezing.
Ik begrijp dat de site nog onder construktie is. Maar of ik daar in de toekomst ga bestellen hangt af wat in het assortiment zit. Ik weet nu nog niet welke speciale type's diode's, en MOSFET's verkocht zullen worden. Of inductie vrije weerstanden van Meggett. Ook ben ik benieuwd welke type's kernmaterialen, wikkellichamen, litzedraad, latoenkoper, isolatiemateriaal voor het wikkelen van m'n trafo's en spoelen verkocht gaan worden.
Ik ben van plan om over niet al te lange tijd een Funktion/Arbitrary waveform generator aan te schaffen. Dit wordt waarschijnlijk een TTi of een Agilent. Maar ik zag dat de meetinstrumentren sectie nog niet actief is.
Zo wat kan jij een site afzijken zeg ik mag dan wel elektronica verkopen maar dat gedeelte van de verkoop is puur hobby want er valt geen stuiver meer in te verdienen dus wat er op de page te vinden is is voor de hobbyist die onderdelen zoekt en hoe die het moet aansluiten maar wees gerust hoor er staan alleen nog maar voedingen die velleman leverd dus daar komen nog meer bij.
buiten dat staat er allang een voeding op de site met een analoge (corectie digitale)uitlezing PS-230210 en PS-23023 http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Voedingen/ProfessionalLabor…
het had anders gestaan als je had gezegt ik zoek een lab voeding met 4 displays heb je die ga je die leveren of kan je die bestellen ? dan had ik kunnen antwoorden ALLES WAT ER OP ELEKTRONICA GEBIED TE LEVEREN VALT KAN JE BIJ MIJ BESTELLEN !! zodra ik open ben !
buiten dat de site is nog niet klaar wat ik hoopte hier te vinden waaren ideeen over wat er nog bij moest en wat ik vooral niet moest vergeten
helaas krijg ik een hele discusie over scherm resoluties waarvan ik allang gezegt heb dat het goed komt..
en alle transitoren kan je bij mij kopen die te leveren zijn maar je krijgt bij mij zeker niet te hooren dat een groothandel met vakantie is of dat er niet geleverd wordt of dat soort gezeik dat ik kreeg te horen in mijn tijd toen ik noch naar de boer toe moest en ik reken ook normale prijsen die mij redelijk lijken zodat het bereikbaar is voor iedereen en dat je niet zo veel hoeft uit te geven 
dus als je het niet kan vinden moet je geduld hebben en zeker niet afzijken wand dan is voor mij de lol er ook af !
opbouwende kritiek mag altijd natuurlijk !
ps mijn naam is marcel en je kan me altijd vraagen als je wat zoekt sterker nog mijn telefoon nr staat gewoon op de site dus kan je me ook bellen
en dan bedoel ik dat ik nu ook bereikbaar ben
Heb opbouwende kritiek.
Als je nou eens bij alle pagina's (weet niet of je dat nog van plan was) de mogelijkheid inbouwd om alles te sorteren op bijvoorbeeld prijs of omschrijving.
Verder een mooie professionele site en groot assortiment.
Wanneer komt de dependance in Zeeland? Of stuur je ook spullen op?
Fictions
Op 3 maart 2003 13:36:50 schreef kingjotte:
Heb opbouwende kritiek.
Als je nou eens bij alle pagina's (weet niet of je dat nog van plan was) de mogelijkheid inbouwd om alles te sorteren op bijvoorbeeld prijs of omschrijving.

er komt alleen een vestiging in hilversum maar de verzending gebeurd in heel europa dus ook in Zeeland kan je bestellen ik moet dat nog uitzoeken hoe ik die verzend kosten zo goedkoop mogelijk kan houden mijn idee is dat als ik alleen een postzegel hoef te plakken dat ik dan niet zo veel hoef te rekenen maar ik moet er natuurlijk wel wat aan over houden dus hoe ik dat nou presies ga doen weet ik nog niet maar als je 10 weerstanden nodig hebt dan ga ik niet 7,5 euro verzenkosten rekenen natuurlijk een evelop is echter niet zo sterk dus moet ik daar nog een oplossing voor vinden maar die verzend wijzen moet ik dan wel berekenen iets duurdere envelop of zo
en de postzegels of portbetaald er op
er komt een data base dus kan je straks zoeken op wat je nodig hebt dat sorteren weet ik niet of dat een optie is dat zal ik bespreken met de gene die de php doet 
groetjes marcel
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 3 maart 2003 00:58:57 schreef houtworm:
[...]
Hoi Freddy, ik weet niet wat jij voor vooroorlogse spullen gebruikt maar bij mij laadt de site in 5 seconden (met adsl basic)
ik ben net bij Fictions geweest om een nieuwe pc op te halen. Heerlijk snel systeempje hoor)
Bij hem thuis heb ik ook gezien hoe snel de site laadt. Dat gaat zo snel dat je klikt en het staat er (was een kabelaansluiting)
Met mijn 400 Mhz pentium duurt het ook ongeveer 5 seconden.
Maar ik wil hier verder niet over discussieren hoor. De site is nog niet klaar.
Waarom zie ik nou niemand schrijven over het assortiment wat daar te zien is (gaat worden: 250000 artikelen!). En wat er al klaar is, hoe uitgebreid de info is van alles.
Is dit nou een forum over electronica of over het maken van html pagina's..
ooit wel eens gehoord van cache?
eenmaal een site geladen blijft ie 'bewaard' op je pc, iemand die dus voor het eerst die site bezoekt heeft dus veel last van een slecht en onlogisch gescripte html structuur.
Fictions
Op 3 maart 2003 14:12:03 schreef Jeroen Boere:
[...]
ooit wel eens gehoord van cache?
eenmaal een site geladen blijft ie 'bewaard' op je pc, iemand die dus voor het eerst die site bezoekt heeft dus veel last van een slecht en onlogisch gescripte html structuur.
niet te geloven ik ben niet stupid of zo de cache was uiterraad LEEG !!!! dat betekend de dir's verwijderd ik verkoop computers zou heel stom zijn als ik dat niet weet he ! anders heeft het geen zin om de site te timen en verder de layout is nog niet klaar en er zit geen script in dan alleen het rol over plaatje van de case modeling in het producten menu
ik heb hier geen zin meer in altijd het antwoord geven op een afkraak actie geef dan een idee hoe het wel moet !! (en dan bedoel ik de layout) maar zeg niet alleen wat er fout is daar schiet ik niks mee op ik kan wel blijfen zeggen dat het nog niet klaar is maar mensen kunnen ook even de inleiding lezen omdat daar en uitleg staat over hoe de site te gebruiken waarom ? omdat het erg makelijk is maar je soms even moet wennen op een site.
ik kom een heleboel sites tegen die slechter zijn dan dat van mij en ook waar niet genoeg info staat buiten dat plaatjes kijkt veel makelijker de foto op de main page blijfd niet bestaan dat is even anders is het zo kaal vlak waar je op komt de klok was ook maar een aan vulling en geen blijfend iets die is ook al weg.
maar kenelijk wordt ik niet goed begrepen wand ik blijf me zelf maar verdedigen hoe ik het nou goed kan uitleggen weet ik nu niet maar zal nog eenmaal een poging waagen mischien is het dan duidelijk !
1 ik ben absoluut niet comercieel ik vind het leuk om te doen de verkoop van elektronica dan he.
2 de verkoop van elektronica en zo'n uitgebreid ass. is om dat ik het zelf vervelend vind altijd maar te zoeken bij bedrijven waar ik wat moet bestellen ! en ik me voorkan stellen dat iedereen dat heeft.
3 er zijn bedrijven die zo veel rekenen dat de hobby bijna onbetaal baar is ik wil dat dus niet doen !
4 als een onderdeel moeilijk te krijgen is zet ik me er voor in om het toch te krijgen wat soms meer kost dan wat het opleverd !
5 wacht gewoon even tot het klaar is of kijk is goed wat er allemaal staat vergelijk dat is met mijn collegas en dan mag je te keer gaan wat er niet goed is naar mijn idee is mijn info over diversen onderdelen veel uitgebreider dan de rest maar ik kan het ook mis hebben graag zie ik dan links naar die paginas die uitgebreider zijn om een idee op te doen !
6 wat erg belangrijk is ! IK BEN NET ALS JULLIE een hobbyist ik vind het dus leuk om dingen te maken en ik ben er dus niet om julie geld uit je zak te kloppen !! de site is er voor julie gemak en het mijne,de tijd die er in zit en er nog in gaat zitten is om het zo makelijk mogelijk te maken wat betreft de info..als ik daar aan moet verdienen kan ik beter meteen stoppen dus kom is met ideeen welke merken bijvoorbeeld moeilijk te krijgen zijn en wat je graag ziet op de pagina let wel op het menu is ook niet klaar dus die 250.000 onderdelen zijn er heel wat velleman verkoopt +/- 9000 onderdelen die verkoop ik dus ook mischien heb je dan een idee wat 250.000 onderdelen zijn
groetjes
Marcel
Fictions
Op 3 maart 2003 13:36:50 schreef kingjotte:
Heb opbouwende kritiek.
Hoera u wens gaat in vervulling 
de php programeur zegt net dat de sorteer functie beschikbaar is als het klaar is 
u wenst wij maken hehehehe
groetjes marcel
Fictions
oke even een voorbeeld van uitgebreid weergeven :
http://www.ace-systems.nl/Menu/Electronica/Relays/ReedRelay/VR05R051C.…
vraag : goh er staat bij hoe ik het moet aansluiten dat is makelijk komt dat bij alle onderdelen ?
antwoord : als ik het kan bemachtigen ja zeker !!!

groetjes marcel
Freddy
Hompage: https://meettechniek.info
Sorry Marcel, het was helemaal niet de bedoeling om jou of je site af te zeiken. Dat de site sneller laad moest je meer zien als een compliment. Ik had het er inderdaad wat bruut neer gezet.
Het was meer ongeloof toen ik las wat Houtworm schreef over het assortiment van 250000 artikelen. Omdat ik me onder andere bezig hou met het ontwerpen van geschakelde voedingen, heb ik hier voor veel specifieke onderdelen nodig die slecht verkrijgbaar zijn. Ik ben hierdoor nogal gefustreerd geraakt. Mijn ervaring met diverse leveranciers is dat deze dit niet kunnen leveren.
De opsomming van onderdelen moest je ook meer lezen als "Denk hier ook aan. En als dit in je assortiment zit, heb je mij waarschijnlijk als klant" Ik zei trouwens ook dat ik begreep dat je site onder constructie was. Ik vondt het alleen jammer dat ik op dit moment deze assortimentsecties nog niet kon inzien.
Ik ben ook niet op zoek naar de goedkoopste leverancier. Ik ben altijd bereid om wat meer te betalen voor een goede servies en een zeer breed assortiment. Dus aan mij valt best wat stuivers te verdienen.
Je wees op de voedingen PS-230210 en PS-23023, deze hebben digitale LCD, en geen analoge uitlezingen. De enkelvoudige PS-23003A heeft wel een analoge uitlezing, maar de wijzerinstrumenten zijn te klein voor een goede aflezing. Ik was een jaar terug namelijk op zoek naar een dubbele labvoeding met grote goed afleesbare spiegelwijzerinstrumenten. Deze heb ik toen ook niet kunnen vinden. Ik heb er daarom maar een gekocht met een LED uitlezing omdat deze beter afleesbaar zijn dan LCD uitlezingen. Fluctuerende stromen zijn beter te volgen met een analoge uitlezing en ik wordt een beetje gek van die knipperende LED displays.
Fictions
Hallo Freddy
om het mij wat makelijker te maken 
kan je de fabrikanten opgeven die je graag wil zien in het ass.
zodat ik die kan benaderen ?
dat maakt het wat makelijker voor mij omdat de meeste groothandels erg vaag zijn en er ook een hoop groothandels zijn verdwenen
(wat is een treurig teken ? ben namelijk gewend dat dubbele punt shift+9 treurig of teleurgesteld is en niet boos)
en dat is dus echt een probleem een hoop leveranciers zijn weg.
en het is soms zoeken naar een speld in een hooi berg
groetjes marcel