TI-83 Linkkabel

Heb zelf de linkkabel gemaakt met het schema van deze site maar voor ik hem uitprobeer heb ik nog 1 vraag.
Stel dat de schakeling verkeerd is gemaakt door mij bestaat er dan een kans dat hierdoor mijn computer en grafische rekenmachine beschadigt (of kapot) raken?

Ja, die kans is er. Het ligt er maar net aan wat je
fout doet.

Marcel

Voor meer info over de ti83 en andere types kijk eens
op http://www.ticalc.org

Marcel

Is er geen mogelijkheid om de kans op schade uit te sluiten?

Kun je hem ook niet eerst door meten met een multi-meter of zo iets??

Jeroen

Moderator

Met het programma CALC is wel te testen of de gemaakte link werkt, zonder de calculator aan te sluiten.
Een kans dat er iets kapot gaat is er altijd. Het is een simpele schakeling, veel mis kan er dus niet zijn. Check de gebouwde schakeling gewoon even aan de hand van het schema.

Jeroen

Ik heb het programma Cal gedownload en de linkkabel hiermee getest. Het programma geeft aan dat de linkkabel goed is. Kan ik hier nu op vertrouwen.

probeer het nou maar gewoon, de kans is volgens mij heel klein dat je pc en je rekenmachien stuk gaat, tenzij je echt stomme fouten hebt gemaakt, trust me :)

Check je schakeling en als je denkt dat die goed is gewoon proberen. En als die werkt ben je blij dat je dat weer allemaal voor mekaar hebt. Suc6 en het lukt vast en zeker

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Heb de schakeling toch maar gewoon geprobeerd. En hij doet het ook nog!!
probleem opgelost dus!!

Nou heel fijn om te horen, en ik had er al niet aan getwijfeld dat het zou gaan werken hoor!!
Goed gedaan

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer